-
11. Data: 2011-10-20 15:05:01
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Od: Mateusz <m...@g...com>
W dniu 2011-10-20 14:39, J.F pisze:
> Mysle ze musisz zaczac od spytania sie co chcesz robic.
> Pasazerow w MPK wozic, turystow po Europie, chleb do sklepow, towary w
> blizszej okolicy, czy prawdziwym TIR - czyli za granice.
Póki co to jestem w o tyle dobrej sytuacji, że mogę powiedzieć, że nic
mnie w kraju nie trzyma. Nie wiem też czy mając C+E automatycznie mam
kategorię D+E? chyba tak nie ? coś czuję ze na samym D bym nie skończył,
bo coraz więcej przewoźników wymaga takiej kategorii.
> No i pamietaj o historii - pewien pan wyrobil sobie c+e, moze jeszcze w
> wojsku, potem jezdzil malymi dostawczakami, az mu sie nagle firma
> zreorganizowala, grzebneli w papierach i przesadzili na 40t zestaw. A on
> ... sie boi :-)
Weź mi nawet o woju nie mów... jakbym miał B jak poszedłem, to C bym
zrobił bezpłatnie zapewne... ale trudno.
Poza tym, czego tu się bać ? jakbym się bał, to bym się nawet z yarisa
do mastera nie przesiadł... ale to już indywidualna sprawa ;)
Pozdrawiam,
Mateusz
-
12. Data: 2011-10-20 15:09:44
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Od: Mateusz <m...@g...com>
W dniu 2011-10-20 14:49, J.F pisze:
> Sprawdz w urzedzie pracy - moze maja jakies dofinansowania, jak nie w
> ramach aktywizacji, to moze dla mlodych firm :-)
wiem wiem, jak nie z PUP-u to z UE i całe szczęście, bo to naprawdę
ciężkie pieniądze.
-
13. Data: 2011-10-20 18:33:39
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Mateusz" napisał w wiadomości
W dniu 2011-10-20 14:39, J.F pisze:
Póki co to jestem w o tyle dobrej sytuacji, że mogę powiedzieć, że nic
mnie w kraju nie trzyma. Nie wiem też czy mając C+E automatycznie mam
kategorię D+E? chyba tak nie ? coś czuję ze na samym D bym nie
skończył,
bo coraz więcej przewoźników wymaga takiej kategorii.
> No i pamietaj o historii - pewien pan wyrobil sobie c+e, moze
> jeszcze w
> wojsku, potem jezdzil malymi dostawczakami, az mu sie nagle firma
> zreorganizowala, grzebneli w papierach i przesadzili na 40t zestaw.
> A on
> ... sie boi :-)
Weź mi nawet o woju nie mów... jakbym miał B jak poszedłem, to C bym
zrobił bezpłatnie zapewne... ale trudno.
Poza tym, czego tu się bać ? jakbym się bał, to bym się nawet z yarisa
do mastera nie przesiadł... ale to już indywidualna sprawa ;)
Pozdrawiam,
Mateusz
-
14. Data: 2011-10-20 18:41:30
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Mateusz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4ea01c7d$0$8453$6...@n...neostrada
.pl...
W dniu 2011-10-20 14:39, J.F pisze:
>> Mysle ze musisz zaczac od spytania sie co chcesz robic.
>> Pasazerow w MPK wozic, turystow po Europie, chleb do sklepow,
>> towary w
>> blizszej okolicy, czy prawdziwym TIR - czyli za granice.
>Póki co to jestem w o tyle dobrej sytuacji, że mogę powiedzieć, że
>nic mnie w kraju nie trzyma. Nie wiem też czy mając C+E automatycznie
>mam kategorię D+E? chyba tak nie ?
Tak, tzn
"kategorii C+E i D - uprawnia do kierowania zespołem pojazdów
określonych w kategorii D+E"
Odwrotnie nie !
> coś czuję ze na samym D bym nie skończył, bo coraz więcej
> przewoźników wymaga takiej kategorii.
Ale D+E to nie wiem - potrzebne na autobusy przegubowe, czyli
praktycznie komunikacji miejskiej, czy na autobusy z przyczepa,
ktorych nie widzialem od wielu wielu lat ... no chyba ze jakis busik z
przyczepka bagazowa.
>> No i pamietaj o historii - pewien pan wyrobil sobie c+e, moze
>> jeszcze w
>> wojsku, potem jezdzil malymi dostawczakami, az mu sie nagle firma
>> zreorganizowala, grzebneli w papierach i przesadzili na 40t zestaw.
>> A on
>> ... sie boi :-)
>Poza tym, czego tu się bać ? jakbym się bał, to bym się nawet z
>yarisa do mastera nie przesiadł... ale to już indywidualna sprawa ;)
Pan prawdziwej ciezarowki nie prowadzil od 40 lat, a i wtedy to byl
jakis niewielki Star, a tu mu pracodawca mowi ze zatrudniony jako
kierowca, kwalifikacje ma, to niech wsiada do zestawu i jezdi 8h
dziennie :-)
J.
-
15. Data: 2011-10-20 21:50:34
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Od: WildS <f...@n...pl>
On 2011-10-20, Mateusz <m...@g...com> wrote:
>> Zalezy co chcesz robic. Czy jezdzic autobusem czy zestawem.
>> Na samo C nie znajdziesz raczej nic ciekawego za ciekawe pieniądze.
>> Ciekawe oferty zaczynają się od C+E. Bez doświadczenia też da się
>> znaleźć pracę, niektóre firmy biorą na przyuczenie.
> Fakt - na C rzadko się trafiają jakieś sensowne oferty. Wszystko ma
> jakieś plusy i minusy, ale myślę, że bus będzie lepszym wyborem.
>
No, wskazane dokladne przemyslenie bo przynajmniej moim zdaniem nie ma
co robic CE na zapas do jazdy autobusem albo D na zapas do jazdy
"tirem". No chyba, ze chcesz zrobic C, potem D (bo mając C kurs na D
jest znacznie krótszy - jesli sie nic nie zmienilo to 20h zamiast 60)
Jak juz zrobisz wybrane kategorie i znajdziesz stałą pracę to
stwierdzisz byc moze, ze niepotrzebnie robiles nieuzywane kategorie ;)
>> Bierz tez pod uwagę, ze bedziesz musiał zrobić kwalifikacje wstępną
>> (kilka tys. PLN)
> wiem o tym... bez tego to mogę sobie prywatnie jeździć...
> Cholernie żałuję, że prawko tak późno zrobiłem, bo jakbym miał już D
> przed 2008r to nie musiałbym dokładać tej kasy. W sumie tez mogło być
> gorzej, bo mam 26 lat więc mogę mieć kwalifikację przyspieszoną (to
> zaledwie 140 godzin zamiast 280). Jak coś palnąłem albo coś się zmieniło
> to korekta byłaby wskazana :)
zgadza sie.
Na twoim miejscu albo od razu szukalbym kasy z UP np. albo zrobił C i
cisnął ich o zasponsorowanie E do C albo D albo kwalifikacji.
Jesli idziesz w kierunku C+E to zainteresuj się też podstawowym kursem
ADR, wieksze firmy czesto tego wymagają bo wożą wszystko co sie trafi.
--
WildS
-
16. Data: 2011-10-20 22:21:19
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Od: n...@p...onet.pl
Mateusz wrote:
> wiem wiem, jak nie z PUP-u to z UE i całe szczęście, bo to naprawdę
> ciężkie pieniądze.
Jak nie z PUp-u, to piszesz z UE, zdradź mości panie jeśli łaska jak to
możliwe i do których drzwi pukać? U mnie PUP $ nie ma, ponoć w całym kraju
budżet okrojony na maxa na finansowanie "bezrobotnych", dostają tylko
"znajomi królika".Są gdzieś w jakimś programie środki z UE na tego rodzaju
przedsięwzięcie?Jakaś podpwiedź?
Pozdrawiam
-
17. Data: 2011-10-20 23:17:54
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>
W dniu 2011-10-20 14:16, WildS pisze:
> Ciekawe oferty zaczynają się od C+E. Bez doświadczenia też da się
> znaleźć pracę, niektóre firmy biorą na przyuczenie.
Te ciekawe pieniądze przestają być ciekawe jak się przeliczy zarobki
"tirowca" na godzinę pracy.
-
18. Data: 2011-10-20 23:44:17
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-10-20, Excite <n...@n...bedzie.pl> wrote:
>> Ciekawe oferty zaczynają się od C+E. Bez doświadczenia też da się
>> znaleźć pracę, niektóre firmy biorą na przyuczenie.
>
> Te ciekawe pieniądze przestają być ciekawe jak się przeliczy zarobki
> "tirowca" na godzinę pracy.
Po porównaniu do średniej krajowej z powrotem zaczynają być ciekawe.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
19. Data: 2011-10-21 07:21:11
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
> No, wskazane dokladne przemyslenie bo przynajmniej moim zdaniem nie ma
> co robic CE na zapas do jazdy autobusem albo D na zapas do jazdy
> "tirem".
I tu się nie zgodzę.
Egzamin teoretyczny będzie trudniej zdać...
No chyba, ze chcesz zrobic C, potem D (bo mając C kurs na D
> jest znacznie krótszy - jesli sie nic nie zmienilo to 20h zamiast 60)
40 zamiast 60
> zgadza sie.
> Na twoim miejscu albo od razu szukalbym kasy z UP np. albo zrobił C i
> cisnął ich o zasponsorowanie E do C albo D albo kwalifikacji.
Taaak. Musisz być bezrobotnym lub mieć co najwyżej średnie wykształcenie lub
mieć powyżej 50 lat.
Chciałem robić KW i nie spełniam warunków, więc czekam cierpliwie. Kiedyś to
się musi zmienić, bo kierowców wciąż ubywa... :)
WOJO
-
20. Data: 2011-10-21 07:33:53
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
> Tak, tzn
> "kategorii C+E i D - uprawnia do kierowania zespołem pojazdów określonych
> w kategorii D+E"
>
> Odwrotnie nie !
Pozwolisz, że skoryguję.
Posiadając kat C+E uzyskujesz automatycznie uprawnienia B+E i D+E.
Podobnie posiadając D+E (tylko niektóre OSK w Polsce robią taki kurs)
uzyskujesz automatycznie uprawnienia na C+E i B+E.
> Ale D+E to nie wiem - potrzebne na autobusy przegubowe, czyli praktycznie
> komunikacji miejskiej, czy na autobusy z przyczepa, ktorych nie widzialem
> od wielu wielu lat ... no chyba ze jakis busik z przyczepka bagazowa.
I ponownie wymagana korekta.
Na autobus przegubowy wystarczy kat D.
D+E może się przydać przy ciągnięciu przyczepy autobusem.
Pozdrawiam !
WOJO