  • Data: 2011-10-23 12:27:40
    Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
    Od: WildS <f...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-10-23, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ja tam nie wiem, ale wydaje mi sie ze nadal jezdza wycieczki do Hiszpanii
    > autokarami. Jedzie kierowcow trzech i jakos pokonuja te 2500km ..
    > Spania po drodze nie ma, bo to za drogo.

    To że się da to nie znaczy, ze się da legalnie.

    Czasem jeżdżą tak i na tirach w podwojnej. Dwóch jedzie, karta wsadzona
    jedna, drugi udaje pasażera i "kręci pauzę", spi się po pare godzin na
    fotelu za dnia, w nocy przygryza jezyk, zeby nie zasnąć, kilometry lecą,
    auto prawie w ogole nie staje, czysty zysk... dla firmy. Do czasu.

    Pewnie w twoim przypadku ten trzeci 'kręci pauzę' gdy dwaj pierwsi jadą
    a potem jedzie gdy oni kręcą pauzę. Z własnego doświadczenia. Spanie w
    aucie nawet na leżance w czasie jazdy (nawet po zachodzie) obsysa a w PL
    to lepiej sie chyba pasem przypiąć jak do jakiejs podróży kosmicznej.

    Po legalu trzeci kierowca w autobusie wnosi niewiele bo czas pracy
    załogi 2 osobowej to 21h z czego normalnie mogą jechać 18 (2x w tyg 20).
    Tak, że trzeci wnosi od 1 do 3 godzin dodatkowych jedynie bo _po legalu_
    taką załogę nadal obowiązuje czas pracy załogi 2 osobowej.

    --
    WildS