eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaprawdlowe naswietlanie expozycjiRe: prawdlowe naswietlanie expozycji
  • Data: 2009-06-06 20:02:32
    Temat: Re: prawdlowe naswietlanie expozycji
    Od: "Zibi" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "FiZZyK" napisał w wiadomości:

    > Dopiero zaczynam, i ciagle sie ucze fotografii. Dzis bylem pofocic zlot
    > motocyklowy.

    Też jeżdżę na zloty...

    > Slonce w pelni, na zmiane z chmurkami. Zdjecia robilem w trybie Av, af
    > roznie; raz na one shot, all focus, Af srodkowy ( wszyscy w ruchu -
    > aczkolwiek nie zawsze ) w uzyciu filtr polaryzacyjny.

    Polar? A jaki obiektyw? (bo nic nie piszesz o szkle)

    > I teraz. Przepalone niebo, aparat dobiera badz za krotki, badz za dlugi
    > czas,a co z tego wynika, zdjecia sa albo przepalone, albo nieznacznie
    > niedoswietlone.Na korekcje ekspozycji nie ma czasu ( tu pokazuje ze dobrze
    > sie naswietla )

    Jak nie ma czasu, to ja ustawiam korekcję na minus.
    (moim zdaniem lepiej nie doświetlić i poprawić w wywoływarce)

    > Wiec teraz pytanie; Czy mozna zrobic prawidlowo naswietlone foto tak aby
    > niebo nie bylo biale bez uzycia szarej polowki ?

    Można.

    > Z tego co zauwazylem filtr polaryzacyjny w minimalnym przypadku
    > przyciemnia, mozna powiedziec ze paktycznie wcale,wiec jego rola tu minela
    > sie z celem

    Rozumiem, że wiesz jak działa filtr polaryzacyjny, kręciłeś nim odpowiednio
    w momencie, gdy zmieniałeś położenie osi optycznej w stosunku do promieni
    słonecznych?

    > Zatem, czy jestem skazany na szara polowke ktora pozwoli aparatowi
    > prawidlowo ustawic ekspozycje i dobrze naswietlic ? Zwracam sie do Was bo
    > macie wiecej doswiadczenia, a czasem lepiej zapytac sie praktykow niz
    > sleczec nad ksiazka ktora w teori nie zawsze da bardzo przejrzyste
    > podpowiedzi.
    > Aparat to 40D

    Też mam parę Canonów, ale nie korpus tu jest winny.
    Ja stosuję dwa obiektywy do motocykli - 17-70 + CPL (tu kręcę polarem przed
    prawie każdym zdjęciem) oraz 70-200 bez żadnych filtrów.
    Problemem w fotografowaniu silnie zróżnicowanej oświetloniowo sceny jest
    odpowiedni dobór sposobu pomiaru światła. Ja na to nie mam recepty, bo
    robię tak: jedna fota na jakimś-tam pomiarze, druga fota tej samej sceny
    na innym pomiarze, porównuję, ustawiam pomiar, daję ekspozycję lekko na
    minus
    i dopiero potem zaczynam się bawić w focenie. Następna sprawa jest taka,
    że ja robię raw, lekko nie doświetlam, potem podczas wywoływania wyciągam
    cienie i raczej nie mam "przepalonych" świateł. Z jotpegiem to już gorsza
    sprawa i nie poradzę, bo nie używam tego formatu w aparacie.

    -- Zibi

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: