  • 81. Data: 2023-04-25 22:33:50
    Temat: Re: pradu za duzo
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.04.2023 o 22:21, J.F pisze:

    > Oj, jak zatrudniony ukrainiec spadnie, to chyba lepiej samemu sie
    > połamac ...

    Na "czarno"? On by nawet zatrudnił ukraińca i obiecał 50zł a potem by
    się targował o połowę i płatne po pół roku. Coś na ten temat wiem :)

    > No ale wlanie ryjuje, ze elektrownie dymily niepotrzebnie.

    Bo manipuluje, jak to Koń. Obraca kota ogonem, jak zwykle.

    > Za to w zimie istotnie ładuje z dymiączego węgla :-)

    W nocy też.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 82. Data: 2023-04-25 22:42:51
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.04.2023 o 22:32, J.F pisze:
    [..]

    > komunikat mowił o redukcji generacji zrodel OZE przyłaczonych do 110kV
    > i średniego napięcia.
    > Mowisz, ze najpierw kazali wyłaczyc duze PV?

    Oczywiście. Przede wszystkim one mają "wyłączniki" :)

    > To znow chyba asynchroniczy sie przydaje?

    Nawet asynchroniczny potrzebuje "uruchomienia" samoistnie raczej nie
    ruszają.

    > Głosów, czy złotych?
    > Jak sie nie chce dzielic, to złotówki mało ważne :-)

    To se poczytaj kto stoi za wiatrakami, na pewno nie Don Kichot :D

    > Jakies dementi składał, ale jeszcze nie czytałem :-)

    ? ke? Nic nie składał. Zeznał:
    https://wiadomosci.radiozet.pl/Biznes/obnizka-cen-pa
    liwa-sparalizowalaby-kraj-obajtek-tlumaczy-sie-z-cen
    -na-orlenie

    Ić głosuj na niego, jak zawsze :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 83. Data: 2023-04-25 23:02:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Apr 2023 22:33:50 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Na "czarno"? On by nawet zatrudnił ukraińca i obiecał 50zł a potem by
    > się targował o połowę i płatne po pół roku. Coś na ten temat wiem :)

    Jak spadnie, to przestanie być na czarno.
    Chyba, ze dobic, a potem wywiezc do lasu czy jeziora.

    Moze nie ładuje w nocy :-)

    J.

  • 84. Data: 2023-04-25 23:09:20
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.04.2023 o 23:02, J.F pisze:
    [...]
    > Jak spadnie, to przestanie być na czarno.
    > Chyba, ze dobic, a potem wywiezc do lasu czy jeziora.

    Powie że sam przylazł, wlazł na drabinę i spadł. Niech szczeźnie :]

    > Moze nie ładuje w nocy :-)

    Przecież rano jedzie nad morze. 30kkm rocznie się samo nie nakręci.

    Jak przeliczysz 300dni to wychodzi 100km/dzień. Koń deklaruje, że tyle
    robi. Nie sądzę żeby jeździł po nocy, skoro odpala kompa od 6:00 do 22:00 :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 85. Data: 2023-04-26 00:13:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Apr 2023 23:09:20 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 25.04.2023 o 23:02, J.F pisze:
    > [...]
    >
    > Powie że sam przylazł, wlazł na drabinę i spadł. Niech szczeźnie :]

    Jak tak powie, to swietnie, a jak powie ze zatrudniony został?
    To cie Zus i inni z przyjemnoscią dopadną :-(

    > Przecież rano jedzie nad morze. 30kkm rocznie się samo nie nakręci.
    >
    > Jak przeliczysz 300dni to wychodzi 100km/dzień. Koń deklaruje, że tyle
    > robi. Nie sądzę żeby jeździł po nocy, skoro odpala kompa od 6:00 do 22:00 :]

    Komp odpalony, a samochod sie w garazu ładuje :-)

    J.

  • 86. Data: 2023-04-26 00:21:10
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 26.04.2023 o 00:13, J.F pisze:
    [...]
    > Jak tak powie, to swietnie, a jak powie ze zatrudniony został?

    Koń? Zawsze manipuluje i i idzie w zaparte :]

    > To cie Zus i inni z przyjemnoscią dopadną :-(

    > Komp odpalony, a samochod sie w garazu ładuje :-)

    65kWh ma naładować z 8kW rano?
    Ale jechać musi. 100km to niby 2h czyli w najlepszym słońcu...ale jajka
    gotuje w jakuzi w tym czasie, więc mu przepada prątek i nocą ładuje z
    węgla :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 87. Data: 2023-04-26 06:24:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-04-2023 o 19:38, J.F pisze:

    > A ile razy trzeba Ci napisac, ze nie ma rozwiązań?

    Bo Ty tak powiedziałeś?

    Sam Ci podałem kilka rodzajów akumulatorów na takie przypadki, Ty
    wymyślałeś inne.
    Sól, olej, piasek, woda - trzeba tylko zacząć coś robić.

    A i weglówki nie trzeba wyłączać, wystarczy od sieci odłączyć.

    Zapamiętasz raz na zawsze czy kończymy dyskusję?

    > Duza elektrownia sloneczna dookoła i darmowa ładowarka może być.
    > Ale czynna tylko latem :)

    Niedzica jest czynna non stop.

    > Zapora to mało, bo musisz miec odpowiednią górę - żeby była
    > odpowiednia niecka/wąwóz na górny zbiornik,

    Można zrobić.

    > Zawsze tez mozna puscic na zywiol - chcecie ekologicznego prądu, to
    > kupcie sobie baterie do domu/zakladu. Bo prad bedzie, kiedy będzie :-)

    Można też zmienić zawód, zamiast brać kasę za nicnierobienie i
    przerzucanie swoich obowiązków na klienta.

    > Zaraz tam zabijac.

    To była analogia.
    Kara ma być już za pierwszy raz.

    > Mają zapewnic bezpieczenstwo dostarczania energii.

    A oni zapewniają wyłącznie zyski smrodzicielom.

    > A ile razy trzeba ci pisac, ze weglową elektrownie włacza sie przez
    > wiele godzin

    Dłużej niż pół dnia?

    >, wiec nie wyłacza sie jej na pół dnia.

    Ty chyba nie rozumiesz co znaczy wyłączyć.
    Nikt nie mówił o wygaszaniu pod kotłem.

    > Ale jesli twoim argumentem jest "nie mój problem" ..

    Dokładnie tak jest.
    Przenieś się na grupę o energetyce i tam rozwiązuj swoje problemy.
    Klienta g.. obchodzi jak je fachowcy rozwiążą, mają wykorzystać 100%
    OZE, a resztę ma gdzieś.

    > Gdzie te ceny po 3zl?

    Na fakturach.

    > Cos tam media donosiły, potem były interwencje rzadu i URE,

    Nie bredź.
    Albo chociaż przeczytaj to o czym bredzisz.
    A jak Ci się nie chce to zapamiętaj co Ci się mówi i tyle.

    HINT: To że części odbiorców wrażliwych pozwolono na stosowanie stawek
    obniżonych nijak nie zmieniło stawek rynkowych.
    A różnicę dokłada państwo.

    ZE nadal mają cenniki po 3 zł brutto.

    > Ale prad wieczorem chcesz? Musi syfic.

    EOD
    Byłeś ostrzegany.

  • 88. Data: 2023-04-26 11:09:43
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 24.04.2023 o 22:45, Shrek pisze:

    > Nie możesz, znaczy się nie opłaca. Jakby offgrid się opłacał to nie
    > byłoby pasożytowania na systemie energetycznym.

    Ale, że biorą prąd czy że oddają?

  • 89. Data: 2023-04-26 11:24:10
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 25.04.2023 o 16:49, _Master_ pisze:

    > Każdy fachowiec inżynier Ci powie że fotovoltaika i wiatraki to tylko
    > uzupełnienie. Nie ma technologi magazynowania która mogłaby przez
    > następne kilkadziesiąt lat to zmienić
    >
    > Tak trzeba zachęcać do takich instalacji i dawać ulgi aby baterie nie
    > były takie drogie ale to jest przyszłość czyli daleko po tym jak się
    > skończy ropa i węgiel

    No toż właśnie dają ulgi do elektryków, które te baterie mają.

  • 90. Data: 2023-04-26 12:40:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 24 Apr 2023 22:45:46 +0200, Shrek wrote:

    > Nie możesz, znaczy się nie opłaca. Jakby offgrid się opłacał to nie
    > byłoby pasożytowania na systemie energetycznym.

    Nie mowie o off-grid, tylko wlasnie on-grid.

    Prądu sprzedawał nie będe, zuzyję sobie na potrzeby własne,
    i będę tez pobierał prad z sieci - ale po zachodzie Słonca.

    J.