  • 21. Data: 2011-07-02 12:31:30
    Temat: Re: [praca] Programiści systemów embedded poszukiwani
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Niezupełnie, a raczej zupełnie nie.
    Człowiek przydatny w firmie musi czuć temat i specyfikę. Często musi
    gruntownie znać dziedziny pokrewne i specyfikę branży.
    Specjalista od wszystkiego jest specjalistą do niczego.
    CV to bełkot.
    W 99.9%.

  • 22. Data: 2011-07-02 12:34:34
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Tego nie rozumiem - jeżeli te bzdury nie są związane z szukaną pracą to
    > nie mają znaczenia - można tam wpisać bumerangi czy paintball,

    Dokładnie tak wszyscy myślą...

    > ale jak przypadkowo wyjdzie kłamstwo to można na tym stracić tzw "zaufanie".

    a później tak się właśnie dzieje :)

    > Jak są związane z poszukiwaną pracą to wyjdą wcześniej niż później a to
    > oznacza tylko stratę czasu i być może zatrzaśnięcie przed sobą drzwi na
    > przyszłość. Jaki sens?

    Z punktu widzenia szukającego ma, może się uda zaczepić i praca będzie.
    Z punktu widzenia pracodawcy... można się mocno przejechać. Na szczęście
    dosyć szybko braki wychodzą.
    Wiecie co, skoro te informacje nie są istotne, to po co je umieszczają
    (i to wszyscy) na CV?

    > No to w końcu "obsługa maszyny" a nie "pisanie skryptów". Taki "operator
    > frezarki" powinien dostać gotowe rysunki, umieć je skonwertować i
    > wyfrezować. ;)

    Jest pewien podział, z grubsza:
    Operator powinien umieć skorzystać z możliwości jakie daje mu maszyna.
    Zawsze jest możliwość wygenerowania (nawet nie chodzi już o pisanie
    programu z palucha) kodu na podstawie parametrów - robi to czasami jakiś
    wizard, czasami dedykowana aplikacja w panelu maszyny, czasami wręcz
    prosty skrypt. Operator powinien to umieć wykorzystać. Podobnie dzieje
    się zresztą przy cyklach pomiarowych. Tylko i wyłącznie operator (nie
    programista czy konstruktor) z nich korzysta.
    Ok, może wymagam za dużo z tym pisaniem programu na 4 otworki z palucha,
    w końcu maszyny bywają skomplikowane. Operator MUSI (i nikt mnie nie
    przekona, że niekoniecznie) jednak umieć czytać kod programu. Musi,
    ponieważ musi wiedzieć co się będzie na maszynie działo. Jeśli tego nie
    potrafi, to jest cholernie niebezpiecznym pracownikiem i nie wyobrażam
    sobie postawienia go przy maszynie.

    Frezer... tutaj jest jak piszesz, dostaje rysunek (bryłę, czasami wręcz
    detal - jak nie ma wsparcia w osobie CAD-owca) i ma oddać część. Jak do
    tego dojdzie - jego sprawa. Jak będzie dobry - będzie miał pracę, mało
    wpadek i pewnie przyzwoity zarobek. Jak będzie kiepski, to zarobi mniej,
    będzie nerwowo, a może w przyszłości mu podziękują. Różnie bywa, a
    maszyny nie tolerują niedbalstwa/ignorancji.

    Robi się trochę oftopicznie chyba :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 23. Data: 2011-07-02 12:46:35
    Od: "neuron" <n...@n...pl>

    Masz na mysli walute japonska czy indyjska ?

    > Prawdziwi fachowcy w tej dziedzinie nie szukają pracy na grupach
    > dyskusyjnych.

    Prawdziwi fachowcy wygineli wraz z koncem programu Apollo

    > Doszedłeś już do tego?
    > C++ (Advanced, 6 years experience)

    Hmmmmmmm - mozna i tak - mlodziez mamy w koncu niezwykle zdolna.
    Ja programuje juz od ponad 25 lat i nadal uwazam sie za beginera
    Bardzo ciekawy jestem na czym sie tak naprawde zna ten niezwykle
    doswiadczony czlowiek bo niestety znajomosc jezykow programowania jest tylko
    i wylacznie narzedziem do uzyskania celu a uzyskanie celu wymaga jeszcze
    wiedzy merytorycznej o tym celu wlasnie. Najlepszy programista nigdy nie
    napisze programu magazynowego. Jesli nie zna zasad gospodarki magazynowej.
    To tak jak by stolarz napisal:
    młotek - profesjonalista - 6 lat doswiadczenia
    hebel - zaawansowany - 4 lata doswiadczenia
    tokarka - poczatkujacy - 2 lata doswiadczenia
    Ja chcialbym raczej jakis mebel zobaczyc ...................

    wojtek
    www.neuron.com.pl
    CMMS Maszyna
    Golem OEE
    Hall2007

  • 24. Data: 2011-07-02 13:10:24
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-07-02 14:46, neuron pisze:

> [...]
    > tokarka - poczatkujacy - 2 lata doswiadczenia
    > Ja chcialbym raczej jakis mebel zobaczyc ...................

    To samo miałem napisać po przeczytaniu tego Romanowego tekstu :-)

  • 25. Data: 2011-07-02 13:13:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello neuron,

    Saturday, July 2, 2011, 2:46:35 PM, you wrote:

    > Masz na mysli walute japonska czy indyjska ?

    To nie mój tekst ale uważam, że dla tego, o czym tu mowa to wcale nie
    jest wygórowania kwota. W PLN.

    > Prawdziwi fachowcy wygineli wraz z koncem programu Apollo

    Zdaje Ci się.

    > Hmmmmmmm - mozna i tak - mlodziez mamy w koncu niezwykle zdolna.

    Niezwykle. Ja nie wytrzymałem ze starym C nawet pół roku. Próbuję
    czasem pogadać z nim o programowaniu - bardzo mało rozumiem :(

    > Ja programuje juz od ponad 25 lat i nadal uwazam sie za beginera

    OMG! Ja od 5 lat już nie programuję - po 20 latach życia z tego byłem
    kompletnie wypalony. Skoro Ty po 25 latach uważasz się za beginnera
    (tak to się chyba pisze), to jest to dla mnie dziwne...

> [...]
    > jest tylko i wylacznie narzedziem do uzyskania celu a uzyskanie celu
    > wymaga jeszcze wiedzy merytorycznej o tym celu wlasnie.

    Wystarczy sprawdzić, gdzie pracował i pracuje ten niezwykle
    doświadczony człowiek.

    > Najlepszy programista nigdy nie napisze programu magazynowego. Jesli
    > nie zna zasad gospodarki magazynowej.

    Oczywiście.

    Ale ten człowiek akurat zajmuje się od kilku lat dokladnie tym, o co
    pyta oferent.
    A ja - głupia cipa ;) - zapomniałem, że adres z domeny orange.pl nie
    ma nic wspólnego (poza nazwą) z firmą Orange i dałem się wpuścić.
    Artur nagania zapewne dla jednej z firm od lat znanych we Wrocku ze
    strasznej zmienności kadry...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 26. Data: 2011-07-02 13:33:08
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-02 12:57, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > STL z niczym mi się nie kojarzy (jak wiele innych TLS-ów).

    No ale vector czy map chyba używałeś :)
    Hint: Standard Template Library

> [...]
    > nazwisk, twarzy, numerów ..) i sorry ale nie mam zamiaru popadać w
    > kompleksy i się wstydzić. Zmuszało mnie to 'walki' z panią od
    > matematyki, gdy oczekiwała przytoczenia 23 własności z geometrii (ktoś
    > wpadł na pomysł aby własności w podręczniku określać kolejnymi numerami
    > - może to normalne, ale mnie strasznie śmieszyło).
    > Używam (pewnie nieudolnie) tylko jednego narzędzia programistycznego -
    > Builder-5 (bo w 6 zastąpili Standard przez Personal). Ale na moje
    > potrzeby (dwa, trzy tygodnie programowania w roku) wystarcza mi.

    Mnie Borland zniechęcał tym, że nie można stosować ich środowiska do
    celów komercyjnych. To już wolałbym Visual Expres (gdyby nie było gcc).

    MD

  • 27. Data: 2011-07-02 13:39:46
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > [...]
    >
    > O Pythonie też powinieneś słyszeć - reszta to już wąska specjalizacja.
    > Sam nie wiem co to jest - to nie moje ;)

    > Embedded Software to jest właśnie to, o co pytał Artur "poszukuje
    > programistów systemów embedded". Po naszemu: firmware. Ale tqkie
    > trochę bardziej zaawansowane.

    Ale to jest nazwa własna jakiegoś produktu? Czy masz na myśli ogólnie
    środowiska to tworzenia kodu do systemów wbudowanych czy też soft
    tworzony przez embedded systems programmers? Bo w takim sensie to ja
    też jestem producentem Embedded Software jak i zapewne połowa grupy :)

    MD

  • 28. Data: 2011-07-02 13:43:32
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-02 14:31, zapinio pisze:
    > Niezupełnie, a raczej zupełnie nie.

    Ale z czym się nie zgadzasz, bo wyciąłeś wszystkie kwestie z którymi
    chcesz dyskutować.

    MD

  • 29. Data: 2011-07-02 13:50:51
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    ja, ja, ja, ja też bym chciał!

    P.S.
    przepraszam nie mogłem się powtrzymać... swoją drogą ciekawy post... ja
    sobie tak uważnie obserwuję nasz lokalny rynek pracy (Europejski) i widzę,
    że tu nie ma możliwości zatrudnienia elektronika na legalnych zasadach i
    przy jawnych wyborach, rządzą kumple i kolesie... na dowód wystarczy
    regularnie czytać pl.praca.oferowana... kiedyś jedyne ogłoszenia dla
    elektroników jakie się pojawiały pojawiały się na interii... niestety po
    reformie Tuska i tu się skończyło... obecnie nie ma nigdzie ofert pracy dla
    elektroników... a wystarczy porównać z informatykami...

    do czego zmierzam, skąd pomysł, żeby ominąć system skumplowania i napisać na
    ogólniedostępną grupę dyskusyjną (którą czytają takie dwie skrajności jak ja
    i Roman)? czy nie obawiasz się konsekwencji za swój występek ze strony Hanny
    G.W. i całej wspólnoty europejskiej?

  • 30. Data: 2011-07-02 13:52:18
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sat, 2 Jul 2011 00:58:19 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Prawdziwi fachowcy w tej dziedzinie nie szukają pracy na grupach
    > dyskusyjnych.
    Proponuje wiec zerkac co jakis czas na pl.praca.oferowana, gdzie znajduja
    sie firmy oferujaca swoja prace, rowniez jako programisci.

    BTW jak ktos nie ma pracy, to szuka rowniez tutaj.
    Czy uwazasz, ze kazdy fachowiec ma prace???