    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [praca] Programiści systemów embedded poszukiwani
    Date: Sat, 02 Jul 2011 14:34:34 +0200

    > Tego nie rozumiem - jeżeli te bzdury nie są związane z szukaną pracą to
    > nie mają znaczenia - można tam wpisać bumerangi czy paintball,

    Dokładnie tak wszyscy myślą...

    > ale jak przypadkowo wyjdzie kłamstwo to można na tym stracić tzw "zaufanie".

    a później tak się właśnie dzieje :)

    > Jak są związane z poszukiwaną pracą to wyjdą wcześniej niż później a to
    > oznacza tylko stratę czasu i być może zatrzaśnięcie przed sobą drzwi na
    > przyszłość. Jaki sens?

    Z punktu widzenia szukającego ma, może się uda zaczepić i praca będzie.
    Z punktu widzenia pracodawcy... można się mocno przejechać. Na szczęście
    dosyć szybko braki wychodzą.
    Wiecie co, skoro te informacje nie są istotne, to po co je umieszczają
    (i to wszyscy) na CV?

    > No to w końcu "obsługa maszyny" a nie "pisanie skryptów". Taki "operator
    > frezarki" powinien dostać gotowe rysunki, umieć je skonwertować i
    > wyfrezować. ;)

    Jest pewien podział, z grubsza:
    Operator powinien umieć skorzystać z możliwości jakie daje mu maszyna.
    Zawsze jest możliwość wygenerowania (nawet nie chodzi już o pisanie
    programu z palucha) kodu na podstawie parametrów - robi to czasami jakiś
    wizard, czasami dedykowana aplikacja w panelu maszyny, czasami wręcz
    prosty skrypt. Operator powinien to umieć wykorzystać. Podobnie dzieje
    się zresztą przy cyklach pomiarowych. Tylko i wyłącznie operator (nie
    programista czy konstruktor) z nich korzysta.
    Ok, może wymagam za dużo z tym pisaniem programu na 4 otworki z palucha,
    w końcu maszyny bywają skomplikowane. Operator MUSI (i nikt mnie nie
    przekona, że niekoniecznie) jednak umieć czytać kod programu. Musi,
    ponieważ musi wiedzieć co się będzie na maszynie działo. Jeśli tego nie
    potrafi, to jest cholernie niebezpiecznym pracownikiem i nie wyobrażam
    sobie postawienia go przy maszynie.

    Frezer... tutaj jest jak piszesz, dostaje rysunek (bryłę, czasami wręcz
    detal - jak nie ma wsparcia w osobie CAD-owca) i ma oddać część. Jak do
    tego dojdzie - jego sprawa. Jak będzie dobry - będzie miał pracę, mało
    wpadek i pewnie przyzwoity zarobek. Jak będzie kiepski, to zarobi mniej,
    będzie nerwowo, a może w przyszłości mu podziękują. Różnie bywa, a
    maszyny nie tolerują niedbalstwa/ignorancji.

    Robi się trochę oftopicznie chyba :)

    Miłego.
    Irek.N.