  • 81. Data: 2011-08-20 07:20:50
    Temat: Re: pożiew zbiorowy - Plej
    Od: TGor <t...@o...pyl>

    On 2011-08-20 00:25, ToMasz wrote:

    > PS a wspominał ktoś ze owe rachunki będą ( pod pewnymi warunkami) anulować?

    Miły gest dorastającego rekina (biznesu telekom).
    Powinni Gruszkę po rękach całować.

    "Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego)
    mam pleśń na suficie swojej łazienki. Ponadto mam reumatyzm."

  • 82. Data: 2011-08-20 08:43:13
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 20 Aug 2011 09:15:15 +0200, TGor napisał(a):

    > Zwracam uwagę, że tytuł dyskusji to "poziew zbiorowy" - może nie chodzi
    > o sądy, a o nudę?

    Tytuł tej dyskusji został napisany przez Kolinę, więc nie chodzi o nic
    innego jak trollowanie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala"-

  • 83. Data: 2011-08-21 10:45:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Aug 2011 06:54:53 +0000 (UTC), Maciej Bebenek napisał(a):

    > Po kolei:
    > terminarz - jakoś nie znam nikogo, kto prowadziłby terminarz PDF one,
    > raczej każdy synchronizuje go z outlookiem czy innym lotusem

    No to jedna juz znasz - mnie.
    Nie mam tych zadan tak duzo, i najwygodniej zapanowac nad tym recznie.

    > Odczyt i prezentacja rożnych plików - te pliki są teleportowane do telefonu
    > telepatycznie (jak sama nazwa wskazuje), oglądane i... Pewnie znów
    > telepatycznie odsyłane gdzieś.

    No i tu sie w mare zgadzamy - niby mozna kabelkiem, ale z reguly bedzie
    e-mailem.

    > Nawigacje - tak, tu masz rację, konieczność posiadania Windows Mobile u 90%
    > użytkowników jest związana z posiadaniem pirackiejj kopii automapy czy
    > innego to Tomtoma. Ale to i tak promil, bo większość używa biedronkowej
    > wersji mapymap za 199 zł. Nie na telefonie, na dedykowanym PDN.

    No i to niestety nie jest takie proste.
    Za 199 (a nawet 159) dostajesz mape Polski, i to byc moze w wersji lite.
    Cala europa kosztuje drozej.
    Nawigacja w samochodzie - kolejny uciazliwy gadzet do przypinania,
    chowania, zabierania bo ukradna. O ilez byloby fajniej gdyby telefon mogl
    pelnic taka role. No i czasem sie przydaje takze poza samochodem, chocby
    zeby do niego w obcym miescie wrocic :-)
    Oczywiscie off-line.

    Niestety - na dzis wychodzi na to ze ani nokia ani android troche jednak
    nie dorastaja do zadania.

    > Różne programy biznesowe... No różne, pewnie pasjans i saper.
    > Reasumując: albo chcesz mieć gadżet, żeby zaszpanować, albo smartfon z
    > dostępem do sieci: głupia prognoza pogody, mail, ostatnio fejsbunio.

    A po ch* w biznesie FB ? Albo prognoza pogody ? :-)
    Do prognozy nie trzeba az smartfona, maile .. to zalezy w czym zalaczniki.

    No i to nie wymieniles zadnego powod zeby telefon sie laczyl nieproszony w
    srodku nocy, transmitowal nie wiadomo co i rachunki nabijal.

    J.

  • 84. Data: 2011-08-21 11:31:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Aug 2011 00:25:59 +0200, ToMasz napisał(a):
    > moim zdaniem ma pojęcie, i to doskonałe. PRzy czym nie twierdzę ze to są
    > dobre zasady, ale obowiązują. Skoro supermarket może obniżyć cene o 50%,
    > to sprzedając za 100% kradnie? Przyzwoitość podpowiada ze tak, prawo ze
    > nie.

    To troche nie tak - ale marza 100% w handlu to zahacza o zlodziejstwo.
    Jak widac tego pseudotaksowkarza ukarali w pierwszej instancji.

    > Skoro ktoś Ci zaoferował transfer i sprzęt - okradł Cię? W jaki
    > sposób? nie informując ze to kosztuje? Sory winetu mój teść ma 82 lata i
    > jak jego motorolka f3 zaczęła wysyłać sms do Wielkiej Brytanii, to
    > "kapnął się" po 6zł. ( popularne "uszkodzenie" w motorolach) sześć
    > złotych to były 3 dni, a nie 1000zł!

    Nie znam sprawy, ale przyznasz ze cos tu jest nie tak.
    6zl oczywiscie mozna przebolec, ale przeciez mogl sie zorientowac po 600zl.
    Albo po 6000.

    Z jednej strony wolnosc gospodarcza, a z drugiej - jak ci operator
    sprzedaje smartfona, skonfigurowanego wedle swoich zyczen, to powinien co
    najmniej ostrzec klienta "uwaga, produkt spowoduje naliczenie co najmniej
    500MB miesiecznie".

    > chmmm zgadzam sie. Naciąganie na _zbędne_ wydatki. Przeciętny polak, z
    > telefonem z ekranem dotykowym, wifi, i nawigacją. w jakiej części
    > wykorzystuje urządzenie? 15%? czyli 85% naciągnęli go na niepotrzebne
    > wydatki?

    No, cos w tym jest :-)

    > Inaczej mówiąc każdy produkt wykorzystany w niewielkim stopniu
    > powinien "podpaść" pod naciąganie!

    Tylko ze ich sprzedawcy zazwyczaj nie dzwonia do ludzi i nie namawiaja :-)
    A operator tak. I w dodatku jeszcze odpowiednio cenniki ustawia.

    I tak patrzac szerzej - to cos mi sie wydaje ze im to jak najbardziej
    odpowiada ze moga klienta naciagnac na tych kilkanascie zl za internet
    stalego abonamentu.

    > znowu widzę matkę z hasłem "a co mnie obchodzi". Właśnie ze przy
    > płaceniu rachunku obchodzi. niema za darmo.

    Chcial ambitnego telefonu, a sprzedali mu facebooka, twittera, automatyczne
    aktualicje i ch* jeden wie co jeszcze - co bedzie musial teraz co miesiac
    oplacac.

    Przy okazji pietnuje Nokie - "nowa lepsza wersja programu mapowego, czy
    zaktualizowac". No i nieopatrznie zaktualizowalem ... i wszystkie mapy
    poooszly. I teraz trzeba sciagac nowe mapy, a to juz pare GB.
    Po czym sie okazalo ze sie nie mieszcza na karcie, i nie wiem - inne
    aplikacje sie rozpanoszyly, czy zostaly stare wersje.
    Trzeba bedzie wszystko usunac i ponownie sciagnac.
    Dobrze ze to mialo miejsce po urlopie a nie w srodku.

    > ale jak ktoś jest całe życie "co nie obchodzi" to nie poczyta o
    > androidze, nie zastanowi sie dlaczego pogoda jest aktualna.

    Ale przeciez moze byc multum rozwiazan, niekoniecznie obciazajacych
    kieszen. Poza tym moge wcale nie ogladac pogody, i dopiero przy
    reklamowaniu faktury dowiedziec sie ze w telefonie jest zawsze aktualna i
    dlatego rachunek jest taki wysoki.

    > poczytaj grupę. co tydzień:
    > pytanie: jaki smatrfon z wifi i gps
    > - po co ci gps i wifi
    > potem sie okazuje ze telefon ma gps, niema nawigacji. ma wifi, ale jego
    > przeglądarka nie obsługuje YT, strony banku i 75% stron www. po co komu
    > takie urządzenie? Waldek Ci napisał

    No ale o czym to ma swiadczyc ?
    Ze smartfona wyroznia sie tym ze mozna na nim YT poogladac ?
    Czy ze dziala na nim 90% stron, a nie tylko 10% ?
    Ze ma wifi, bo bez wifi YT sie nie obejrzy ?
    Ze jest dla machochistow ktorzy uwielbiaja malutkie ekraniki zamiast sobie
    na komputerze odpalic ?

    > PS a wspominał ktoś ze owe rachunki będą ( pod pewnymi warunkami) anulować?

    No i swietnie tylko czemu "Mamy jednak jeden istotny warunek. Klient musi
    przejść na nową taryfę All Inlcusive, która gwarantuje sprawne działanie
    smartfona oraz pełne bezpieczeństwo klienta"

    Uczciwie to by bylo : anulujemy oplaty za transmije danych w tym i
    nastepnym rachunku. Dostarczymy klientowi poprawiona instrukcje, i bedzie
    mial wybor - zablokowac niechciane transmisje danych lub przejsc na nasze
    nowe pakiety.

    P.S. a te nowe pakiety to nie sa pod jakims wzgledem gorsze ?

    J.

  • 85. Data: 2011-08-21 11:39:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 19 Aug 2011 23:37:38 +0200, yabba napisał(a):
    > Klient nie kupuje Androida. Jakby kupował Androida, to wiedziałby jakie są
    > skutki uboczne.
    > Przeciętny klient idzie do przedstawiciela firmy komórkowej, przedłuża umowę
    > i prosi o telefon za "1 zł". Dostaje fajnie wyglądający nowy aparat,
    > przekłada SIM-a i idzie do domu. W tym czasie, bez jego wiedzy zostaje
    > obciążany opłatami za transmisję danych. Nawet jeśli następnego dnia
    > przeczyta instrukcję, to i tak musi zapłacić za niezamówioną usługę
    > transmisji danych.

    No nie, smartfonow jeszcze nie rozdaja za zlotowke, wiec sie mylisz.
    Albo klientowi sprzedano "wszystkomajacy" za zlotowke, ktory tez lubi sie
    co 15 minut z siecia polaczyc, nie baczac jaka jest taryfa, i czy klient u
    siebie, czy meksyku.
    Albo go naciagnieto na "i polecamy pani/u najlepszy telefon, co prawda nie
    kosztuje 1zl tylko 199, ale to i tak jest tylko 10% jego wartosci a jest to
    najnowoczesniejszy model na rynku".

    J.

  • 86. Data: 2011-08-21 12:52:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Aug 2011 17:26:12 +0000 (UTC), Maciej Bebenek napisał(a):
> [...]
    w/
    > Gest ładny, chociaż wszystkich problemów nie roziwązuje.
    > No i oczywiście krzyk będzie, że zmuszają...
    > :-)

    Bo zmuszaja.

    Poza tym ja tu czegos nie rozumiem:
    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,10124
    518,Rachunki_na_ponad_1000_zl_za_sciaganie_danych__K
    lienci.html

    "W połowie kwietnia włączono dla mojego numeru telefonu pakiet internetowy
    w wysokości 500 MB. .... Gdy kupowaliśmy smartfony, nie zostaliśmy
    poinformowani o tym, żeby kupić pakiet internetowy. Poza tym wykupiliśmy je
    mimo to, a i tak mamy problem."

    To jak to w koncu jest - sprzedano klientowi "stary" pakiet, nowy jest
    dopiero od niedawna, czy telefon sie rozbrykal i dopiero teraz nadaje jak
    glupi ?

    J.

  • 87. Data: 2011-08-21 17:44:01
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-08-20 08:54, Maciej Bebenek pisze:

    > Docent, nie teoretyzuj - powiedziałby Friedmann. Mamy drugą dekadę XXI
    > wieku, a Ty kopiujesz ulotki reklamowe z czasów Nokii 9000.

    Niczego nie kopiuję. To, że mamy XXI jest faktem, niemniej nie zmienia
    to postaci rzeczy.

    > Po kolei:
    > terminarz - jakoś nie znam nikogo, kto prowadziłby terminarz PDF one,
    > raczej każdy synchronizuje go z outlookiem czy innym lotusem

    Ekhem - to Twój problem. Ja znam trochę osób, które nie synchronizują
    tego terminarza z tym co mają na komputerze, bądź wręcz w ogóle go nie
    używają. Mało tego, internet online jest w ogóle zbędny do tego typu
    rzeczy.

    > Odczyt i prezentacja rożnych plików - te pliki są teleportowane do telefonu
    > telepatycznie (jak sama nazwa wskazuje), oglądane i... Pewnie znów
    > telepatycznie odsyłane gdzieś.

    Może być kabel, BT (dawniej IRDA), może być WiFi - nadal nie ma
    żadnej potrzeby połączeń on-line, a wręcz przeciwnie.

    > Nawigacje - tak, tu masz rację, konieczność posiadania Windows Mobile u 90%
    > użytkowników jest związana z posiadaniem pirackiejj kopii automapy czy
    > innego to Tomtoma.

    Aha - dla Ciebie nawigacja sprowadza się do pirackiej kopii nędznej
    Automapy? Wolne żarty.

    > Ale to i tak promil, bo większość używa biedronkowej
    > wersji mapymap za 199 zł. Nie na telefonie, na dedykowanym PDN.

    No zaraz - skoro tak, to skąd te opowieści o pirackich kopiach
    Automapy w telefonach? Szczególne na Andoroidzie?

    > Różne programy biznesowe... No różne, pewnie pasjans i saper.

    Strippoker - duży wyświetlacz, można posmyrać...

    > Reasumując: albo chcesz mieć gadżet, żeby zaszpanować, albo smartfon z
    > dostępem do sieci: głupia prognoza pogody, mail, ostatnio fejsbunio.

    Coraz lepiej - po jaką cholerę FB, czy prognoza pogody? Do czego? Do
    pracy? Do nauki? Czy np. słownik potrzebuje połączenia z internetem?
    Arkusze kalkulacyjne czy dokumentacja również? Wolne żarty.

    > Przeważa pierwsza grupa (to ta od oszukanych przez Play), ale tendencje idą
    > w stronę sieci.

    Przykro mi - póki co nie udało Ci w żaden sposób uzasadnić
    automatycznych połączeń telefonu z internetem, na które nie wyraził
    człowiek zgody. Jak chcesz korzystać z maila - świadomie. Z Youtube
    - świadomie. Z terminarzy synchronizowanych - również świadomie.
    Postępowanie części operatorów (w szczególności Play) prowadzi do
    wmówienia klientom, że muszą sobie wykupić pakiet internetowy, ponieważ
    tak być musi - choćby nie korzystali (w szczególności świadomie) z
    części zbędnych bajerów, jak np. prognoza pogody.

  • 88. Data: 2011-08-21 17:51:38
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-08-21 12:45, J.F. pisze:
    (...)
> [...]
    >
    > No i to nie wymieniles zadnego powod zeby telefon sie laczyl nieproszony w
    > srodku nocy, transmitowal nie wiadomo co i rachunki nabijal.

    Coś w tym guście.

  • 89. Data: 2011-08-21 18:01:04
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    > Bo zmuszaja.

    Tak, zmuszają na tej samej zasadzie, jak np. "zmusza" kogoś
    Państwo do odpowiedzialności za swoje działania - za szkody
    wyrządzone.

    > Poza tym ja tu czegos nie rozumiem:

    Nie tylko Ty nie rozumiesz, nieścisłości jest cała masa. I
    tu i w miejscach gdzie pokrzywdzeni podają więcej danych..

> [...]

    > To jak to w koncu jest - sprzedano klientowi "stary" pakiet,
    > nowy jest dopiero od niedawna, czy telefon sie rozbrykal i

    Problem w tym, że tu się nic "kupy nie trzyma". Od 28
    lutego 2011 były oferty "All Inclusive" z "lejkiem" i
    bez rozróżnienia na to czy korzysta się z netu od P4,
    czy od Plus.

    Jeśli to była stara taryfa, to faktycznie klient mógł
    zapłacić za korzystanie z "drogiego" netu od Plus, bo
    mógł tego nie zablokować. Bez konkretów (taryfa plus
    pakiety) komentowanie tej publikacji jest khm niezbyt
    sensowne,

    Natomiast coś takiego:

    "Włączono też program pokazujący, ile danych mój smartfon ściągnął
    danego dnia. Około 17 maja dostałam informację, że limit 500 MB
    został wyczerpany. Wydało mi się to niemożliwe, bo sporadycznie
    korzystam z internetu, przeglądam pocztę, aktualizuję prognozę
    pogody, czasem przeglądam informacje w lokalnych portalach
    internetowych - opowiada nasza czytelniczka. Jeszcze bardziej się
    zdziwiła, gdy dostała rachunek na... 1200 złotych."

    budzi moje wielkie zdumienie. W końcu widac że Klient (pal
    licho płeć) po informacji o wykorzystaniu limitu NIC z tym
    faktem nie robi, nie sprawdza co jest przyczyną, nie chce
    tego wyjaśnic, nie zważając na nic korzysta z telefonu! To
    ma być normalne zachowanie w takiej sytuacji?

    Kolejną "nieścisłością" jest to, że aplikację do obsługi
    Play24 udostępniło znacznie poźniej niż 17 maja, ciekawe
    więc co klientowi "włączono" (zwracam uwagę: włączono, a
    nie klient włączył, ciekawe) co klient używał? Gdyż beta
    "mobilnego" play24 została udostępniona 28 lipca:
    http://blogplay.pl/2011/07/play-24-mobile-dostepne-o
    d-dzis/

    Równie ważne i ciekawe co jeszcze zainstalował, co mogło
    mieć wpływ na rachunki.

    Jeśli to jest reprezentatywny przypadek (można mieć spore
    obawy że tak jest), to ktoś z grupy pl.misc.telefonia.gsm
    ma chyba racje uważając że P4(w osobie rzecznika Gruszki)
    powinni "poszkodowani" po rękach całować za zgodę na to
    by nastąpiło umorzenie należności, pod warunkiem zmiany
    abonamentu na dostosowany do faktycznego profilu klienta.

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 90. Data: 2011-08-21 18:12:40
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-08-21 19:44, Artur Maśląg pisze:

> [...]
    > tego terminarza z tym co mają na komputerze, bądź wręcz w ogóle go nie
    > używają. Mało tego, internet online jest w ogóle zbędny do tego typu

    Czyli terminarz skreślamy z listy aplikacji biznesowych. Bo skoro nie
    używają...

    > Może być kabel, BT (dawniej IRDA), może być WiFi - nadal nie ma
    > żadnej potrzeby połączeń on-line, a wręcz przeciwnie.

    Ostatni laptop z Irdą udało mi się kupić 4 lata temu, z BT też jest
    pewien problem. I poza tym już widzę, jak miś dwa razy dziennie
    synchronizuje pliki...

    > Aha - dla Ciebie nawigacja sprowadza się do pirackiej kopii nędznej
    > Automapy? Wolne żarty.

    Dla mnie nie, dla misiów z WM tak.

    > No zaraz - skoro tak, to skąd te opowieści o pirackich kopiach
    > Automapy w telefonach? Szczególne na Andoroidzie?

    Czy ja napisałem "android"?

> [...]
    > człowiek zgody. Jak chcesz korzystać z maila - świadomie. Z Youtube
    > - świadomie. Z terminarzy synchronizowanych - również świadomie.

    No to wskaż te "liczne aplikacje biznesowe" z których korzysta 90%
    posiadaczy smartfonów. Jak chcesz, możemy umówić się na jedną konkretną
    platformę: android, symbian3, iOS albo Windows Phone (nie Mobile).

    Wymień tę część, która nie wmawia.