  • Data: 2012-04-12 09:09:10
    Temat: Re: pozbycie się złomu z parkingu
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości
    news:jm4oa8$ob3$1@node2.news.atman.pl...

    > A gdzie jest napisane że parking jest tylko dla tych aut których
    > właściciele jeżdżą nimi codziennie lub w ogóle jeżdżą

    Pewnie nie ma i w tym jest problem.
    Aż się dziwię, że jeszcze wspólnoty, spółdzielnie czy deweloperzy nie wpadli
    na pomysł, że na parkingu można parkować jedynie przez określony czas (np.
    48h) i należy miejsce zwolnić, żeby dać szansę parkowania innemu
    mieszkańcowi. Rozwiązałby się problem wraków, samochodów które jeżdżą
    jedynie do kościoła, itp.

    > W odwecie bym powywalał szyby w samochodach jeżdżących i zdekompletował im
    > karoserię, oświetlenie lub poodcinał dachy po czym zadzwonił do SM z
    > żądaniem usunięcia niebezpiecznych wraków.
    > Czym by się to różniło ?

    Chociażby tym, że to Ty byłbyś odpowiedzialny za naprawę tych samochodów, a
    nie właściciele i to nie oni byliby odpowiedzialni za stan w jakm straż
    miejska zastałaby te samochody.
    Zupełnie inne paragrafy... ;-)

    > Zachcianka trzymania samochodu używanego na codzień pod blokiem w którym
    > się mieszka to chamstwo i objaw myślenia tylko o własnej dupie, czasem
    > nawet przejaw złośliwości.

    Nie bardzo rozumiem. Używanie samochodu na co dzień i parkowanie go w
    pobliżu miejsca zamieszkania jest chamstwem?
    Właściciele samochodów powinni parkować je na sąsiednich posesjach?
    Rozwiniesz myśl?

    Parkingi pod blokami są najczęściej albo własnością wspólnot albo
    spółdzielni czyli ich członków. W związku z tym, każdy z tych mieszkańców,
    ma takie same prawo korzystać z dowolnego miejsca. Jeżeli ktoś zawłaszcza
    sobie prawo do używania jednego konkretnego miejsca na stałe, to łamie
    założenia współwłasności. W normalnych warunkach nie ma tego problemu. Jest
    jakaś rotacja, każdy ma szansę skorzystać z danego miejsca. Jeśli jednak
    miejsce jest na stałe zajęte i to nie samochodem, a tym co kiedyś nim było,
    czy też np. przyczepką (dość częste), która od kilku lat nie została z tego
    miejsca ruszona, to chyba można już dyskutować o przywłaszczeniu tego
    miejsca? To nie jest chamstwo?

    > Chciałbym usłyszeć racjonalne i uzasadnione prawnie wytłumaczenie dlaczego
    > trzymanie na parkingu pod blokiem auta nie używanego jest be, a
    > użytkowanego codziennie - cacy oraz na jakiej podstawie właściciele tych
    > drugich samochodów mają większe prawa do publicznie dostępnego parkingu
    > niż właściciele tych pierwszych.

    Prawnego zasadniczo chyba nie ma i dlatego tego typu wątki ciągle się
    pojawiają.
    Znam jednak logiczne wyjaśnienie. Jeżeli jeżdżę samochodem codziennie, to
    najwyraźniej go potrzebuję. Skoro nim nie jeżdżę, to go nie potrzebuję.
    Blokowanie miejsca parkingowego niepotrzebnym samochodem jest złośliwością.
    :-)

    > Ja to wam powiem coś jeszcze straszniejszego. Ludzie nie mają gdzie
    > mieszkać a moje auto stoi w murowanym lokalu o powierzchni c.a. 25 m.kw
    > wyposażonym w instalację elektryczną i wentylacyjną.
    > W drugim takim samym lokalu stoi tylko mój skuter, a ludzie nie mają gdzie
    > mieszkać i gdzie trzymać aut a tu cały garaż zajęty tylko skuterem. I co ?

    Bardziej adekwatną analogią jest mieszkanie i ubikacja. Załózmy, że
    mieszkasz z kilkoma osobami (np. rodziną). Każda z tych osób ma prawo
    korzystać z toalety. Jedna z nich postanawia, że będzie w toalecie spędzać
    więcej czasu, a może nawet zasiedzi toaletę na stałe. Rozumiem, że reszta
    lokatorów nie ma nic do powiedzenia, w końcu nie ma przepisu, że w ubikacji
    można spędzać tylko 15 minut.