  • 31. Data: 2017-03-12 13:42:34
    Temat: Re: potrącenie na pasach. art. 14.
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 2017-03-12 o 13:23, Akarm pisze:

    > Oczywiście, każdy pieszy znajdujący się na przejściu jest na "drodze z
    > pierwszeństwem".

    Kluczowe to "znajdujący się na przejściu". Zanim wlezie to powinien się
    upewnić że może. Nie ma jeszcze przepisu, który mi nakazuje
    przepuszczenie tego, co jest na tej wirtualnej "drodze z
    pierwszeństwem", czyli tego który zmierza do przejścia, a jeszcze na nie
    nie wszedł. A tak by to wyglądało, jakby miał bezwzględne pierwszeństwo.

    > Nożeszk..mać!

    Weź głęboki oddech, policz do 10 :P

    > To tak, jakby kierowca samochodu musiał się upewniać, czy może jechać
    > jezdnią, czy mu ktoś z podporządkowanej nie wyjedzie. I jaki mandat wtedy?

    Pojazd na drodze z pierwszeństwem ma to pierwszeństwo. Ale pieszy w
    drodze do przejścia na razie nie ma i powinien się upewniać że może
    przejść bezpiecznie.

  • 32. Data: 2017-03-12 14:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

    > Trzeba być delikatnym idiotą żeby nie zachować "szczególne ostrożności"
    > i puknąć kogoś na pasach, narazić się na ciąganie po sądach przez jakąś
    > potencjalną patolę co zwietrzy szansę na wielkie odszkodowanie.

    Ok, to teraz tylko zastanowmy się, ktory idiota jest wiekszy - ten ktory
    ewentualnie bedzie musiał się wybrać do sądu czy ten ktory bedzie w
    najlepszym razie lezał połamany w szpitalu...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 33. Data: 2017-03-12 14:31:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.03.2017 o 13:42, szod pisze:

    > Kluczowe to "znajdujący się na przejściu".

    A pierdolnoł go na przejściu? No to gdzie znajdował się pieszy?

    Shrek

  • 34. Data: 2017-03-12 14:37:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Ale to są dwie różne sprawy. Pieszy niech się martwi o własne życie
    > sam, a kierowca niech sprawdzi w PoRD jak się powinien na przejściu
    > zachować i dlaczego pojawieniem się pieszego na przejsciu zaskoczony
    > powinien nie być.

    Alez kierowcy się starają.
    A ze nie zawsze im sie uda - tak samo jak popełniają błęd w stosunku do
    innych kierowców, tak samo jak zdarzają się obcierki parkingowe, tak samo
    czasami nie zauwaza pieszego bo ciemno, bo na drodze dozwolona predkosc 70,
    bo pieszy obrany na czarno, bo wyszedł zza jakiegoś słupka.
    Dla mnie ewentualna wina bo tym jak juz pieszy połamany czy nie zyje to
    sprawa wtórna i w sumie nie az tak wazna, jak dbanie o bezpieczenstwo przed
    faktem.

    > Przy czym uważają tak głównie kierowcy;) Ciekawe czemu?

    Z bardzo prostego powodu - w przeciwienstwie do ludzi nie majacych PJ maja
    ogląd na sytuację z obu stron barykady.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

  • 35. Data: 2017-03-12 14:37:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Akarm a...@w...pl ...

    > Nożeszk..mać!
    > To tak, jakby kierowca samochodu musiał się upewniać, czy może jechać
    > jezdnią, czy mu ktoś z podporządkowanej nie wyjedzie. I jaki mandat
    > wtedy?

    Ja nie znam takiego skrzyzowania gdzie pojazd bedacy na drodze
    podporządkowanej w momencie dotkniecia drogi poprzecznej kołami nabiera
    pierwszenstwa...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

  • 36. Data: 2017-03-12 14:56:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.03.2017 o 14:37, Budzik pisze:

    > Ja nie znam takiego skrzyzowania gdzie pojazd bedacy na drodze
    > podporządkowanej w momencie dotkniecia drogi poprzecznej kołami nabiera
    > pierwszenstwa...

    Z ciekawości - kiedy nabiera? Bo jak dla mnie jest istotne kto ma
    pierwszeństwo właśnie na skrzyżowaniu. Po prawdzie mowiąc nie spotkałem
    się z rozklimianiem zagadnienia od kiedy ma pierwszeństwo. Jaki miałby
    być cel tego ćwiczenia - "ma to ma - na chuj drażyć temat"

    Shrek.

  • 37. Data: 2017-03-12 15:05:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Alez kierowcy się starają.

    Różnie bywa.

> [...]
    > czasami nie zauwaza pieszego bo ciemno, bo na drodze dozwolona predkosc 70,
    > bo pieszy obrany na czarno, bo wyszedł zza jakiegoś słupka.

    No dobrze - ale co to zmienia? Kierowcom też proponujesz zatrzymaywanie
    się na zielonym i rozejrzenie się? Uważasz, że należy zrobić kampanie
    reklamową "zatrzymaj się na zielonym" i nie wmawiać na kursach głupot,
    że zielone daje pierwszeństwo? A może nadpierwszeństwo tirów?

    > Dla mnie ewentualna wina bo tym jak juz pieszy połamany czy nie zyje to
    > sprawa wtórna i w sumie nie az tak wazna,

    No to jak nie jest dla ciebie ważna, to zgodzisz się, że kierownik co
    się tłumaczy jak powyżej powinien dostać maksymalny możliwy wymiar kary?

    > jak dbanie o bezpieczenstwo przed
    > faktem.

    Jeszcze raz - nie rób pewexu - co ma zrobić pieszy to jedno, co ma
    zrobić kierowca to drugie. I nie ma tłumaczenia, że co prawda miał
    ustąpić pierwszeństwa, no ale skąd mógł się spodziewać, że pieszy jednak
    z niego skorzysta (być może przez nieuwagę czy głupotę - inna para kaloszy).

    > Z bardzo prostego powodu - w przeciwienstwie do ludzi nie majacych PJ maja
    > ogląd na sytuację z obu stron barykady.

    To niech jako ci bardziej doświadczeni skorzystają ze swojego
    doświadczenia w okolicach przejść. Bo na razie to przypomina dyskusję na
    temat wycinki Puszczy Białowieskiej - no kto ma mieć większe
    doświadczenie w temacie jak drwale;)

    Shrek

  • 38. Data: 2017-03-12 16:46:23
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-03-12 o 15:05, Shrek pisze:
> [...]

    > kaloszy).

    > To niech jako ci bardziej doświadczeni skorzystają ze swojego

    Policja nie prowadzi takich statystyk, ale jestem pewny, że większość
    potrąconych pieszych to osoby bez prawa jazdy.
    Ciekawe czemu?

  • 39. Data: 2017-03-12 17:00:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.03.2017 o 16:46, cef pisze:

    > Policja nie prowadzi takich statystyk, ale jestem pewny, że większość
    > potrąconych pieszych to osoby bez prawa jazdy.
    > Ciekawe czemu?

    Pewnie masz rację. Podobnie jak większość tych co kogoś potrąciła;)

    Shrek.

  • 40. Data: 2017-03-12 17:01:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

> [...]
    > się z rozklimianiem zagadnienia od kiedy ma pierwszeństwo. Jaki miałby
    > być cel tego ćwiczenia - "ma to ma - na chuj drażyć temat"

    No własnie nigdy nie nabiera.
    Jeżeli jest na podporządkowanej to jest i musi wszystkie inne auta na
    głównej przepuscic.

    Tymczasem pieszy jest na podporzadkowanej i w momencie dotkniecia butem
    zebry nagle nabiera pierwszenstwa.
    Stąd porównywania jednego z drugim mija sie z celem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz