-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: potrącenie na pasach. art. 14.
Date: Sun, 12 Mar 2017 19:52:38 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 116
Message-ID: <oa45dm$35e$4@node1.news.atman.pl>
References: <X...@l...net> <o9v0a0$e7f$1@dont-email.me>
<58c4470a$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
<58c46922$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
<oa1rqk$t06$1@news.mixmin.net> <oa2t3d$omq$1@node2.news.atman.pl>
<oa2tnl$rh2$1@news.mixmin.net> <oa2v8v$scl$1@dont-email.me>
<58c506b6$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@l...net>
<X...@1...0.0.1>
<oa3a1r$12c$3@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<oa3dec$12c$6@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<oa3kih$def$4@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
NNTP-Posting-Host: 91.189.27.4
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1489344759 3246 91.189.27.4 (12 Mar 2017 18:52:39 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 12 Mar 2017 18:52:39 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.8.0
In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2601820
[ ukryj nagłówki ]W dniu 12.03.2017 o 19:01, Budzik pisze:
>>>> Ale to są dwie różne sprawy. Pieszy niech się martwi o własne życie
>>>> sam, a kierowca niech sprawdzi w PoRD jak się powinien na przejściu
>>>> zachować i dlaczego pojawieniem się pieszego na przejsciu zaskoczony
>>>> powinien nie być.
>>>>
>>> Alez kierowcy się starają.
>>
>> Różnie bywa.
>>
> Jasne.
> ale co do zasady - IMO tak.
Powiem ci tak. W Warszawie jest naprawdę duża kultura jazdy. Jedyne
czego musimy się nauczyć to właśnie "obsługa przejść". Kierowcy nie są
zaskoczeni pojawieniem się pieszych na przejściach, bo wbrew temu co tu
poniektórzy twierdzą... piesi po prostu tam nie włażą na siłę. Jak który
wejdzie nie czekając aż go puszczą, to prawie zawsze kierowcy są tym
faktem zaskoczeni.
Co więcej - też kiedyś byłem przerażony jak to piesi wogóle nie patrzą
tylko włażą. Ale popatrzyłem jak to wygląda z perspektywy pieszego i nie
jest to prawdą. Patrzą wcześniej raz i widzą dokładnie ile samochodów
jest za tobą i na sąsiednim pasie i czy się zatrzymują. Wystarczy jeden
rzut oka - podobnie jak ty widzisz ogólnie całą sytuację przed sobą
przez przednią szybę, tak im wystarczy raz spojrzeć. A potem ty patrzysz
na takiego i wydaje ci się, że włazi bezmyślnie. Otóż nie - w swojej
dupocentryczności wydaje ci się, że jak ci nie spojrzał w oczy to cie
nie widzi, a to nieprawda. Sprawdź kiedyś jak będziesz przechodził,
zastanów się jak to wygląda z perspektywy kierowcy.
>> No dobrze - ale co to zmienia? Kierowcom też proponujesz
>> zatrzymaywanie się na zielonym i rozejrzenie się? Uważasz, że należy
>> zrobić kampanie reklamową "zatrzymaj się na zielonym" i nie wmawiać na
>> kursach głupot, że zielone daje pierwszeństwo? A może nadpierwszeństwo
>> tirów?
>>
> Dokładnie odwrotnie.
> Proponuje tłumaczyc pieszym, ze ich pierwszenstwo ktore nagle pojawia sie w
> momencie wejscia na pasy nijak ma sie do ich BEZPIECZNEGO przejscia na
> drugą strone.
Nie pojawia się nagle - jest określone dla przejścia, bo nie ma sensu
określać go poza przejściem. Nie jesteś w stanie przewidzieć co zrobi
pieszy? No to trudno - przepuszczaj na zapas. Są kraje gdzie nie mają z
tym problemów.
> Nie wmawiac im ze na pasach maja pierwszenstwo i juz, bo potem dochodzi
> własnie do takich niepotrzebnych sytuacji.
Dziwne, że w krajach gdzie manie pierwszeństwa na przejściach jest
oczywiste jakoś wbrew temu co twierdzisz, piesi są bezpieczniejsi.
>> No to jak nie jest dla ciebie ważna, to zgodzisz się, że kierownik co
>> się tłumaczy jak powyżej powinien dostać maksymalny możliwy wymiar
>> kary?
>>
> Spytam inaczej - przechodzisz, dostajesz dzwona i umierasz.
> Jaki dalszy ciąg zdarzen w stosunku do kierownika usatysfakcjonowałby cię
> jako nieboszczyka?
A co to ma do rzeczy? Na tej zasadzie należałoby wszelkich morderców i
zabójców puścić wolno - przecież to mało ważnie w obliczu śmierci
poszkodowanych. Ba - należałoby, dobijać jak w Chinach.
>> Jeszcze raz - nie rób pewexu - co ma zrobić pieszy to jedno, co ma
>> zrobić kierowca to drugie. I nie ma tłumaczenia, że co prawda miał
>> ustąpić pierwszeństwa, no ale skąd mógł się spodziewać, że pieszy
>> jednak z niego skorzysta (być może przez nieuwagę czy głupotę - inna
>> para kaloszy).
>>
> Dokładnie ta para kaloszy - miejmy swiadomosc, ze wszyscy popełniamy błedy,
> wiec dawajmy sobie margines bezpieczenstwa, zamiast działac na krawedzi.
O kurwa - "życie na krawędzi - sport ekstremalny - przejście dla
pieszych". Normalnie San Andreas, sorry nie mogłem się powstrzymać;)
> Ale jak maja korzystac?
> Wiedza, ze:
> - najlepiej o własne bezpieczenstwo zadba pieszy
> - wszyscy popełniamy błędy
> -na pieszych trzeba uwazac, ale nigdy nie bedzie tak ze zauwazysz kazdego,
> wszedzie, zwłaszcza jak nie da kierowcy czasu i wejdzie szybko na pasy.
>
> Co proponujesz?
Wprowadzić pierwszeństwo hisenberga dla tirów. To znaczy niby osobówka
może mieć pierwszeństwo, ale wiecie, rozumiecie, najlepiej zadba o swoje
bezpieczeństwo sam kierowca, a nie jakieś głupie przepisy. W końcu jak
kierowca martwy, to kara dla tirmana ma małe znaczenie... I wtedy
wszyscy krzykną - "co to za popierdolony pomysł, kto mógł to kurwa
wymyśleć, przecież to jest pojebane!!!jedenwykrzyknikjedenaście". I może
zrozumieją, że sami od rzeczy plotą.
> Zwolnic przed kazdymi pasami do 40?
> Zatrzymac sie przed kazdymi?
> Kamizelki odblaskowe dla kazdego pieszego? Zakaz czarnego ubioru?
> Zakaz szsybkiego wchodzenia na pasy?
> Koniecznosc zatrzymania się przed pasami na minimum 5 sekund? Dla piszego
> czy dla samochodu?
Zastanowiłbym się tradycyjnie czy jesteśmy znacząco głupsi od innych
nacji, bo niektóre nie mają z tym żadnego problemu. Jak jesteśmy
debilamy to szukać dalszych rozwiązań. Jak nie, to widać problem z dupy
wzięty.
> Powtzrzam, zamiast uczyc pieszych ze na przejsciu mają pierwszenstwo i ze
> przechodzimy na zielonym, lepiej ich uczyc, ze przechodzimy wtedy kiedy
> jest bezpiecznie.
A ja powtórzę jeszcze raz, że tam gdzie uczą że pieszy na przejściu ma
pierwszeństwo, tam statystyki pokazują że tędy właśnie droga.
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 12.03.17 20:42 Liwiusz
- 12.03.17 22:00 Budzik
- 12.03.17 22:41 Shrek
- 12.03.17 23:00 Budzik
- 12.03.17 23:00 Budzik
- 12.03.17 23:00 Budzik
- 12.03.17 23:00 Budzik
- 12.03.17 23:00 Budzik
- 12.03.17 23:00 Budzik
- 13.03.17 06:26 Shrek
- 13.03.17 06:30 Shrek
- 13.03.17 06:32 Shrek
- 13.03.17 08:11 Miroo
- 13.03.17 08:47 Liwiusz
- 13.03.17 08:49 Liwiusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
Najnowsze wątki
- 2025-03-16 Nowa ustawa o ochronie praw autorskich - opis problemu i szkic ustawy
- 2025-03-16 Nowa ustawa o ochronie praw autorskich - opis problemu i szkic ustawy
- 2025-03-16 Najlepszy akumulator 12V
- 2025-03-16 Co powinno spotkać "adwokatów dwóch" uczestniczących w przesłuchaniu świadka do którego nie dopuszczono adwokata świadka?
- 2025-03-16 Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- 2025-03-16 Co w KANADZIE wolno komercyjnie (na razie się nie czepili?)
- 2025-03-16 silnik-chwilówka
- 2025-03-16 Prokurator Wrzosek "Bezstronna" nie przyczynia się do śmierci (dowodnie) - oświadcza bodnatura [Dwie Kacze Wieże]
- 2025-03-15 kraje nieprzyjazne samochodom
- 2025-03-15 parking Auchan
- 2025-03-15 Art. 19.1 ustawy o ochronie praw autorskich
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk