-
Data: 2017-03-12 19:52:38
Temat: Re: potrącenie na pasach. art. 14.
Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 12.03.2017 o 19:01, Budzik pisze:
>>>> Ale to są dwie różne sprawy. Pieszy niech się martwi o własne życie
>>>> sam, a kierowca niech sprawdzi w PoRD jak się powinien na przejściu
>>>> zachować i dlaczego pojawieniem się pieszego na przejsciu zaskoczony
>>>> powinien nie być.
>>>>
>>> Alez kierowcy się starają.
>>
>> Różnie bywa.
>>
> Jasne.
> ale co do zasady - IMO tak.
Powiem ci tak. W Warszawie jest naprawdę duża kultura jazdy. Jedyne
czego musimy się nauczyć to właśnie "obsługa przejść". Kierowcy nie są
zaskoczeni pojawieniem się pieszych na przejściach, bo wbrew temu co tu
poniektórzy twierdzą... piesi po prostu tam nie włażą na siłę. Jak który
wejdzie nie czekając aż go puszczą, to prawie zawsze kierowcy są tym
faktem zaskoczeni.
Co więcej - też kiedyś byłem przerażony jak to piesi wogóle nie patrzą
tylko włażą. Ale popatrzyłem jak to wygląda z perspektywy pieszego i nie
jest to prawdą. Patrzą wcześniej raz i widzą dokładnie ile samochodów
jest za tobą i na sąsiednim pasie i czy się zatrzymują. Wystarczy jeden
rzut oka - podobnie jak ty widzisz ogólnie całą sytuację przed sobą
przez przednią szybę, tak im wystarczy raz spojrzeć. A potem ty patrzysz
na takiego i wydaje ci się, że włazi bezmyślnie. Otóż nie - w swojej
dupocentryczności wydaje ci się, że jak ci nie spojrzał w oczy to cie
nie widzi, a to nieprawda. Sprawdź kiedyś jak będziesz przechodził,
zastanów się jak to wygląda z perspektywy kierowcy.
>> No dobrze - ale co to zmienia? Kierowcom też proponujesz
>> zatrzymaywanie się na zielonym i rozejrzenie się? Uważasz, że należy
>> zrobić kampanie reklamową "zatrzymaj się na zielonym" i nie wmawiać na
>> kursach głupot, że zielone daje pierwszeństwo? A może nadpierwszeństwo
>> tirów?
>>
> Dokładnie odwrotnie.
> Proponuje tłumaczyc pieszym, ze ich pierwszenstwo ktore nagle pojawia sie w
> momencie wejscia na pasy nijak ma sie do ich BEZPIECZNEGO przejscia na
> drugą strone.
Nie pojawia się nagle - jest określone dla przejścia, bo nie ma sensu
określać go poza przejściem. Nie jesteś w stanie przewidzieć co zrobi
pieszy? No to trudno - przepuszczaj na zapas. Są kraje gdzie nie mają z
tym problemów.
> Nie wmawiac im ze na pasach maja pierwszenstwo i juz, bo potem dochodzi
> własnie do takich niepotrzebnych sytuacji.
Dziwne, że w krajach gdzie manie pierwszeństwa na przejściach jest
oczywiste jakoś wbrew temu co twierdzisz, piesi są bezpieczniejsi.
>> No to jak nie jest dla ciebie ważna, to zgodzisz się, że kierownik co
>> się tłumaczy jak powyżej powinien dostać maksymalny możliwy wymiar
>> kary?
>>
> Spytam inaczej - przechodzisz, dostajesz dzwona i umierasz.
> Jaki dalszy ciąg zdarzen w stosunku do kierownika usatysfakcjonowałby cię
> jako nieboszczyka?
A co to ma do rzeczy? Na tej zasadzie należałoby wszelkich morderców i
zabójców puścić wolno - przecież to mało ważnie w obliczu śmierci
poszkodowanych. Ba - należałoby, dobijać jak w Chinach.
>> Jeszcze raz - nie rób pewexu - co ma zrobić pieszy to jedno, co ma
>> zrobić kierowca to drugie. I nie ma tłumaczenia, że co prawda miał
>> ustąpić pierwszeństwa, no ale skąd mógł się spodziewać, że pieszy
>> jednak z niego skorzysta (być może przez nieuwagę czy głupotę - inna
>> para kaloszy).
>>
> Dokładnie ta para kaloszy - miejmy swiadomosc, ze wszyscy popełniamy błedy,
> wiec dawajmy sobie margines bezpieczenstwa, zamiast działac na krawedzi.
O kurwa - "życie na krawędzi - sport ekstremalny - przejście dla
pieszych". Normalnie San Andreas, sorry nie mogłem się powstrzymać;)
> Ale jak maja korzystac?
> Wiedza, ze:
> - najlepiej o własne bezpieczenstwo zadba pieszy
> - wszyscy popełniamy błędy
> -na pieszych trzeba uwazac, ale nigdy nie bedzie tak ze zauwazysz kazdego,
> wszedzie, zwłaszcza jak nie da kierowcy czasu i wejdzie szybko na pasy.
>
> Co proponujesz?
Wprowadzić pierwszeństwo hisenberga dla tirów. To znaczy niby osobówka
może mieć pierwszeństwo, ale wiecie, rozumiecie, najlepiej zadba o swoje
bezpieczeństwo sam kierowca, a nie jakieś głupie przepisy. W końcu jak
kierowca martwy, to kara dla tirmana ma małe znaczenie... I wtedy
wszyscy krzykną - "co to za popierdolony pomysł, kto mógł to kurwa
wymyśleć, przecież to jest pojebane!!!jedenwykrzyknikjedenaście". I może
zrozumieją, że sami od rzeczy plotą.
> Zwolnic przed kazdymi pasami do 40?
> Zatrzymac sie przed kazdymi?
> Kamizelki odblaskowe dla kazdego pieszego? Zakaz czarnego ubioru?
> Zakaz szsybkiego wchodzenia na pasy?
> Koniecznosc zatrzymania się przed pasami na minimum 5 sekund? Dla piszego
> czy dla samochodu?
Zastanowiłbym się tradycyjnie czy jesteśmy znacząco głupsi od innych
nacji, bo niektóre nie mają z tym żadnego problemu. Jak jesteśmy
debilamy to szukać dalszych rozwiązań. Jak nie, to widać problem z dupy
wzięty.
> Powtzrzam, zamiast uczyc pieszych ze na przejsciu mają pierwszenstwo i ze
> przechodzimy na zielonym, lepiej ich uczyc, ze przechodzimy wtedy kiedy
> jest bezpiecznie.
A ja powtórzę jeszcze raz, że tam gdzie uczą że pieszy na przejściu ma
pierwszeństwo, tam statystyki pokazują że tędy właśnie droga.
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 12.03.17 20:42 Liwiusz
- 12.03.17 22:00 Budzik
- 12.03.17 22:41 Shrek
- 12.03.17 23:00 Budzik
- 12.03.17 23:00 Budzik
- 12.03.17 23:00 Budzik
- 12.03.17 23:00 Budzik
- 12.03.17 23:00 Budzik
- 12.03.17 23:00 Budzik
- 13.03.17 06:26 Shrek
- 13.03.17 06:30 Shrek
- 13.03.17 06:32 Shrek
- 13.03.17 08:11 Miroo
- 13.03.17 08:47 Liwiusz
- 13.03.17 08:49 Liwiusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML