  • 1. Data: 2014-10-04 22:23:45
    Temat: poszukiwane grzałki na kaptonie...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Jest taka firma www.minco.com

    No i mają grzałki w postaci czegoś tam na taśmie kaptonowej;

    http://www.minco.com/Heaters/Support-and-Tools/Heate
    r-Configurator

    Mają nawet takie, jakie by mi idealnie pasowały,np. HK5206 ( 6,86 x
    175.26 mm).

    Oczywiście wysłałem zapytanie, czekam na info.
    Ale mam obawy, że taka ilość jaka mi potrzebna (kilkadziesiąt szt.
    kwartalnie) będzie mocno niekorzystna ekonomicznie w stosunku do obecnie
    używanego przeze mnie rozwiązania (grzałki rezystorowe na cienkim PCB).

    Takie grzałeczki na kaptonie byłyby jednakowoż dużo wygodniejsze.

    I moje pytanie - czy znacie jakąś polską firmę, która coś takiego robi ?
    Jak widać, chodzi mi o grzałkę w postaci wąskiego paska 6-7mm, albo o
    długości ok. 180mm, albo mogą być 3 krótsze (80mm + 50mm).
    Sumaryczna moc przy 12V to ok. 3.5W

    Zatem popularne podgrzewacze do lusterek itp. odpadają.

  • 2. Data: 2014-10-05 12:51:58
    Temat: Re: poszukiwane grzałki na kaptonie...
    Od: d...@g...com

    Czasem nie kombinujesz termoformowania panelu klawiatury? :)

  • 3. Data: 2014-10-05 22:54:13
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-10-05 12:51, d...@g...com pisze:
    > Czasem nie kombinujesz termoformowania panelu klawiatury? :)

    Nie, chodzi o podgrzewanie wyświetlacza LCD. Dzięki temu w temp. -20 st.
    można jeszcze jako-tako na nim pracować.
    Oczywiście lepszy były płaski podgrzewacz ITO, ale weź go kup w takim
    rozmiarze i cenie poniżej wartości złota...

  • 4. Data: 2014-10-05 23:20:30
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 5 października 2014 22:54:13 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:

> [...]
    >
    > Oczywiście lepszy były płaski podgrzewacz ITO, ale weź go kup w takim
    >
    > rozmiarze i cenie poniżej wartości złota...

    Robią gdzieś laminat w którym zamiast miedzi jest jakiś stop oporowy. Tensometry się
    na takim laminacie wytrawia. Można wytrawić grzałkę i nie powinna być w cenie złota.
    Przy odrobinie dokładności można wytrawić i na zwykłym laminacie ścieżkę żeby robiła
    za grzałkę.

  • 5. Data: 2014-10-05 23:59:55
    Od: s...@g...com

> [...]

    > Oczywiście lepszy były płaski podgrzewacz ITO, ale weź go kup w takim
    >
    > rozmiarze i cenie poniżej wartości złota...

    Laminat pokryty pasta weglowa, a jak nie to kilka rezystorow:)

  • 6. Data: 2014-10-06 00:01:56
    Od: s...@g...com

    użytkownik Zachariasz Dorożyński napisał:

> [...]
    złota. Przy odrobinie dokładności można wytrawić i na zwykłym laminacie ścieżkę żeby

    Jest tez grafit w sprayu, w formie pasty.
    W zadnym razie nie polecam miedzi w sprayu majacej niby
    przewodzic.

  • 7. Data: 2014-10-06 00:14:52
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 października 2014 00:01:56 UTC+2 użytkownik
    s...@g...com napisał:

> [...]
    robiła za grzałkę.

    > Jest tez grafit w sprayu, w formie pasty.
    >
    > W zadnym razie nie polecam miedzi w sprayu majacej niby

    Widzę że nie masz zielonego pojęcia o materiałach. Co niby chciałbyś zrobić sprayem z
    miedzią? Grzałkę? Bzdura totalna. Ja daję możliwe do zrobienia recepty. Laminat ze
    stopem oporowym, Jest taki. Wytrawienie ścieżki oporowej na laminacie, da się to
    zrobić. A Ty z dupy wyjeżdżasz z pastą grafitową itp. Z takiej odpowiednio
    przygotowanej masy oporowej opartej na węglu da się zrobić grzałkę. Ale przeciętny
    elektronik może pomarzyć że to zrobi. Bo to sitodruk, podłoże ceramiczne, wypalanie w
    kilkuset stopniach. A ścieżkę na laminacie miedziano jakimś tam większość
    elektroników wytrawi. Dla prądu bez znaczenia czy grzałka zrobiona ze srebra czy z
    nichromu. Jak popłynie o odpowiednich wartościach to na każdej się wydzieli ciepło.

  • 8. Data: 2014-10-06 04:21:06
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Laminat pokryty pasta weglowa, a jak nie to kilka rezystorow:)

    Napisałem, że stosuję grzałki rezystorowe. Ale są dość kłopotliwe -
    wymagają wykonania PCB z cienkiego laminatu, a potem położenia 800 szt.
    rezystorów ( tyle na 20 kpl. grzałek).

    Gotowiec byłby z pewnością wygodniejszy.

  • 9. Data: 2014-10-06 08:09:56
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 04.10.2014 o 22:23, sundayman pisze:
> [...]

    > Jak widać, chodzi mi o grzałkę w postaci wąskiego paska 6-7mm, albo o
    > długości ok. 180mm, albo mogą być 3 krótsze (80mm + 50mm).

    A nie próbowałeś popytać w firmach płytkarskich, czy któraś nie robi
    elastycznych obwodów na kaptonie?

    Pierwszy link z google:
    http://www.printor.pl/pl/oferta/produkcja-obwodow-dr
    ukowanych

  • 10. Data: 2014-10-06 16:21:26
    Od: s...@g...com

    użytkownik Zbych napisał:

    > Pierwszy link z google:
    > http://www.printor.pl/pl/oferta/produkcja-obwodow-dr
    ukowanych

    Owszem, ciekawe jak cenowo wyjdzie za sztuke przy tak malym
    zamowieniu.