    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sun, 5 Oct 2014 15:14:52 -0700 (PDT)
    Subject: Re: poszukiwane grzałki na kaptonie...
    From: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 października 2014 00:01:56 UTC+2 użytkownik
    s...@g...com napisał:
> [...]
    się na takim laminacie wytrawia. Można wytrawić grzałkę i nie powinna być w cenie
    złota. Przy odrobinie dokładności można wytrawić i na zwykłym laminacie ścieżkę żeby
    robiła za grzałkę.

    > Jest tez grafit w sprayu, w formie pasty.
    >
    > W zadnym razie nie polecam miedzi w sprayu majacej niby
    >
    > przewodzic.

    Widzę że nie masz zielonego pojęcia o materiałach. Co niby chciałbyś zrobić sprayem z
    miedzią? Grzałkę? Bzdura totalna. Ja daję możliwe do zrobienia recepty. Laminat ze
    stopem oporowym, Jest taki. Wytrawienie ścieżki oporowej na laminacie, da się to
    zrobić. A Ty z dupy wyjeżdżasz z pastą grafitową itp. Z takiej odpowiednio
    przygotowanej masy oporowej opartej na węglu da się zrobić grzałkę. Ale przeciętny
    elektronik może pomarzyć że to zrobi. Bo to sitodruk, podłoże ceramiczne, wypalanie w
    kilkuset stopniach. A ścieżkę na laminacie miedziano jakimś tam większość
    elektroników wytrawi. Dla prądu bez znaczenia czy grzałka zrobiona ze srebra czy z
    nichromu. Jak popłynie o odpowiednich wartościach to na każdej się wydzieli ciepło.