    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <n63ann$55s$1@dont-email.me> <56853974$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
    <n64cu2$ju6$1@dont-email.me> <5687b32a$0$682$65785112@news.neostrada.pl>
    <n698i2$b6f$1@dont-email.me> <56882918$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6bit9$84b$1@dont-email.me> <568a6d45$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6eusp$10g$1@dont-email.me> <568bb056$0$689$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6ge56$6ao$1@dont-email.me> <568bc2c4$0$685$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6mpk4$1fm$1@dont-email.me> <568ef0ab$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6tvj1$9id$1@dont-email.me> <569384d7$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <n728mh$ahs$1@dont-email.me> <5694bca1$0$696$65785112@news.neostrada.pl>
    <5694d07a$0$689$65785112@news.neostrada.pl>
    <5694e0f9$0$689$65785112@news.neostrada.pl>
    <5694e783$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
    <5694efb7$0$685$65785112@news.neostrada.pl>
    <5694f881$0$648$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: postarzanie nie poplaca
    Date: Tue, 12 Jan 2016 15:52:26 +0100

    news:5694f881$0$648$65785112@news.neostrada.pl...

    > Niekoniecznie, masa ludzi w narodzie uwaza, ze jesli pudelko nie jest
    > oryginalnie zamkniete, to obnizka sie nalezy.
    > Jak to jakies drozsze sluchawki, to moga nie byc tak chodliwe.

    Żeby jeszcze wola narodu wpływała na decyzje sprzedawców...

    > A umowa byla, ze beda graly glosno ? A gra nie nie ciszej niz inne radyjka
    > w tym sklepie z napisem "100W" :-P
    >
    > Przy zakupie na odleglosc mozesz zwrocic towar zawsze, tzn w terminie do
    > 14 dni (chyba obecnie tyle), bez podawania powodu.
    > Pozostaje dyskretna kwestia co ci wolno - wypakowac towar ?
    > Wlaczyc na chwile ? Przymierzyc buty/sukienke ?

    Jak czytałem te przepisy kilka lat temu, to towar ma być w stanie
    wyglądającym na nieużywany. Czyli właczyć można, ale rozerwać torebki
    foliowej z pilotem już nie można. :))

    > No a tam sprzet bez widocznych uszkodzen, z krotka gwarancja - tym
    > niemniej wystarczajaca na sprawdzenie, ze sprzet jest sprawny.

    Pszemol pisze, że w USA masz sprzęt ze zwrotów w 100% sprawny i z PEŁNĄ
    gwarancją.

    > A potem to juz twoje ryzyko - dawniej to bym rzekl, ze elektronika sie nie
    > psuje, wiec za pol ceny bez gwarancji to calkiem dobra oferta.

    W tym wątku chyba doszliśmy do wniosku, że sprzęt na 99% wytrzyma do końca
    gwarancji. :)
    Więc po co przepłacać, jesli nie będzie różnicy?

    > A ja o fabryce. I wymuszaja to hurtownie wlasnie - cena ich nie
    > interesuje - ich interesuje rabat, ktory bedzie na fakturze ...

    Dlaczego sądzisz, że hurtowniom nie chodzi o cenę, a o rabat? Dla każdego
    myślącego człowieka jest to bez sensu.

    > Ja i tak ocenie czy to drogo czy tanio, a moze juz bylem u sasiada i
    > uslyszalem cene.
    > Ale kiedys mi trafi taki katalog w rece i powiem "co ten Kormoran -
    > zwariowal, chce drozej niz Michelin ?".
    > I nie kupie.
    > No ale moze to jest jakis pomysl na biznes ... dla Michelina :-)

    Ale może większość klientów na haslo "30% rabatu dla Pana/Pani" dostanie
    zamroczenia i kupi te opony nie sprawdzając u konkurencji?
    Spotykam się z tym, że ludzie jakoś nie mogą mentalnie przeskoczyć
    świadomości, że samo słowo rabat nie niesie żadnej informacji. Rabat 30% od
    ceny 100 zł, to nadal drożej niż normalna cena 60 zł w innym sklepie za ten
    sam towar.

    > Malo to ? Nie kazdy robi miliardowe interesy na reklamach.

    Poproszę o przykład.

    > Ale wiesz - co innego ewidentne naruszenie praw autorskich, a co innego
    > sponsorowanie parowek z Sokolowa.

    Jaka szkoda, że czasem inne sprawy ewidentnych kradzieży i napadów nie
    powodują takiego zaangażowania. I są umażane ze względu na znikoma
    szkodliwość społeczną. Jak widać groźniejszym przestępstwem jest
    przetłumaczenie ścieżki dźwiękowej.

    > A i tak biznes sie kreci - jakos wielu serwisow nie zamkneli, polska
    > prokuratura widac nie ma takiej sily przebicia jak amerykanska :-)

    Te co znam są płatne i legalne. Jeśli znasz inne do podrzuć linki.

    > A parowki to raczej z oskarzenia prywatnego ...

    Prawa autorskie chyba też z prywatnego.

    > Wcale nie. Urzadzenie bedzie dowodem, dopiero jak zlapia.
    > Najpierw musza zlapac, a to moze byc trudne, jesli np z nierejestrowanego
    > prepaida.
    > Albo zarejestrowanego na prokuratora :-)

    Jak za kilka lat właczysz to urządzenie to mozesz sam się podłożyć do
    złapania.

    > I wystarczy ? Czy po umorzeniu przyjdzie zaplacic wielomiesieczne
    > zaleglosci z odsetkami ?

    Przez te miesiące pracownik jest bez pracy i bez dochodów. Nawet jak sąd
    nakaże przywrócenie do pracy, to będzie to większa dolegliwość dla
    pracownika niż pracodawcy. Kolega sądził się z byłym pracodawcą ze 2 lata,
    ale miał inne źródło dochodów.

    > Chyba ciagle jeszcze przysluguje z urzedu.
    > A wiele roboty nie ma - opinia to opinia, a film to film ...

    I wynegocjuje ci tylko 75 tys. kary do zapłacenia zamiast 150 tys. Super
    rozwiązanie, no nie?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba