  • Data: 2015-12-31 11:08:20
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 31 Dec 2015 00:47:57 -0800 (PST), Budyń napisał(a):

    > czyli skutki "jednorazowosci" dostrzegasz, jednorazowosc w drobnych przedmiotach
    też - ale jak mowimy o pralkach to juz nie. Pralki sie nie psują :)
    > Głosuję na obowiązkową 10letnią gwarancję na produkty przemysłowe przeznaczone dla
    odbiorcy końcowego -czyli konsumenta.

    Na lodowki tak, na pralki tak, na samochody tak.
    Ale np na komputery juz nie - klient zepsuje aby dostac szybszy, z
    wiekszym dyskiem.
    Podobnie z telefonami, a teraz z telewizorami ..

    > No to pytanie troche inne - konsumenta sie skłania do kupowania
    > coraz nowych przedmiotów zatem nie muszą, albo wręcz nie mogą, być
    > trwałe. A jak to jest w biznesie? Drukarka czy pralka w pralni
    > przemysłowej pewnie są trwalsze niz 24miesiące+histereza :)

    No widzisz - od drukarki sie zaczelo :-)
    Tak zrobione, zeby naprawiac sie nie oplacalo - albo jak kto woli - z
    platnoscia ratalna - reszta w tonerach.

    Oczywiscie sa i takie do przemyslowych wydrukow.

    W sumie, to to sie do Trybunalu nadaje - jak to jest, ze urzad moze, a
    nawet musi, przetarg na drukarke oglosic, gdzie sobie zamowi "drukarka
    z gwarancja i materialami eksploatacyjnymi na 5 lat i 200 tys stron",
    a ja nie moge. Tzn ja moge, ale uslysze "gwarancja tylko 2 lata".

    J.