eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapostarzanie nie poplacaRe: postarzanie nie poplaca
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!pwr.wroc.pl!new
    s.wcss.wroc.pl!not-for-mail
    From: Waldek Hebisch <h...@a...uni.wroc.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: postarzanie nie poplaca
    Date: Sat, 12 Dec 2015 00:20:01 +0000 (UTC)
    Organization: Politechnika Wroclawska
    Lines: 35
    Message-ID: <n4fp7h$qmi$1@z-news.wcss.wroc.pl>
    References: <1wvsz6kvcc4di$.awcd8ryn7eti$.dlg@40tude.net>
    <n31iv7$avu$1@dont-email.me> <n31rti$6ep$1@node1.news.atman.pl>
    <n33gq4$bgc$1@dont-email.me> <n3ojn3$bg$1@node1.news.atman.pl>
    <n3opq0$l9l$1@dont-email.me> <n485fu$a7i$1@node2.news.atman.pl>
    <n485ug$is8$1@dont-email.me> <n48omi$keu$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <n4au9p$4fq$1@dont-email.me> <n4bfaa$9sa$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <n4btql$745$1@dont-email.me> <566982c8$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
    <n4ct7l$c7b$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: hera.math.uni.wroc.pl
    X-Trace: z-news.wcss.wroc.pl 1449879601 27346 156.17.86.1 (12 Dec 2015 00:20:01 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...pwr.wroc.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 12 Dec 2015 00:20:01 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:qnEpVQomyYuWkBg+GtfqxskAafI=
    User-Agent: tin/2.2.1-20140504 ("Tober an Righ") (UNIX) (Linux/4.1.3 (x86_64))
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:690039
    [ ukryj nagłówki ]

    Pszemol <P...@p...com> wrote:
    > "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    > news:566982c8$0$691$65785112@news.neostrada.pl...
    > >>Og?lnie drastyczne obni?enie cen elektroniki powoduje ?e klient nie dba
    > >>zbytnio (a przynajmniej nie tak jak dba? dawniej) o niezniszczalno??
    > >>towaru. Towar typu TV czy komputer przesta? by? rzecz? trwa?? i cenn?,
    > >>klient woli kupi? ta?sze i wymieni? po 2 latach ni? p?aci? dwie pensje
    > >>i trzyma? 20 lat. Producent to zauwa?a i tak dzia?a konkurencja ?e
    > >
    > > No ... jakbys sie spytal klienta czy mu odpowiada 2 lata trwalosci, to
    > > chyba bylaby inna odpowiedz.
    > > Ze np woli troche doplacic i miec sprzet na 4 lata.
    >
    > To Twoje zdanie - a klienta nie trzeba pyta?, bo on g?osuje portfelem.
    > Nie bez powodu kto? kupuje ta?sze samochody, mimo i? s? mniej
    > trwa?e, kto? kupuje ta?sze telewizory, mimo ?e s? do kitu...
    > i kto? kupuje najta?sze desktopy, mimo ?e wiemy ?e s? do kitu.

    Ekonomisci to badali i w praktyce to nie dziala. Tzn. klient nie
    jest w stanie ocenic produktu i opiera sie na marce. Wyszlo
    ze przy malej roznicy kosztu produkcji markowy prodult musi byc
    ok. dwa razy drozszy. Wiec nie ma opcji "zaplace 5% drozej
    ale bedzie trwale", zaplaci duzo drozej. Jak do tego dodasz
    swiadome psucie marki przez niektorych producentow to
    masz efekt ktory jest: ciecie kosztow na wszystkim czego
    klient nie widzi. Nawet jesli producent wolalby robic trwalsze
    wyroby a klient je kupic: klient kupuje w ciemno wiec wybiera
    najtansze.

    Dodam ze w elekronice dosc czesto zmienia sie modele, wiec nie
    ma opcji "stare radio dzialalo 20 lat wiec kupie takie same
    na wymiane" -- te ktore da sie kupic beda zupelnie inne.

    --
    Waldek Hebisch

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: