eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapostarzanie nie poplacaRe: postarzanie nie poplaca
  • Data: 2015-12-10 21:12:26
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    > Dziwnie przebiega ta dyskusja. Stawiasz tezę, że koncerny celowo
    > skracają czas życia

    Ja nie stawiam żadnej tezy. To jest przykry fakt. Jako człowiek żyjący z
    produkcji elektroniki wiem po prostu o tym. Niespecjalnie mi też zależy,
    żeby ciebie przekonać.

    > dajesz pierwszy z brzegu przykład - zaszyty w
    > programie Time-bomb w korzystający z RTC. Po czym przyciśnięty do
    > twierdzisz, że takie rozwiązania mogłyby (ale dowodów brak) być bez
    > ryzyka stosowane u małych producentów, pewnie dlatego że się nie narażą
    > na pozwy zbiorowe.

    Przeczytaj jeszcze raz, co napisałeś. I powiedz o co ci chodzi.

    Po długiej dyskusji jako koronny dowód na planowane
    > skracanie życia podajesz jakieś utrudnienia w serwisowaniu co jest znaną
    > od lat oczywistością i raczej wydaje się planowanym utrudnianiem w
    > przedłużaniu życiu niż planowanym przyspieszaniem śmierci. Zaniechanie
    > przedłużania życia a pozbawianie życia to jednak dwie różne kategorie :)

    Proceder postarzania ma wiele obliczy. Powodowanie uszkodzeń w
    określonym czasie, nieserwisowalność, i parę innych.
    Wszystko sprowadza się do jednego - użytkownik ma wymienić urządzenie,
    które powinno i mogłoby mu nadal służyć - na nowe.

    > No ale tu podałeś dowód na coś odwrotnego niż projektowanie tak aby
    > skrócić życie. Skoro w tych instalacjach monitory pracują w orientacji
    > portretowej to zostały zaprojektowane zgodnie ze sztuką inżynierską
    > czyli w sposób uwzględniający warunki w jakich pracują. Dzięki temu żyją
    > dłużej. A zastosowanie zwykłego "horyzontalnego" telewizora jest po
    > prostu błędem wynikającym z nieprzemyślanych oszczędności. Gdzie tu
    > spisek koncernów?

    To jednak prawda, co powiedział tow. Winnicki - "60% obywateli nie
    rozumie dziennika telewizyjnego".
    Kolego, weź przeczytaj ze zrozumieniem, bo nie chce mi się pisać wyjaśnień.


    > Ale można przegiąć doprowadzając do utraty zaufania do marki.
    > Poza tym wydaje mi się że przecenia się zdolności intelektualne i
    > przebiegłość tych dostawców wadliwych urządzeń. Wydaje mi się, że często
    > nie są to geniusze zła tylko po prostu kiepscy fachowcy.

    Pewnie, to przypadek, że kiepski fachowiec, pracujący w firmie mającej
    obroty w milionach, przypadkowo tak spieprza projekt, że przypadkowo to
    przysparza firmie przypadkowych pieniążków. Ok - przekonałeś mnie.





Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: