  • Data: 2015-11-23 12:07:18
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    [...ołów..]
    > Ten w szkle chyba praktycznie niegrozny.

    W szkle mało co groźne. Włókna azbestowe utylizuje się w ten sposób,
    że przetapia się na szkliwo. To wtedy całkiem niegoroźny materiał.
    Co więcej, szkłem, i to właśnie ołowiowym, otacza się też odpady
    promieniotwórcze. Takie kuleczki się robi. Nie dość, że nie
    promieniują przez to szkło, to jeszcze wytwarzają użyteczne ciepło.

    > A mysliwi ponoc przechodza na ekologiczny srut - bizmutowy :-)

    W tej chwili przyszła mi do głowy teoria spiskowa. Jednym z głównych
    zastosowań bizmutu była produkcja strzykawek. Szklanych, wielorazowych.
    Bizmut to chyba jedyny metal, który krzepnąc rozszerza się, a nie kurczy.
    Tak jak marznąca woda. W połączeniu z niską temperaturą topnienia czyni
    to go idealnym materiałem do szczelnego zespalania szkła z metalem.
    Po wprowadzeniu jednorazowych strzykawek producenci bizmutu stracili
    rynek zbytu, więc zalobbowali u myśliwych. Jak ktoś lubi teorie spiskowe,
    mogę niedrogo odstąpić prawa autorskie.

    --
    Jarek