  • Data: 2015-11-23 12:19:23
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:
    >W szkle mało co groźne. Włókna azbestowe utylizuje się w ten sposób,
    >że przetapia się na szkliwo. To wtedy całkiem niegoroźny materiał.

    Przetopienie azbestu niszczy jego strukture, a to ona jest przyczyna
    szkodliwosci.
    Poza tym zawiera same niegrozne pierwiastki - Mg, Si i O, wrecz
    zdrowotny moglby byc :-)

    Szklo olowiowe nadal zawiera olow. Co prawda jest praktycznie
    nierozpuszczalne w wodzie srodowiskowej ... ale zostaje ta malutka
    czesc.

    Podejrzewam, ze woda przepuszczona przez wysypisko stluczki szkla
    olowiowego wykazalaby conieco ... i lepiej jej nie pic latami.

    >W tej chwili przyszła mi do głowy teoria spiskowa. Jednym z głównych
    >zastosowań bizmutu była produkcja strzykawek. Szklanych,
    >wielorazowych.
    >Bizmut to chyba jedyny metal, który krzepnąc rozszerza się, a nie
    >kurczy.
    >Tak jak marznąca woda. W połączeniu z niską temperaturą topnienia
    >czyni
    >to go idealnym materiałem do szczelnego zespalania szkła z metalem.
    >Po wprowadzeniu jednorazowych strzykawek producenci bizmutu stracili
    >rynek zbytu, więc zalobbowali u myśliwych. Jak ktoś lubi teorie
> [...]

    Bizmut jest silnym diamagnetykiem. Poza tym to chyba dosc rzadki
    metal, wiec strzelanie do kaczek to wielkie marnotrawstwo.

    Swoja droga sa strzelnice rzutkowe ... tam chyba ziemia pokryta
    olowiem, a o olowicy w okolicy nie slychac.

    J.