eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapostarzanie nie poplacaRe: postarzanie nie poplaca
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: postarzanie nie poplaca
    Date: Sun, 22 Nov 2015 14:28:40 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 68
    Message-ID: <n2sfvo$sbe$1@node2.news.atman.pl>
    References: <1wvsz6kvcc4di$.awcd8ryn7eti$.dlg@40tude.net>
    <n2rm85$7qm$1@dont-email.me> <n2sdac$p2f$1@node2.news.atman.pl>
    <n2seqk$jdb$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: terminal-3-178.retsat1.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1448198968 29038 195.26.22.178 (22 Nov 2015 13:29:28
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 22 Nov 2015 13:29:28 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.3.0
    In-Reply-To: <n2seqk$jdb$1@dont-email.me>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:688873
    [ ukryj nagłówki ]

    W dni
    > Super ! Od dawna szukam kogoś, kto twierdzi że to prawda :-)
    > To powiedz mi, jak to zrobić aby na 100% zepsuło się po gwarancji
    > a nie po prostu zrobić dziadosko, aby się szybko zepsuło,
    > bo ja tak nie umiem i sądzę że Ty też tylko się przechwalasz.

    Przechwalam się ? Niby czym ? Przecież to dziadostwo.
    Tak się szczęśliwie złożyło, że jak na razie wszyscy pytający o to
    klienci w następnych etapach odpadali - więc Bozia jak dotąd uchroniła
    mnie od faktycznej realizacji tego.

    Ale nie ma żadnego problemu z realizacją.
    Pierwszy przykład z brzegu - i to taki, który jeszcze na razie ma szansę
    stać się rzeczywistością, bo to jest mój stały klienta, dla którego
    produkuję już parę lat.
    Jak dotąd nie zdecydował się na wprowadzenie tego rozwiązania - ale
    rozmowy były.

    W przypadku tego konkretnego urządzenia, która ma wbudowany RTC zasilany
    z wbudowanej baterii wystarczy mała modyfikacja programu.
    I w dowolnie zaprogramowanym czasie urządź zacznie szwankować.
    Nic prostszego.

    O metodach planowego postarzania możesz szeroko poczytać (elektroniczne,
    mechaniczne, materiałowe itp.)
    Chociażbym w branży drukarek - bo tam już jest to normą.

    Jeśli nie wiesz jak to zrobić - zamów produkcję u mnie. Zapraszam :)


    > Pomijając już fakt, że producent raczej wolałby mieć nowych
    > klientów niż odzyskiwać zaufanie tych, którym się coś już
    > zepsuło - jest tak duża konkurencja na rynku że zdobyć klienta
    > jest trudno a stracić go sprzedając mu bubla bardzo łatwo.

    Jak widać po temacie wspomnianych drukarek - nie jest to takie proste,
    że klient "odejdzie". Jak widać drukarki atramentowe jak wytrzymywały
    max. okres gwarancji tak wytrzymują tyle, jak był koszt zakupu nowej
    jest mniejszy od naprawy, tak jest.
    Tak samo sprzedają się nie tylko te drukarki, do których można kupić
    najtańsze tusze.
    Jednym słowem - rynek konsumencki (duży) ma swoje prawa nieco bardziej
    skomplikowane.


    Obejrzyj sobie parę dostępnych filmów chociażby o polityce Apple w tej
    dziedzinie (która parę razy oparła się o sąd , choćby w sprawie
    wbudowanych accu w kilku urządzeniach).


    Natomiast w przypadku tego mojego klienta, o którym wspomniałem - on się
    powstrzymuje od takich działań (póki co), bo po pierwsze to są
    specjalistyczne urządzenia, po drugie - nie ma potrzeby (sprzedają się
    bez dodatkowych zabiegów), po trzecie - zawsze może to wprowadzić (przez
    aktualizację firmware), po czwarte - w tym urządzeniu
    częściowo ta funkcja już istnieje , i to oficjalnie ; urządzenie zawiera
    wbudowaną baterię litową, która ma trwałość 2-3 lata i potem wiadomo
    (oficjalnie) że padnie , i trzeba będzie ją wymienić (co mogę zrobić
    tylko ja). Jeśli nie - część funkcjonalności znika. Można z tym żyć, ale
    mniej komfortowo.

    Wynika to ze specyfiki urządzenia, a nie złośliwości - ale nie zmienia
    to postaci rzeczy.





Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: