-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: sundayman <s...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: postarzanie nie poplaca
Date: Sun, 22 Nov 2015 14:28:40 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 68
Message-ID: <n2sfvo$sbe$1@node2.news.atman.pl>
References: <1wvsz6kvcc4di$.awcd8ryn7eti$.dlg@40tude.net>
<n2rm85$7qm$1@dont-email.me> <n2sdac$p2f$1@node2.news.atman.pl>
<n2seqk$jdb$1@dont-email.me>
NNTP-Posting-Host: terminal-3-178.retsat1.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1448198968 29038 195.26.22.178 (22 Nov 2015 13:29:28
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 22 Nov 2015 13:29:28 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.3.0
In-Reply-To: <n2seqk$jdb$1@dont-email.me>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:688873
[ ukryj nagłówki ]W dni
> Super ! Od dawna szukam kogoś, kto twierdzi że to prawda :-)
> To powiedz mi, jak to zrobić aby na 100% zepsuło się po gwarancji
> a nie po prostu zrobić dziadosko, aby się szybko zepsuło,
> bo ja tak nie umiem i sądzę że Ty też tylko się przechwalasz.
Przechwalam się ? Niby czym ? Przecież to dziadostwo.
Tak się szczęśliwie złożyło, że jak na razie wszyscy pytający o to
klienci w następnych etapach odpadali - więc Bozia jak dotąd uchroniła
mnie od faktycznej realizacji tego.
Ale nie ma żadnego problemu z realizacją.
Pierwszy przykład z brzegu - i to taki, który jeszcze na razie ma szansę
stać się rzeczywistością, bo to jest mój stały klienta, dla którego
produkuję już parę lat.
Jak dotąd nie zdecydował się na wprowadzenie tego rozwiązania - ale
rozmowy były.
W przypadku tego konkretnego urządzenia, która ma wbudowany RTC zasilany
z wbudowanej baterii wystarczy mała modyfikacja programu.
I w dowolnie zaprogramowanym czasie urządź zacznie szwankować.
Nic prostszego.
O metodach planowego postarzania możesz szeroko poczytać (elektroniczne,
mechaniczne, materiałowe itp.)
Chociażbym w branży drukarek - bo tam już jest to normą.
Jeśli nie wiesz jak to zrobić - zamów produkcję u mnie. Zapraszam :)
> Pomijając już fakt, że producent raczej wolałby mieć nowych
> klientów niż odzyskiwać zaufanie tych, którym się coś już
> zepsuło - jest tak duża konkurencja na rynku że zdobyć klienta
> jest trudno a stracić go sprzedając mu bubla bardzo łatwo.
Jak widać po temacie wspomnianych drukarek - nie jest to takie proste,
że klient "odejdzie". Jak widać drukarki atramentowe jak wytrzymywały
max. okres gwarancji tak wytrzymują tyle, jak był koszt zakupu nowej
jest mniejszy od naprawy, tak jest.
Tak samo sprzedają się nie tylko te drukarki, do których można kupić
najtańsze tusze.
Jednym słowem - rynek konsumencki (duży) ma swoje prawa nieco bardziej
skomplikowane.
Obejrzyj sobie parę dostępnych filmów chociażby o polityce Apple w tej
dziedzinie (która parę razy oparła się o sąd , choćby w sprawie
wbudowanych accu w kilku urządzeniach).
Natomiast w przypadku tego mojego klienta, o którym wspomniałem - on się
powstrzymuje od takich działań (póki co), bo po pierwsze to są
specjalistyczne urządzenia, po drugie - nie ma potrzeby (sprzedają się
bez dodatkowych zabiegów), po trzecie - zawsze może to wprowadzić (przez
aktualizację firmware), po czwarte - w tym urządzeniu
częściowo ta funkcja już istnieje , i to oficjalnie ; urządzenie zawiera
wbudowaną baterię litową, która ma trwałość 2-3 lata i potem wiadomo
(oficjalnie) że padnie , i trzeba będzie ją wymienić (co mogę zrobić
tylko ja). Jeśli nie - część funkcjonalności znika. Można z tym żyć, ale
mniej komfortowo.
Wynika to ze specyfiki urządzenia, a nie złośliwości - ale nie zmienia
to postaci rzeczy.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.11.15 14:29 Robert Wańkowski
- 22.11.15 14:30 Budyń
- 22.11.15 14:40 Budyń
- 22.11.15 14:58 Jarosław Sokołowski
- 22.11.15 15:17 Pszemol
- 22.11.15 15:18 Pszemol
- 22.11.15 15:21 Pszemol
- 22.11.15 15:30 Pszemol
- 22.11.15 16:11 sundayman
- 22.11.15 16:12 Budyń
- 22.11.15 16:18 Budyń
- 22.11.15 16:20 b...@g...com
- 22.11.15 16:22 sundayman
- 22.11.15 16:24 sundayman
- 22.11.15 16:29 sundayman
Najnowsze wątki z tej grupy
- Fejk muzyczny czy nie fejk
- Raspberry Pi 3 Model B+
- Kuchenka elektryczna
- test
- Cewka elektrozaworu
- zapytanie o chip r5f21275nfp
- nie naprawiam więcej telewizorów
- Zrobił TV OLED z TV LCD
- Zasilacz USB na ścianę.
- Gniazdo + wtyk
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- OpenPnP
- taka skrzynka do kablowki
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 parking Auchan
- 2025-03-15 Art. 19.1 ustawy o ochronie praw autorskich
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-15 KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-14 Spalił się autobus :-)