  • Data: 2015-11-22 15:30:14
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Budyń" <b...@r...pl> wrote in message
    news:70923b97-c1ef-4e55-a578-441c3a851e8d@googlegrou
    ps.com...
    > ma sie zepsuc w ujeciu statystycznym
    > talkie tam:
    > naukowcy z niemieckiego Öko-Institut oraz Uniwersytetu w Bonn.
    > Przeprowadzili badania, z których jasno wynika, że konsumenci znacznie
    > częściej niż kiedyś muszą wymieniać urządzenia elektryczne i elektroniczne
    > "z powodów technicznych". Badacze zastrzegają, że jeszcze nie ukończyli
    > wszystkich badań i nie można na razie definitywnie stwierdzić, że
    > konieczność wymianu sprzętu jest wprost zależna od "planned obsolescence",
    > ale nie ulega wątpliwości że coraz więcej sprzętu wymienia się nie z chęci
> [...]

    No ale jak to odróżnisz od presji idącej od księgowych i akcjonariuszy aby
    te pralki były tańsze po prostu? Bo chęć oszczędzania tu i tam kończy się
    tym, że inżynier zmuszany jest do zastosowania tańszej uszczelki, słabszego
    silnika, czy też gorszych materiałów na styki bo na pozłacane po prostu nie
    ma już w budżecie.
    To, że sprzęt jest statystycznie mniej trwały niż 10-20 lat temu to jest
    jedna sprawa. I być może się z tym zgodzę. Natomiast co do INTENCJI
    producenta, i insynuacji że celem jest przewrotność "zrób pan tak, aby się
    pralka zepsuła zaraz po gwarancji bo klient przyjdzie kupić nową i zarobimy
    więcej" się nie zgodzę, bo to jest strategia nielogiczna. Nie wiem jak Ty,
    ale każdy rozsądny klient, będzie pamiętał że po dwu lat od zakupu pralka
    Boscha padła i musi kupić nową. Myślisz że zrobi sobie krzywdę i kupiłby
    następnego Boscha? Nie! Pójdzie i kupi pralkę Samsunga lub LG.

    Prawda jest niestety inna. Każdy z producentów ma tylko mały trójkątny
    "serek" z wielkiego torta jakim jest rynek pralek. Tego torta dzieli z
    innymi producentami. Najlepszą strategią rynkową jest produkować właśnie
    trwały, niezawodny sprzęt jak najtaniej, aby przy kolejnej rotacji sprzętu
    zadowolony z produktu klient nie poszedł do konkurencji! Tylko człowiek
    który nie przemyślał sobie problemu dogłębniej będzie twierdził, że wygraną
    strategią jest produkować buble które zepsują się w 25 miesiącu użytkowania.
    Nikt normalny nie pójdzie i nie kupi takiej samej pralki która się mu
    właśnie zepsuła!