eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyposlizgRe: poslizg
  • Data: 2012-02-24 20:19:37
    Temat: Re: poslizg
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Fri, 24 Feb 2012 17:21:19 +0100, J.F wrote:

    > Pytanie w sumie do rajdowcow amatorow z praktyka:
    > jade sobie normalnie droga, troche pada, jest zakret w lewo,
    > przejezdzam bez problemu. Troche szybciej - nadal bez problemu.
    > Ale gdzies jest ta predkosc graniczna, powyzej ktorej sa juz problemy.

    Ta prędkość przy przewidywalnych warunkach jest zazwyczaj dużo wyżej niż
    nawet taka na oko szybka jazda.
    O tym że prędkość graniczna się zbliża świadczy pisk opon (no może nie na
    mokrym) - w każdym razie jak samochód się trochę ślizga, to nadal można
    pojechać jeszcze szybciej.

    Problem to zazwyczaj nagła utrata przyczepności - lód, aquaplanning w
    koleinie/kałuży, albo zawieszenie przestaje się wyrabiać na nierównościach
    i samochód nagle i niespodziewanie łapie duży deficyt przyczepności.

    Bo takiego typowego "przepałowania zakrętu" gdzie ktoś wpada w zakręt z
    prędkością że już mu nic nie pomoże, to chyba nie jest bardzo dużo.


    > I co sie dzieje przy wyzszych predkosciach ?
    > Ile szybciej mozna jechac i jeszcze jakos opanowac samochod nie
    > wypadajac poza pas ruchu ?

    Na rajdach jeździ się szybko i jakoś się jedzie, co prawda na lepszym
    zawieszeniu, ale to z kolei jakiegoś spektakularnego przełożenia na
    prędkość nie ma.
    Jak WRC przeleci zakręt 160 to tak na oko N-grupa 150, cywil 140, Polonez
    130, Tico 120.

    To jedna z najbardziej krętych dróg w trójmieście (wyścig, ale dziurawy):
    http://tinyurl.com/6uzzpzf
    w super wyścigowym Lancerze Steca który ma pewnie z 600KM albo i lepiej:
    http://www.youtube.com/watch?v=Y0AvpbpbBI8

    i w prawie seryjnej Skodzie Fabii która ma 75KM:
    http://www.youtube.com/watch?v=NZTbwJjZs3E


    Możliwości opanowania samochodu przy takich sytuacjach to głównie kwestia
    wytrenowania kierowcy.
    Chodzi o to żeby szybko zorientować się co dokładnie dzieje się z
    samochodem i odpowiednio zareagować

    Bo myślę, że zazwyczaj nie pierowtny uślizg jest przyczyną katastrofy, a
    zła reakcja - za głęboka kontra, samochód się rozbuja, a wtedy już nic nie
    pomoże.
    Tu jeszcze ma szansę wykazać się ESP ładnie wybaczając spory wachlarz
    błędnych reakcji.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: