-
Data: 2012-02-24 20:19:37
Temat: Re: poslizg
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Fri, 24 Feb 2012 17:21:19 +0100, J.F wrote:
> Pytanie w sumie do rajdowcow amatorow z praktyka:
> jade sobie normalnie droga, troche pada, jest zakret w lewo,
> przejezdzam bez problemu. Troche szybciej - nadal bez problemu.
> Ale gdzies jest ta predkosc graniczna, powyzej ktorej sa juz problemy.
Ta prędkość przy przewidywalnych warunkach jest zazwyczaj dużo wyżej niż
nawet taka na oko szybka jazda.
O tym że prędkość graniczna się zbliża świadczy pisk opon (no może nie na
mokrym) - w każdym razie jak samochód się trochę ślizga, to nadal można
pojechać jeszcze szybciej.
Problem to zazwyczaj nagła utrata przyczepności - lód, aquaplanning w
koleinie/kałuży, albo zawieszenie przestaje się wyrabiać na nierównościach
i samochód nagle i niespodziewanie łapie duży deficyt przyczepności.
Bo takiego typowego "przepałowania zakrętu" gdzie ktoś wpada w zakręt z
prędkością że już mu nic nie pomoże, to chyba nie jest bardzo dużo.
> I co sie dzieje przy wyzszych predkosciach ?
> Ile szybciej mozna jechac i jeszcze jakos opanowac samochod nie
> wypadajac poza pas ruchu ?
Na rajdach jeździ się szybko i jakoś się jedzie, co prawda na lepszym
zawieszeniu, ale to z kolei jakiegoś spektakularnego przełożenia na
prędkość nie ma.
Jak WRC przeleci zakręt 160 to tak na oko N-grupa 150, cywil 140, Polonez
130, Tico 120.
To jedna z najbardziej krętych dróg w trójmieście (wyścig, ale dziurawy):
http://tinyurl.com/6uzzpzf
w super wyścigowym Lancerze Steca który ma pewnie z 600KM albo i lepiej:
http://www.youtube.com/watch?v=Y0AvpbpbBI8
i w prawie seryjnej Skodzie Fabii która ma 75KM:
http://www.youtube.com/watch?v=NZTbwJjZs3E
Możliwości opanowania samochodu przy takich sytuacjach to głównie kwestia
wytrenowania kierowcy.
Chodzi o to żeby szybko zorientować się co dokładnie dzieje się z
samochodem i odpowiednio zareagować
Bo myślę, że zazwyczaj nie pierowtny uślizg jest przyczyną katastrofy, a
zła reakcja - za głęboka kontra, samochód się rozbuja, a wtedy już nic nie
pomoże.
Tu jeszcze ma szansę wykazać się ESP ładnie wybaczając spory wachlarz
błędnych reakcji.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.02.12 22:34 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 25.02.12 01:56 Tomasz Pyra
- 25.02.12 12:03 Axel
- 25.02.12 12:11 Tom N
- 25.02.12 15:48 J.F.
- 25.02.12 15:57 J.F.
- 25.02.12 16:05 J.F.
- 25.02.12 17:31 J.F.
- 25.02.12 18:34 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 25.02.12 18:35 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 25.02.12 19:19 J.F.
- 25.02.12 19:23 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 25.02.12 20:11 Michał
- 25.02.12 20:37 Tomasz Pyra
- 25.02.12 20:41 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
Najnowsze wątki
- 2025-03-13 Raspberry Pi 3 Model B+
- 2025-03-13 Kuchenka elektryczna
- 2025-03-12 test
- 2025-03-13 własny ekran startowy
- 2025-03-13 Błonie => IT System Administrator <=
- 2025-03-13 Częstochowa => Manager ds. produktu <=
- 2025-03-13 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-03-13 Chiny-Kraków => Koordynator Produkcji / Przedstawiciel ds. rozwoju pr
- 2025-03-13 Warszawa => Analityk biznesowo-systemowy <=
- 2025-03-13 Warszawa => Business Systems Analyst <=
- 2025-03-13 Żerniki => NodeJS Developer <=
- 2025-03-13 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=