  • Data: 2009-06-06 21:14:05
    Temat: Re: porownanie zdjec z canona 5d mII i 50d
    Od: "Krzychu" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <j...@u...at> napisał w wiadomości
    news:5db5883b-1876-46b9-9340-076bcdd037a0@h11g2000yq
    b.googlegroups.com...

    > No własnie, pomiar jest dokonywany przed zrobieniem zdjęcia, czyli przy
    > maksymalnie otwartej przesłonie i tylko przeliczane jest odpowiednio do
    > ustawienia przesłony. Natomiast później wszystko zależy od tego jak
    > dokładnie obiektyw ustawi przesłonę, czy się nie zacina itp. itd czyli ile
    > światła rzeczywiście padnie na matrycę.
    >
    > Pzdr.
    > Krzychu

    tak oczywiscie tego wykluczyc nie mozna.

    tylko ja do tej pory nie wiem czy zdjecia byly robione z uzyciem TTL
    przy identycznych parametrach , czy tez w trybie M przy zadanych
    takich samych parametrach ?
    nie doczytalem sie.

    A to może u ciebie nie widać tego posta, cytuje:
    --------------------
    iso 400
    f 5,6
    t 1/32s

    50d z 17-40L
    5d z 24-105L

    swiatlo stałe, sztuczne

    pozdr
    ir

    Moim zdaniem porównywanie aparatów z założonymi różnymi obiektywami nie ma
    sensu, nawet jak uda nam się ustawić taką sama ogniskową.. Najlepiej zrobić
    testy z jednym obiektywem i go podpinać raz do jednego raz do drugiego body
    a zdjęcia robić ze statywu. Albo właśnie jakiejś planszy testowej. A swoją
    drogą ciekawe jak by wyszedł taki test dla różnych egzemplarzy tego samego
    modelu, jaki jest rozrzut parametrów w producji.

    Pozdr.
    Krzychu.