  • 11. Data: 2009-04-28 10:21:05
    Temat: Re: porównanie D80/D90
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 28 Apr 2009 12:03:37 +0200, a402 napisał(a):

    > D80 to mój stary aparat. Ponieważ sa mi potrzebne 2 puszki to kupiłem
    > równiez d90. Interesuje mnie jakie sa różnice w robionych przez nie
    > zdjęciach.

    Tu może będziesz miał coś ciekawego:
    http://www.forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=84165
    Piotr

  • 12. Data: 2009-04-28 10:21:30
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    a402 pisze:

    Hej

    > D80 to mój stary aparat. Ponieważ sa mi potrzebne 2 puszki to kupiłem
    > równiez d90. Interesuje mnie jakie sa różnice w robionych przez nie
    > zdjęciach.

    Ustaw ISO 1600 przy 1/20s w jakiemś pomieszczeniu oświetlonym światłem
    żarowym. Powyłączaj wszystkie odszumiaczki, a najlepiej porówanaj RAWy.
    O ile pamiętam to ISO 1600 z D300 jest lepsze od ISO800 z D80.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 13. Data: 2009-04-28 11:25:07
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Tue, 28 Apr 2009 10:49:13 +0200, a402 napisał(a):

    > Nr 1 - D80
    > http://img216.imageshack.us/img216/3889/dsc3798.jpg
    > Nr 2 - D90
    > http://img216.imageshack.us/img216/7677/dsc0103x.jpg

    A co chesz konkretnie porównywać?
    Ze zdjęć, które zamieściłeś można jedynie porównać działanie pomiaru
    matrycowego. Wiadomo, że D80 trzeba korygować. Ty tego nie zrobiłeś i
    pierwsze zdjęcie przepaliłeś.
    Jeśli chcesz innych porównań, to rób na manualu z identycznymi
    wartościami.

    A najlepiej zajrzyj do http://raw.fotosite.pl/ - masz podane na tacy.

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 14. Data: 2009-04-28 11:28:39
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    a402 pisze:

    > D80 to mój stary aparat. Ponieważ sa mi potrzebne 2 puszki to kupiłem
    > równiez d90. Interesuje mnie jakie sa różnice w robionych przez nie
    > zdjęciach.

    Bardziej mi się podoba obrazek z D90, ma więcej szczegółów.
    Gdyby ekspozycja była jednakowa, można by było dywagować czy również mniej
    przepala (na oko mniej) i porównać kolory. Ale niestety nie jest jednakowa.

  • 15. Data: 2009-04-28 23:19:38
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "a402" :
    > Dwa ujęcia tym samym obiektywem, w tych samych warunkach i podobnych
    > ustawieniach. Jedno D80, drugie D90. Ostrość ustawiana na napis EXPESS.
    > Jakie różnice? Które lepsze/gorsze i dlaczego, pod jakim względem?
    >
    > Nr 1 - D80
    > http://img216.imageshack.us/img216/3889/dsc3798.jpg
    >
    > Nr 2 - D90
    > http://img216.imageshack.us/img216/7677/dsc0103x.jpg

    D90 b. ładnie koryguje AC obiektywu

    --
    pzdr.
    JR

  • 16. Data: 2009-04-29 01:14:27
    Od: Valwit <l...@v...net>

    Grzegorz Góra wrote:

    > matrycowego. Wiadomo, że D80 trzeba korygować.

    albo zrozumiec jak dziala

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 17. Data: 2009-04-29 06:19:18
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > albo zrozumiec jak dziala

    Sluchamy :)

  • 18. Data: 2009-04-29 06:41:36
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Valwit pisze:

    > albo zrozumiec jak dziala

    żeby wiedzieć kiedy i jak korygować :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 19. Data: 2009-04-29 08:38:34
    Od: a402 <z...@o...pl>

    Valwit pisze:

    > albo zrozumiec jak dziala

    Proszę o wyjaśnienie. Prawde mówiąc nie rozumiem jak działa i dlaczego w
    D80 przepala a w D90 nie.
    Takie wyjaśnienie sprawy przyda sie pewnie nie tylko mnie.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2009-04-29 10:18:10
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Wed, 29 Apr 2009 10:38:34 +0200, a402 napisał(a):

    > Proszę o wyjaśnienie. Prawde mówiąc nie rozumiem jak działa i dlaczego w
    > D80 przepala a w D90 nie.
    > Takie wyjaśnienie sprawy przyda sie pewnie nie tylko mnie.

    Proponuję http://nikon.org.pl/forumdisplay.php?f=13
    Możesz tam śmiało zadać pytanie na temat przepałów na matrycowym w D80
    ;)

    (Twoje "dlaczego D80 przepala a D90 nie" jest trochę dziwne - chyba
    zrozumiałe powinno być, że -z pewnymi wyjątkami- nowe modele po to m.in.
    się wprowadza, by naprawiać stare błędy)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz