  • 1. Data: 2013-07-01 13:14:39
    Temat: poprawienie czułości radia
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    dostałem zagadnienie po/europa do realizacji...
    jest radio: http://e-serwis.org/smietnik/gola_baba.jpg
    na scalaku
    CXA1019m
    problem jest taki, że podczas słuchania stacji występują duże szumy...
    dotykam paluchem do anteny, ale szumy się nie zmniejszają...

    napisałbym na elektrodzie, ale zostałem zbanowany bo zrobiłem błąd
    ortograficzny...

    więc jakby mi Ktoś coś doradził to byłbym wdzięczny.

  • 2. Data: 2013-07-01 13:15:00
    Temat: Re: poprawienie czułości radia
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    znalazłem tylko to:

  • 3. Data: 2013-07-01 13:24:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    identyfikator: 20040501 napisał:

> [...]
    > problem jest taki, że podczas słuchania stacji występują duże szumy...
    > dotykam paluchem do anteny, ale szumy się nie zmniejszają...

    tu się nic nie da zrobić. te szumy, to nie kwestia czułości, tylko tusk
    zagłusza wolną europę.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2013-07-01 13:27:43
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > tu się nic nie da zrobić. te szumy, to nie kwestia czułości, tylko tusk
    > zagłusza wolną europę.

    tak też powiedziałem mocherowi, ale ten nie daje za wygraną i mówi, że wolna
    europa sama padła w tusko-demokracji, a on sam przerzucił sie na rmf-fm,
    kolebkę elit... a może to był 3 program polskiego radia...

  • 5. Data: 2013-07-01 13:46:43
    Od: "jedrek" <w...@p...onet.pl>

    Kwestia nie tyle czułości co samej prostoty zespolonego gotowca ukf w jednej
    kości.
    Na wejściu antenowym zapewne jakiś niestrojony filtr szerokopasmowy, który
    całe pasmo ładuje w kość na jednakowym poziomie i mocniejsze stacje generują
    na tych słabszych szum, bo się mieszacz od przesterowania zatyka.
    Kup babci AS952 i będzie po płaczu.

  • 6. Data: 2013-07-01 17:53:58
    Od: "Tomek" <t...@o...eu>

    > tu się nic nie da zrobić. te szumy, to nie kwestia czułości, tylko tusk
    > zagłusza wolną europę.
    >
    > --
    > Jarek

    To nie szumy ale głupota wszystko zagłusza.
    Było się uczyć fizyki ale w szkole religii było więcej niż fizyki. I mamy
    rezultat w postaci Jarusia bis.

  • 7. Data: 2013-07-01 18:42:05
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    amen

  • 8. Data: 2013-07-01 19:35:31
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    a skoro okazja, to co taki powski głupek jak Ty sądzi o wnioskach? ot takich
    typowych tusko wnioskach? zawsze chciałem poznać na ten temat zdanie
    popartych...

  • 9. Data: 2013-07-01 21:11:02
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:kqrob3$l2e$1@node2.news.atman.pl...
> [...]
    > ortograficzny...
    >
    > więc jakby mi Ktoś coś doradził to byłbym wdzięczny.

    Kilka postów dalej jest link do elelktrody, gdzie nieźle instruują w
    podobnym przypadku.
    Jeśli radio odbiera prawidłowo w całym zakresie, tylko są szumy, to albo
    filtr wejściowy,
    albo p.cz.
    Zacznij od pokręcenia trymerem na kondensatorze strojeniowym. Nie pomyl z
    trymerem od heterodyny.
    Trzeba pokręcić tym, który nie będzie zmieniał częstotliwości tylko szum.
    Potem przyjrzyj się filtrom pośredniej. Jeśli nie ma żadnych cewek, tylko
    filtr ceramiczny to nic się nie da zrobić,
    jeśli są cewki to można pokręcić rdzeniem.
    powodzenia

  • 10. Data: 2013-07-01 22:13:15
    Od: "Kukus Minipalus" <d...@i...pl>

    "Andrzej" <d...@o...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > filtr ceramiczny to nic się nie da zrobić,
    > jeśli są cewki to można pokręcić rdzeniem.
    Człowieku, ty naprawdę nie wiesz kim ten głupek jest?