  • 11. Data: 2013-07-04 11:00:24
    Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    >> Podalem prostrze,

    > Auć, auć, auć....

    Oj, tez mnie zabolalo, jak przeczytalem, tak to jest, jak czlowiek na
    koniec dlugiego dnia pracy sobie dla relaksu do Usenetu usiadzie...
    Sorry.
    prostsze, prostsze, prostsze....

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 12. Data: 2013-07-04 11:36:05
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Dorabiasz sobie jak zwykle ideologię na potrzebę chwili...
    > Zawsze się prognozuje wpływy z mandatów i ujmuje je w budżecie.

    Taa, co roku przewiduje Vincent 1,5 Gzl wplywow z mandatow...

    > Nie jest ono ani prostsze, ani skuteczniejsze, ani tańsze 100 razy
    > - jak to podałeś bez wyliczenia.

    FR kosztuje ok. 100 kzl, petla indukcyjna 600zl, przesadzilem oczywiscie
    z ta 100 krotna roznica, niemniej nie powiesz mi chyba, ze uklad, ktory
    moze zmontowac poczatkujacy elektronik jest drozszy niz FR, ktory
    niewielu potrafi zaprojektowac, a juz bardzo nieliczni maja mozliwosci
    techniczne wykonania go. Mowie o realnych cenach, a nie naszych cudach
    cenowych w stylu maszt do FR za 10kzl (to do tych "golebnikow" starszych)

    > ROTFL - płynność ruchu ze światłami na przycisk? Fajny pomysł.

    Nie wiem co Cie tak rozbawilo, po cholere ma byc czerwone, jak nikt nie
    przechodzi. Na wszystkich innych skrzyzowaniach na Pulawskiej cala dobe
    swiatla pracowicie dzialaja bez zadnej sensownej inteligencji. W
    efekcie, zeby przejechac na zielonej fali, trzeba rowno trzymac 100km/h,
    co mozliwe jest tylko w nocy. Jesli wracasz przed switem i bedziesz
    jechal zgodnie z przepisami, to na kazdym skrzyzowaniu bedziesz mial
    czas na przemyslenia. Nikt Ci zreszta w tym nie przeszkodzi - zwykle o
    tej porze jestes jedynym uczestnikiem ruchu;-)

    > Ruch jest płynny i bezpieczeństwo jest zapewnione. Ze światłami to
    > by jeszcze trzeba było dołożyć taki rejestrator jak na np. na
    > Sobieskiego, by wyłapywał tych jadących z nadmierną prędkością
    > i przeskakujących na czerwonym, a tak jest spokój, płynność itd.

    No pewnie, rejestrator wszedzie, na kazdym skrzyzowaniu, na kazdej
    prostej i zakrecie, rejestrator w sypialni czy zony nie zdradzasz i w
    pracy, czy sie nie opierdalasz, w sklepie, czy niezdrowego zarcia nie
    kupujesz, w kiblu i na czole, zeby bylo wiadomo, ze nie kombinujesz jak
    rzad obalic.

    > Przecież sam jesteś autorem własnych wniosków, które wiele wspólnego
    > z rzeczywistością nie mają :>

    Twierdzisz, ze:
    - swiatla na przycisk nie zapewniaja plynnosci ruchu
    - zwalnianie przed zolta skrzynka za to plynnosc i bezpieczenstwo ruchu
    zapewnia, a autor watku mial zwidy.
    - FR zapewnia wieksze bezpieczenstwo niz swiatla.
    A najsmieszniejsze, ze to mi zarzucasz oderwanie od rzeczywistosci.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 13. Data: 2013-07-04 11:37:33
    Od: masti <g...@t...hell>

    a sprawdziłeś?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 14. Data: 2013-07-04 11:47:30
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-07-04 11:36, Pawel O'Pajak pisze:

    > Taa, co roku przewiduje Vincent 1,5 Gzl wplywow z mandatow...

    No i co z tego? W końcu będzie.

    > FR kosztuje ok. 100 kzl, petla indukcyjna 600zl, przesadzilem oczywiscie
    > z ta 100 krotna roznica,

    Aha, instalacja takiej pętli, światła, przebudowa itd. to 600zł.
    Jasne :>

    > Nie wiem co Cie tak rozbawilo, po cholere ma byc czerwone, jak nikt nie
    > przechodzi. Na wszystkich innych skrzyzowaniach na Pulawskiej cala dobe

    A po co w ogóle ma być czerwone?

> [...]
    > czas na przemyslenia. Nikt Ci zreszta w tym nie przeszkodzi - zwykle o
    > tej porze jestes jedynym uczestnikiem ruchu;-)

    Ależ Ty bajki opowiadasz - zresztą nie pierwszy raz. Spróbuj chociaż
    raz zgodnie z ograniczeniem się przejechać.

> [...]
    > pracy, czy sie nie opierdalasz, w sklepie, czy niezdrowego zarcia nie
    > kupujesz, w kiblu i na czole, zeby bylo wiadomo, ze nie kombinujesz jak

    Widzę, że się rozkręcasz - szkoda tylko, że zupełnie w oderwaniu od
    konkretów. Oczywiście, ludzie nie przekraczają prędkości (niektórzy
    nawet zdrowo), oczywiście nie przejeżdżają na czerwonym bo szkoda
    zwalniać, oczywiście nie było tam wypadków z pieszymi, czy też tylko
    z powodu nadmiernej prędkości.

> [...]
    > zapewnia, a autor watku mial zwidy.
    > - FR zapewnia wieksze bezpieczenstwo niz swiatla.

    W tym konkretnym przypadku wszytko powyższe jest prawdą.

    > A najsmieszniejsze, ze to mi zarzucasz oderwanie od rzeczywistosci.

    Owszem.

  • 15. Data: 2013-07-04 12:32:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Jul 2013, Pawel O'Pajak wrote:

    > znaczylo, ze cel zostal osiagniety. Gdyby owym celem bylo poprawienie
    > bezpieczenstwa, to bylyby tam swiatla na przycisk,

    Chce Ci się wysiadać, żeby przycisnąć przycisk?
    (no co, nie czepiać się! :P)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2013-07-04 12:45:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Jul 2013, Pawel O'Pajak wrote:

    [...komuś, nie ma wrotki...]

    > FR kosztuje ok. 100 kzl, petla indukcyjna 600zl,

    Z zainstalowaniem?

    > Na wszystkich innych skrzyzowaniach na Pulawskiej cala dobe
    > swiatla pracowicie dzialaja bez zadnej sensownej inteligencji.

    Kpisz?
    Bo wiele razy się zastanawiałem, co za tłuk zaprojektował
    przyciski przy skrzyżowaniu z Aleją Lotników.

    > W efekcie,
    > zeby przejechac na zielonej fali, trzeba rowno trzymac 100km/h,

    Właśnie udowadniasz, że fala jest ustawiona "pod przepis" 50km/h :)
    Jeśli fala działa ze 100km/h, to działa również z 50, 33,3 i 25km/h.

    > Jesli wracasz przed switem i bedziesz jechal zgodnie z przepisami,
    > to na kazdym skrzyzowaniu bedziesz mial czas na przemyslenia.

    Owszem, co racja to racja.
    Ale coś pisałeś o "100" ;)

    > Nikt Ci zreszta w tym nie przeszkodzi - zwykle o tej porze jestes jedynym
    > uczestnikiem ruchu;-)

    Zgoda, WTEDY przyciski ewentualnie mogłby działać.

    > Twierdzisz, ze:
    > - swiatla na przycisk nie zapewniaja plynnosci ruchu

    <tryb z postu obok>
    No wysiadać z samochodu trzeba, żeby przycisk przycisnąć.
    To nie może być płynne.
    <\starczy>

    > - FR zapewnia wieksze bezpieczenstwo niz swiatla.

    Bezpieczenstwo liczyć liczbą wypadków czy liczbą wypadków śmiertelnych?

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2013-07-04 13:08:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Właśnie udowadniasz, że fala jest ustawiona "pod przepis" 50km/h :)
    > Jeśli fala działa ze 100km/h, to działa również z 50, 33,3 i 25km/h.

    ???

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2013-07-04 14:13:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >???

    Tak jest - wcale niekoniecznie, bo to jest bardziej skomplikowane.
    A ze tu nie Ameryka, to juz w zasadzie kompletnie nie ma takiej
    reguly.

    J.

  • 19. Data: 2013-07-04 14:36:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Jul 2013, Liwiusz wrote:

    > ???

    Założylem, że fala jest obukierunkowa.
    Na Puławskiej tak jest, prawda?
    Założyłem, że przejazd na wprost jest "jednoczesny"
    (tu pewne przesunięcie w praktyce się spotyka, ze względu
    na przesunięcie czasowe skrętów w lewo, ale i tak pozostaje
    spora "zakładka" na otwarcie jazdy po arterii w obie strony).
    No to każdy czas przejazdu odcinka między swiatłami musi
    być wielokrotnością stałej wynikającej z długości fali.
    Nie da się inaczej, bo co najmniej w jedną stronę nie
    będzie fali.
    Jeśli jakaś przecznica "nie pasuje" do fali to nie można
    tam dać sygnalizacji blokującej arterię i tyle.
    I oczywiście nie każda fala "policzona" dla 50 km/h
    musi dać się przejechać z prędkością 100km/h, bo do *tego*
    musi być spełniony dodatkowy wymóg: odległości muszą
    byc wielokrotnościami długości fali z tym samym współczynnikiem
    który wychodzi z prędkości (jeśli 2x szybciej, to muszą
    być parzystymi wielokrotnościami itede).
    Inaczej mówiąc, jeśli nie w każdym węźle fali będzie
    przecznica to nie ma problemu - nie ma to nie ma,
    a jak do tego wyjdzie że w co drugim nie ma to
    przy okazji można jechać "x2".

    Jeśli więc poprzednik powiada, że:
    - jest fala
    - da się przejechać "falowo" ze 100km/h
    ...to oczywiście da się przejechać "falowo" z każdą podwie-
    lokrotnością tej setki. Widocznie na Puławskiej (lub odcinku
    o którym mowa) ten dodatkowy wymóg pozwalający na "jazdę
    ze 100" jest spełniony - tyle, że przy okazji dowodzi,
    że z 50 też się da.
    Że już tylko dla porządku wspomnę, że "50" to niekoniecznie
    jest "licznikowe 50", bo błąd licznika samochodowego
    z przyczyn zarówno technicznych (duży wpływ ciśnienia
    w oponach) jak i prawnych (asymetryczna tolerancja) jest
    spory.

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2013-07-04 16:10:16
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Z zainstalowaniem?

    Jak instalowalem, to placili mi 12zl/h, zajelo mi to ok. 3 h, z tym, ze
    ja musialem to wykonac w betonie. Mimo wody lanej duzym strumieniem
    zaslona dymna, czy raczej pylowa przy cieciu betonu jest nieziemska;-)
    Anyway, nie sadze, zeby w asfalcie bylo to znaczaco trudniejsze, sama
    petla, to przewod (moze byc wielozylowy - linka), 2 zwoje 1x2m. 600zl
    kosztuje detektor, sa tansze, ale bywaja zawodne, ten za 600 dziala
    prawidlowo 100/100 w kazdych warunkach dlugie lata.

    > Bo wiele razy się zastanawiałem, co za tłuk zaprojektował
    > przyciski przy skrzyżowaniu z Aleją Lotników.

    Ale ja nie o Galasie, to osobna sprawa i moje zdanie na jego temat jest
    powszechnie znane;-) To, ze on potrafi zepsuc nawet stalowa kulke tez
    jest powszechnie znane. Mowimy o tym jak MOZNA rozwiazac rozne
    zagadnienia komunikacyjne.

    > Właśnie udowadniasz, że fala jest ustawiona "pod przepis" 50km/h :)
    > Jeśli fala działa ze 100km/h, to działa również z 50, 33,3 i 25km/h.

    Analogia z fala stojaca jest bardzo dobra, pod warunkiem spelnienia
    kryteriow, o ktorych sam pisales. Fakty sa takie, ze jak prowadzi moja
    Zona, ktora "brzydzi sie" 5 biegiem, wyprzedzaja ja kapelusze i
    taksowkarze i trzyma te nieszczesne 50, to stoimy niemal na kazdych
    swiatlach. Jesli ja wracam pozno w nocy, to jade bez problemu. Jesli
    warunki na to nie pozwalaja i jade 50, to stoje prawie na kazdych
    swiatlach.

    > Bezpieczenstwo liczyć liczbą wypadków czy liczbą wypadków śmiertelnych?

    Kazdy wypadek moze byc smiertelny, jesli w danym miejscu systematycznie
    zdarzają sie stluczki, to w koncu i czarny worek za parawanem "Policja"
    sie pojawi - kwestia nie czy, tylko kiedy:-(

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa