-
11. Data: 2013-07-04 11:00:24
Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>
Powitanko,
>> Podalem prostrze,
> Auć, auć, auć....
Oj, tez mnie zabolalo, jak przeczytalem, tak to jest, jak czlowiek na
koniec dlugiego dnia pracy sobie dla relaksu do Usenetu usiadzie...
Sorry.
prostsze, prostsze, prostsze....
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
-
12. Data: 2013-07-04 11:36:05
Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>
Powitanko,
> Dorabiasz sobie jak zwykle ideologię na potrzebę chwili...
> Zawsze się prognozuje wpływy z mandatów i ujmuje je w budżecie.
Taa, co roku przewiduje Vincent 1,5 Gzl wplywow z mandatow...
> Nie jest ono ani prostsze, ani skuteczniejsze, ani tańsze 100 razy
> - jak to podałeś bez wyliczenia.
FR kosztuje ok. 100 kzl, petla indukcyjna 600zl, przesadzilem oczywiscie
z ta 100 krotna roznica, niemniej nie powiesz mi chyba, ze uklad, ktory
moze zmontowac poczatkujacy elektronik jest drozszy niz FR, ktory
niewielu potrafi zaprojektowac, a juz bardzo nieliczni maja mozliwosci
techniczne wykonania go. Mowie o realnych cenach, a nie naszych cudach
cenowych w stylu maszt do FR za 10kzl (to do tych "golebnikow" starszych)
> ROTFL - płynność ruchu ze światłami na przycisk? Fajny pomysł.
Nie wiem co Cie tak rozbawilo, po cholere ma byc czerwone, jak nikt nie
przechodzi. Na wszystkich innych skrzyzowaniach na Pulawskiej cala dobe
swiatla pracowicie dzialaja bez zadnej sensownej inteligencji. W
efekcie, zeby przejechac na zielonej fali, trzeba rowno trzymac 100km/h,
co mozliwe jest tylko w nocy. Jesli wracasz przed switem i bedziesz
jechal zgodnie z przepisami, to na kazdym skrzyzowaniu bedziesz mial
czas na przemyslenia. Nikt Ci zreszta w tym nie przeszkodzi - zwykle o
tej porze jestes jedynym uczestnikiem ruchu;-)
> Ruch jest płynny i bezpieczeństwo jest zapewnione. Ze światłami to
> by jeszcze trzeba było dołożyć taki rejestrator jak na np. na
> Sobieskiego, by wyłapywał tych jadących z nadmierną prędkością
> i przeskakujących na czerwonym, a tak jest spokój, płynność itd.
No pewnie, rejestrator wszedzie, na kazdym skrzyzowaniu, na kazdej
prostej i zakrecie, rejestrator w sypialni czy zony nie zdradzasz i w
pracy, czy sie nie opierdalasz, w sklepie, czy niezdrowego zarcia nie
kupujesz, w kiblu i na czole, zeby bylo wiadomo, ze nie kombinujesz jak
rzad obalic.
> Przecież sam jesteś autorem własnych wniosków, które wiele wspólnego
> z rzeczywistością nie mają :>
Twierdzisz, ze:
- swiatla na przycisk nie zapewniaja plynnosci ruchu
- zwalnianie przed zolta skrzynka za to plynnosc i bezpieczenstwo ruchu
zapewnia, a autor watku mial zwidy.
- FR zapewnia wieksze bezpieczenstwo niz swiatla.
A najsmieszniejsze, ze to mi zarzucasz oderwanie od rzeczywistosci.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
-
13. Data: 2013-07-04 11:37:33
Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Thu, 04 Jul 2013 11:36:05 +0200 osobnik zwany Pawel O'Pajak
napisał:
> Powitanko,
>
>> Dorabiasz sobie jak zwykle ideologię na potrzebę chwili... Zawsze się
>> prognozuje wpływy z mandatów i ujmuje je w budżecie.
>
> Taa, co roku przewiduje Vincent 1,5 Gzl wplywow z mandatow...
a sprawdziłeś?
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
14. Data: 2013-07-04 11:47:30
Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>
W dniu 2013-07-04 11:36, Pawel O'Pajak pisze:
>> Dorabiasz sobie jak zwykle ideologię na potrzebę chwili...
>> Zawsze się prognozuje wpływy z mandatów i ujmuje je w budżecie.
>
> Taa, co roku przewiduje Vincent 1,5 Gzl wplywow z mandatow...
No i co z tego? W końcu będzie.
>> Nie jest ono ani prostsze, ani skuteczniejsze, ani tańsze 100 razy
>> - jak to podałeś bez wyliczenia.
>
> FR kosztuje ok. 100 kzl, petla indukcyjna 600zl, przesadzilem oczywiscie
> z ta 100 krotna roznica,
Aha, instalacja takiej pętli, światła, przebudowa itd. to 600zł.
Jasne :>
>> ROTFL - płynność ruchu ze światłami na przycisk? Fajny pomysł.
>
> Nie wiem co Cie tak rozbawilo, po cholere ma byc czerwone, jak nikt nie
> przechodzi. Na wszystkich innych skrzyzowaniach na Pulawskiej cala dobe
A po co w ogóle ma być czerwone?
> swiatla pracowicie dzialaja bez zadnej sensownej inteligencji. W
> efekcie, zeby przejechac na zielonej fali, trzeba rowno trzymac 100km/h,
> co mozliwe jest tylko w nocy. Jesli wracasz przed switem i bedziesz
> jechal zgodnie z przepisami, to na kazdym skrzyzowaniu bedziesz mial
> czas na przemyslenia. Nikt Ci zreszta w tym nie przeszkodzi - zwykle o
> tej porze jestes jedynym uczestnikiem ruchu;-)
Ależ Ty bajki opowiadasz - zresztą nie pierwszy raz. Spróbuj chociaż
raz zgodnie z ograniczeniem się przejechać.
>> Ruch jest płynny i bezpieczeństwo jest zapewnione. Ze światłami to
>> by jeszcze trzeba było dołożyć taki rejestrator jak na np. na
>> Sobieskiego, by wyłapywał tych jadących z nadmierną prędkością
>> i przeskakujących na czerwonym, a tak jest spokój, płynność itd.
>
> No pewnie, rejestrator wszedzie, na kazdym skrzyzowaniu, na kazdej
> prostej i zakrecie, rejestrator w sypialni czy zony nie zdradzasz i w
> pracy, czy sie nie opierdalasz, w sklepie, czy niezdrowego zarcia nie
> kupujesz, w kiblu i na czole, zeby bylo wiadomo, ze nie kombinujesz jak
> rzad obalic.
Widzę, że się rozkręcasz - szkoda tylko, że zupełnie w oderwaniu od
konkretów. Oczywiście, ludzie nie przekraczają prędkości (niektórzy
nawet zdrowo), oczywiście nie przejeżdżają na czerwonym bo szkoda
zwalniać, oczywiście nie było tam wypadków z pieszymi, czy też tylko
z powodu nadmiernej prędkości.
>> Przecież sam jesteś autorem własnych wniosków, które wiele wspólnego
>> z rzeczywistością nie mają :>
>
> Twierdzisz, ze:
> - swiatla na przycisk nie zapewniaja plynnosci ruchu
> - zwalnianie przed zolta skrzynka za to plynnosc i bezpieczenstwo ruchu
> zapewnia, a autor watku mial zwidy.
> - FR zapewnia wieksze bezpieczenstwo niz swiatla.
W tym konkretnym przypadku wszytko powyższe jest prawdą.
> A najsmieszniejsze, ze to mi zarzucasz oderwanie od rzeczywistosci.
Owszem.
-
15. Data: 2013-07-04 12:32:36
Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Wed, 3 Jul 2013, Pawel O'Pajak wrote:
> znaczylo, ze cel zostal osiagniety. Gdyby owym celem bylo poprawienie
> bezpieczenstwa, to bylyby tam swiatla na przycisk,
Chce Ci się wysiadać, żeby przycisnąć przycisk?
(no co, nie czepiać się! :P)
pzdr, Gotfryd
-
16. Data: 2013-07-04 12:45:43
Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Thu, 4 Jul 2013, Pawel O'Pajak wrote:
[...komuś, nie ma wrotki...]
>
>> Nie jest ono ani prostsze, ani skuteczniejsze, ani tańsze 100 razy
>> - jak to podałeś bez wyliczenia.
>
> FR kosztuje ok. 100 kzl, petla indukcyjna 600zl,
Z zainstalowaniem?
> Na wszystkich innych skrzyzowaniach na Pulawskiej cala dobe
> swiatla pracowicie dzialaja bez zadnej sensownej inteligencji.
Kpisz?
Bo wiele razy się zastanawiałem, co za tłuk zaprojektował
przyciski przy skrzyżowaniu z Aleją Lotników.
> W efekcie,
> zeby przejechac na zielonej fali, trzeba rowno trzymac 100km/h,
Właśnie udowadniasz, że fala jest ustawiona "pod przepis" 50km/h :)
Jeśli fala działa ze 100km/h, to działa również z 50, 33,3 i 25km/h.
> Jesli wracasz przed switem i bedziesz jechal zgodnie z przepisami,
> to na kazdym skrzyzowaniu bedziesz mial czas na przemyslenia.
Owszem, co racja to racja.
Ale coś pisałeś o "100" ;)
> Nikt Ci zreszta w tym nie przeszkodzi - zwykle o tej porze jestes jedynym
> uczestnikiem ruchu;-)
Zgoda, WTEDY przyciski ewentualnie mogłby działać.
>> Przecież sam jesteś autorem własnych wniosków, które wiele wspólnego
>> z rzeczywistością nie mają :>
>
> Twierdzisz, ze:
> - swiatla na przycisk nie zapewniaja plynnosci ruchu
<tryb z postu obok>
No wysiadać z samochodu trzeba, żeby przycisk przycisnąć.
To nie może być płynne.
<\starczy>
> - FR zapewnia wieksze bezpieczenstwo niz swiatla.
Bezpieczenstwo liczyć liczbą wypadków czy liczbą wypadków śmiertelnych?
pzdr, Gotfryd
-
17. Data: 2013-07-04 13:08:30
Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2013-07-04 12:45, Gotfryd Smolik news pisze:
>
> Właśnie udowadniasz, że fala jest ustawiona "pod przepis" 50km/h :)
> Jeśli fala działa ze 100km/h, to działa również z 50, 33,3 i 25km/h.
???
--
Liwiusz
-
18. Data: 2013-07-04 14:13:32
Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup
W dniu 2013-07-04 12:45, Gotfryd Smolik news pisze:
>> Właśnie udowadniasz, że fala jest ustawiona "pod przepis" 50km/h
>> :)
>> Jeśli fala działa ze 100km/h, to działa również z 50, 33,3 i
>> 25km/h.
>???
Tak jest - wcale niekoniecznie, bo to jest bardziej skomplikowane.
A ze tu nie Ameryka, to juz w zasadzie kompletnie nie ma takiej
reguly.
J.
-
19. Data: 2013-07-04 14:36:28
Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Thu, 4 Jul 2013, Liwiusz wrote:
> W dniu 2013-07-04 12:45, Gotfryd Smolik news pisze:
>>
>> Właśnie udowadniasz, że fala jest ustawiona "pod przepis" 50km/h :)
>> Jeśli fala działa ze 100km/h, to działa również z 50, 33,3 i 25km/h.
>
> ???
Założylem, że fala jest obukierunkowa.
Na Puławskiej tak jest, prawda?
Założyłem, że przejazd na wprost jest "jednoczesny"
(tu pewne przesunięcie w praktyce się spotyka, ze względu
na przesunięcie czasowe skrętów w lewo, ale i tak pozostaje
spora "zakładka" na otwarcie jazdy po arterii w obie strony).
No to każdy czas przejazdu odcinka między swiatłami musi
być wielokrotnością stałej wynikającej z długości fali.
Nie da się inaczej, bo co najmniej w jedną stronę nie
będzie fali.
Jeśli jakaś przecznica "nie pasuje" do fali to nie można
tam dać sygnalizacji blokującej arterię i tyle.
I oczywiście nie każda fala "policzona" dla 50 km/h
musi dać się przejechać z prędkością 100km/h, bo do *tego*
musi być spełniony dodatkowy wymóg: odległości muszą
byc wielokrotnościami długości fali z tym samym współczynnikiem
który wychodzi z prędkości (jeśli 2x szybciej, to muszą
być parzystymi wielokrotnościami itede).
Inaczej mówiąc, jeśli nie w każdym węźle fali będzie
przecznica to nie ma problemu - nie ma to nie ma,
a jak do tego wyjdzie że w co drugim nie ma to
przy okazji można jechać "x2".
Jeśli więc poprzednik powiada, że:
- jest fala
- da się przejechać "falowo" ze 100km/h
...to oczywiście da się przejechać "falowo" z każdą podwie-
lokrotnością tej setki. Widocznie na Puławskiej (lub odcinku
o którym mowa) ten dodatkowy wymóg pozwalający na "jazdę
ze 100" jest spełniony - tyle, że przy okazji dowodzi,
że z 50 też się da.
Że już tylko dla porządku wspomnę, że "50" to niekoniecznie
jest "licznikowe 50", bo błąd licznika samochodowego
z przyczyn zarówno technicznych (duży wpływ ciśnienia
w oponach) jak i prawnych (asymetryczna tolerancja) jest
spory.
pzdr, Gotfryd
-
20. Data: 2013-07-04 16:10:16
Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>
Powitanko,
>> FR kosztuje ok. 100 kzl, petla indukcyjna 600zl,
>
> Z zainstalowaniem?
Jak instalowalem, to placili mi 12zl/h, zajelo mi to ok. 3 h, z tym, ze
ja musialem to wykonac w betonie. Mimo wody lanej duzym strumieniem
zaslona dymna, czy raczej pylowa przy cieciu betonu jest nieziemska;-)
Anyway, nie sadze, zeby w asfalcie bylo to znaczaco trudniejsze, sama
petla, to przewod (moze byc wielozylowy - linka), 2 zwoje 1x2m. 600zl
kosztuje detektor, sa tansze, ale bywaja zawodne, ten za 600 dziala
prawidlowo 100/100 w kazdych warunkach dlugie lata.
> Bo wiele razy się zastanawiałem, co za tłuk zaprojektował
> przyciski przy skrzyżowaniu z Aleją Lotników.
Ale ja nie o Galasie, to osobna sprawa i moje zdanie na jego temat jest
powszechnie znane;-) To, ze on potrafi zepsuc nawet stalowa kulke tez
jest powszechnie znane. Mowimy o tym jak MOZNA rozwiazac rozne
zagadnienia komunikacyjne.
>> W efekcie, zeby przejechac na zielonej fali, trzeba rowno trzymac
>> 100km/h,
>
> Właśnie udowadniasz, że fala jest ustawiona "pod przepis" 50km/h :)
> Jeśli fala działa ze 100km/h, to działa również z 50, 33,3 i 25km/h.
Analogia z fala stojaca jest bardzo dobra, pod warunkiem spelnienia
kryteriow, o ktorych sam pisales. Fakty sa takie, ze jak prowadzi moja
Zona, ktora "brzydzi sie" 5 biegiem, wyprzedzaja ja kapelusze i
taksowkarze i trzyma te nieszczesne 50, to stoimy niemal na kazdych
swiatlach. Jesli ja wracam pozno w nocy, to jade bez problemu. Jesli
warunki na to nie pozwalaja i jade 50, to stoje prawie na kazdych
swiatlach.
> Bezpieczenstwo liczyć liczbą wypadków czy liczbą wypadków śmiertelnych?
Kazdy wypadek moze byc smiertelny, jesli w danym miejscu systematycznie
zdarzają sie stluczki, to w koncu i czarny worek za parawanem "Policja"
sie pojawi - kwestia nie czy, tylko kiedy:-(
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com