eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypoprawa bezpieczeństwa
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 22

  • 21. Data: 2013-07-04 17:35:57
    Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-07-04 16:10, Pawel O'Pajak pisze:
    (...)
    >>> W efekcie, zeby przejechac na zielonej fali, trzeba rowno trzymac
    >>> 100km/h,
    >>
    >> Właśnie udowadniasz, że fala jest ustawiona "pod przepis" 50km/h :)
    >> Jeśli fala działa ze 100km/h, to działa również z 50, 33,3 i 25km/h.
    >
    > Analogia z fala stojaca jest bardzo dobra, pod warunkiem spelnienia
    > kryteriow, o ktorych sam pisales. Fakty sa takie, ze jak prowadzi moja
    > Zona, ktora "brzydzi sie" 5 biegiem, wyprzedzaja ja kapelusze i
    > taksowkarze i trzyma te nieszczesne 50, to stoimy niemal na kazdych
    > swiatlach. Jesli ja wracam pozno w nocy, to jade bez problemu. Jesli
    > warunki na to nie pozwalaja i jade 50, to stoje prawie na kazdych
    > swiatlach.

    Fakty są takie, że jadąc te ~50 zgodnie z ograniczeniem rzadko kiedy
    staje się na światłach - zrób sobie eksperyment. Ruszając z Geodetów
    w zasadzie zatrzymuję się dopiero przy Poleczki. Czasem trafią mnie
    te przy S2 czy w Pyrach. A jak warunki nie pozwalają szybciej jechać
    to problem tkwi w przepustowości Puławskiej, a nie zielonej fali
    - tego nie unikniesz.



  • 22. Data: 2013-07-04 21:25:43
    Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Jul 2013, Pawel O'Pajak wrote:

    >> Bo wiele razy się zastanawiałem, co za tłuk zaprojektował
    >> przyciski przy skrzyżowaniu z Aleją Lotników.
    >
    > Ale ja nie o Galasie, to osobna sprawa

    Dobra dobra :)
    Jak się odnosiłem do bardzo konkretnej tezy o "każdym
    skrzyżowaniu na Puławskiej" poza wspominanym.
    Wcale tak nie jest, a skrzyżowanie j.w. to wzorcowy
    przykład z zupełną już bezsensownością przycisków,
    tym bardziej, że tam NIE MA możliwości "pominięcia
    fazy" ze względu na poprzeczny ruch pojazdów.

    > Mowimy o tym jak MOZNA rozwiazac rozne zagadnienia
    > komunikacyjne.

    Ale ja skrytykowałem bardzo konkretną tezę, a nie
    "zagadnienie"!

    >>> W efekcie, zeby przejechac na zielonej fali, trzeba rowno trzymac
    >>> 100km/h,
    >>
    >> Właśnie udowadniasz, że fala jest ustawiona "pod przepis" 50km/h :)
    >> Jeśli fala działa ze 100km/h, to działa również z 50, 33,3 i 25km/h.
    >
    > Analogia z fala stojaca jest bardzo dobra, pod warunkiem spelnienia
    > kryteriow, o ktorych sam pisales. Fakty sa takie, ze jak prowadzi moja
    Zona,
    > ktora "brzydzi sie" 5 biegiem, wyprzedzaja ja kapelusze i taksowkarze i
    > trzyma te nieszczesne 50, to stoimy niemal na kazdych swiatlach. Jesli
    ja
    > wracam pozno w nocy, to jade bez problemu. Jesli warunki na to nie
    pozwalaja
    > i jade 50, to stoje prawie na kazdych swiatlach.

    Zwyczajnie niemożliwe.
    Albo w zapodanych warunkach nie jedziesz 100 albo nie jedziesz 50.

    >> Bezpieczenstwo liczyć liczbą wypadków czy liczbą wypadków
    śmiertelnych?
    >
    > Kazdy wypadek moze byc smiertelny, jesli w danym miejscu systematycznie
    > zdarzają sie stluczki, to w koncu i czarny worek za parawanem "Policja"
    sie
    > pojawi - kwestia nie czy, tylko kiedy:-(

    To prawda, dlatego nie pytałem występowanie, a o LICZBĘ.
    5 wypadków z ofiarami wobec 70 stłuczek plus dwie ofiary
    mimo wszystko daje różnicę "na korzyść ofiar".

    pzdr, Gotfryd

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: