    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 4 Jul 2013 14:36:28 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: poprawa bezpieczeństwa

    On Thu, 4 Jul 2013, Liwiusz wrote:

    > ???

    Założylem, że fala jest obukierunkowa.
    Na Puławskiej tak jest, prawda?
    Założyłem, że przejazd na wprost jest "jednoczesny"
    (tu pewne przesunięcie w praktyce się spotyka, ze względu
    na przesunięcie czasowe skrętów w lewo, ale i tak pozostaje
    spora "zakładka" na otwarcie jazdy po arterii w obie strony).
    No to każdy czas przejazdu odcinka między swiatłami musi
    być wielokrotnością stałej wynikającej z długości fali.
    Nie da się inaczej, bo co najmniej w jedną stronę nie
    będzie fali.
    Jeśli jakaś przecznica "nie pasuje" do fali to nie można
    tam dać sygnalizacji blokującej arterię i tyle.
    I oczywiście nie każda fala "policzona" dla 50 km/h
    musi dać się przejechać z prędkością 100km/h, bo do *tego*
    musi być spełniony dodatkowy wymóg: odległości muszą
    byc wielokrotnościami długości fali z tym samym współczynnikiem
    który wychodzi z prędkości (jeśli 2x szybciej, to muszą
    być parzystymi wielokrotnościami itede).
    Inaczej mówiąc, jeśli nie w każdym węźle fali będzie
    przecznica to nie ma problemu - nie ma to nie ma,
    a jak do tego wyjdzie że w co drugim nie ma to
    przy okazji można jechać "x2".

    Jeśli więc poprzednik powiada, że:
    - jest fala
    - da się przejechać "falowo" ze 100km/h
    ...to oczywiście da się przejechać "falowo" z każdą podwie-
    lokrotnością tej setki. Widocznie na Puławskiej (lub odcinku
    o którym mowa) ten dodatkowy wymóg pozwalający na "jazdę
    ze 100" jest spełniony - tyle, że przy okazji dowodzi,
    że z 50 też się da.
    Że już tylko dla porządku wspomnę, że "50" to niekoniecznie
    jest "licznikowe 50", bo błąd licznika samochodowego
    z przyczyn zarówno technicznych (duży wpływ ciśnienia
    w oponach) jak i prawnych (asymetryczna tolerancja) jest
    spory.

    pzdr, Gotfryd