  • Data: 2011-02-02 13:43:18
    Temat: Re: poniedzialkowo: uwaga pirat
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    kogutek wrote:

    > Ten co umarł też ściemniał?

    A co do ma do rzeczy?

    Przy cukrzycy to masz dwa stany w których może dojść do zaburzeń:

    1. za wysoki poziom cukru, jak nie masz insuliny. Rośnie, rośnie, a
    objawów gwałtownych nie widać, ot ospały się robi, kręci mu się we
    łbie. W końcu, jak cukier pójdzie w kosmos i się ketonów nagromadzi
    (ale na to trzeba wielu godzin-dni a nie minut) dojdzie do śpiączki
    hiperglikemicznej. Wezwiesz karetkę i wiesz co zrobi lekarz? poda na
    dzień dobry glukozę. NIE insulinę. Dlaczego, o tym zaraz.

    2. Śpiączka hipoglikemiczna. Weźmie za dużą dawkę insuliny, i nie zje -
    cukier spada. Stan piekielnie groźny dla życia i zdrowia, bo wali zaraz
    na początku w nerki. Dlatego jak się widzi cukrzyka nieprzytomnego to
    nikt nie bada poziomu cukry tylko od razu się ładuje glukozę. Jak ma
    cukier 600 czy 700 i jest w hiperglikemicznej, dołożenie mu 50 czy 100
    specjalnie mu nie zaszkodzi. A jak ma 15 czy 20, bo jest w
    hipoglikemii, to władowanie mu glukozy powoduje efekt łazarza, gość
    wstaje, otrzepuje się i idzie na obiad.

    Dlatego o ile możliwa i realna jest sytuacja że cukrzyk "olany przez
    godzinę" umiera (bo był w ciężkiej hipoglikemii), o tyle sytuacja "nie
    mam insuliny musze jechac do apteki bo zaraz umrę" jest ściemą.
    Po prostu człowiek w rzeczywiście groźnej hiperglikemii tak nigdy nie
    powie bo poważna hiperglikemia z zagrożeniem życia to człowiek już
    nieprzytomny, i to od wielu godzin. Taki to przed utratą przytomności
    do auta nie wsiądzie, bo nie będzie w stanie.

    I dlatego nieprzytomnemu cukrzykowi bez oznaczenia poziomu glukozy NIE
    WOLNO podać insuliny. Lekarz który cos takiego zrobi pójdzie do
    pierdla, a i zwykły człowiek się będzie musiał tłumaczyć prokuratorowi.

    Kumasz teraz?

    --
    Pozdro
    Massai