  • Data: 2020-09-07 10:05:30
    Temat: Re: pomoc. Ortograficzni rasiści.
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2020-09-07 o 08:36 +0200, cef napisał:
    > Dlatego jak się wykluczy niewiedzę, bo był już instruowany wiele razy,
    > to co zostaje?

    Może przyzwyczajenie, jeśli na co dzień Jarek pisze w języku, w którym
    ta spacja ma być? Ew. komputer mu ją dodaje, bo takie ma ustawione
    locales? A może po prostu lubi?

    Mi to odwrotnie - ludzie czasem zarzucają, że "zapominam" wstawić nbsp
    przed pytajnikiem czy dwukropkiem. A ja nie będę, bo tak się nauczyłem
    dawno temu i te spacje po prostu źle mi wyglądają. Lubię też duże
    liczby rozbijać apostrofem, np: 1'500'000 PLN. I to także mi rozmówcy
    czasem zarzucają, ale dla mnie to wygląda dobrze bo tak mi pokazywał
    kalkulator, którego używałem w liceum - i bardzo mi się podoba, bo nie
    ma możliwości pomylić ze znakiem dziesiętnym, tak jak to może mieć
    miejsce kiedy ludzie używają kropek lub przecinków. Z innych rzeczy o
    które jestem czasem krytykowany, to nagminne używanie myślnika zamiast
    spacji - a ja tak lubię i już.

    J.F. lubi te swoje spacje - i cóż z tego? Taki urok, można polubić albo
    ignorować. Krzywdy nikomu nie robi, a zmieniać człowieka na siłę to
    zwyczajny faszyzm - od tego mamy żony, a nie grupy dyskusyjne.

    > Dla mnie nie ma kundli w usenecie. Akceptuję wszystkich użytkowników
    > od kogutków po diakrytyka.

    Uzytkownik miał tu chyba na myśli takiego, co to się faktycznie
    dowartościowuje w internecie udając psa - zdaje się, że dalej aktywny,
    bo czasem widuję gościa w jakichś cytatach. Swoją drogą, niezwykle
    ciekawy przypadek, jeśli kto amatorsko interesuje się psychiatrią.

    Mateusz