-
11. Data: 2015-01-07 09:07:07
Temat: Re: podwyzka na A2
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 6 Jan 2015 02:13:33 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
> Dnia Tue, 6 Jan 2015 00:22:38 +0100, J.F. napisał(a):
>> [Ukryto 2 cytowane linie]
>
> A nie zmieniły się jakieś maksymalne dopuszczalne stawki?
Napisali "po uzgodnieniach" ... ale chyba nie ma maksymalnych.
> Bo inaczej to by znaczyło że wcześniej opłata była niższa niż maksymalna
> stawka, a to by było dziwne - chyba że ktoś coś inaczej pozaokrąglał :)
J.
-
12. Data: 2015-01-07 09:12:35
Temat: Re: podwyzka na A2
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 06 Jan 2015 11:24:09 +0100, Shrek napisał(a):
> On 2015-01-06 10:33, Artur Miller wrote:
>> Dochody z opłat mają pokryć m.in. poszerzenie bezpłatnej obwodnicy
>> Poznania na autostradzie A2.
> Zawsze się zastanawiałem - ile będzie kosztować dobudowanie trzeciego
> pasa potem, w porównaniu do budowy od razu - przecież obiekty
> inżynieryjne są podobno i tak robione na trzy pas, miejsce na trzeci pas
> tez od razu rezerwowane... wychodzi na to, że "zaoszczędzono" koszty
> samej podbudowy i asfaltu - ile to procent całej inwestycji? Nie mówiąc
> już o "kosztach społecznych" czyli burdelu przez co najmniej rok (za 13
> kilometrów). Gdzie jak gdzie, ale tam gdzie autostrada robi za obwodnice
> trzeba było budować trzy pasy od razu.
O ile pamietam to A2 polowa kosztow w ogole byla "niedrogowa" - tzn
baraki, ochrona itp.
Ale ... dwupasowa dla nas za droga, bylibysmy zadowoleni z 3 pasow ?
J.
-
13. Data: 2015-01-07 09:13:49
Temat: Re: podwyzka na A2
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 06 Jan 2015 11:15:23 +0100, Trybun napisał(a):
> W dniu 2015-01-06 o 00:22, J.F. pisze:
>> http://wpolityce.pl/gospodarka/228434-podwyzka-za-pr
zejazd-autostroda-a2-trzeba-splacic-kredyt-zaciagnie
ty-na-jej-budowe
> Prawie wszystko drożeje (mimo pieprzenia czynników rządowych o deflacji
> panującej w RP), a więc dlaczego by przejazdy miały nie podrożeć...
Nie mowie nie, ale tu akurat mowa o splacie kredytow.
A te to nie wiem czy zdrozaly ...
J.
-
14. Data: 2015-01-07 09:37:35
Temat: Re: podwyzka na A2
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2015-01-07 09:12, J.F. wrote:
> O ile pamietam to A2 polowa kosztow w ogole byla "niedrogowa" - tzn
> baraki, ochrona itp.
>
> Ale ... dwupasowa dla nas za droga, bylibysmy zadowoleni z 3 pasow ?
Ale w jako obwodnica Poznania to lokalnie ona darmowa jest. Mi wychodzi,
że zaoszczędzenie z powodu budowy dwóch pasów zamiast trzech to gdzieś
10%. A teraz to będzie kosztować z pięc razy więcej niż w czasie budowy
autostrady - warto było?
Shrek.
-
15. Data: 2015-01-07 10:13:08
Temat: Re: podwyzka na A2
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Wednesday, January 7, 2015, 9:13:49 AM, you wrote:
>>> http://wpolityce.pl/gospodarka/228434-podwyzka-za-pr
zejazd-autostroda-a2-trzeba-splacic-kredyt-zaciagnie
ty-na-jej-budowe
>> Prawie wszystko drożeje (mimo pieprzenia czynników rządowych o deflacji
>> panującej w RP), a więc dlaczego by przejazdy miały nie podrożeć...
> Nie mowie nie, ale tu akurat mowa o splacie kredytow.
> A te to nie wiem czy zdrozaly ...
Od dłuższego czasu kredyty tanieją. Ale to dotyczy kredytów
konsumenckich, dla których jest ograniczenie oprocentowania - obecnie
do 12% rocznie. Kredyty inwestycyjne mogą się rządzić całkiem innymi
zasadami.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
16. Data: 2015-01-07 10:47:41
Temat: Re: podwyzka na A2
Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>
On 2015-01-07 09:13, J.F. wrote:
> Nie mowie nie, ale tu akurat mowa o splacie kredytow.
> A te to nie wiem czy zdrozaly ...
A czy to jest zmartwienie kierowcow, ze ktos za mozliwosc ich dojenia
musi splacac kredyt? Jak sie powaznie podejmuje jakas inwestycje, to
sie zabezpiecza jej finansowanie uwzgledniajac wszystkie scenariusze,
a nie kombinuje jak tu potem urwac gdzies indziej.
--
memento lorem ipsum
-
17. Data: 2015-01-07 11:59:47
Temat: Re: podwyzka na A2
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Shrek ...@w...pl ...
>> O ile pamietam to A2 polowa kosztow w ogole byla "niedrogowa" - tzn
>> baraki, ochrona itp.
>>
>> Ale ... dwupasowa dla nas za droga, bylibysmy zadowoleni z 3 pasow ?
>
> Ale w jako obwodnica Poznania to lokalnie ona darmowa jest. Mi wychodzi,
> że zaoszczędzenie z powodu budowy dwóch pasów zamiast trzech to gdzieś
> 10%. A teraz to będzie kosztować z pięc razy więcej niż w czasie budowy
> autostrady - warto było?
>
Jeżeli Twoje szacunki są własciwie to oczywiście masz 100% rację.
-
18. Data: 2015-01-07 12:25:05
Temat: Re: podwyzka na A2
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
news:m8ir8b$3fa$1@node2.news.atman.pl...
> On 2015-01-07 09:12, J.F. wrote:
>
>> O ile pamietam to A2 polowa kosztow w ogole byla "niedrogowa" - tzn
>> baraki, ochrona itp.
>>
>> Ale ... dwupasowa dla nas za droga, bylibysmy zadowoleni z 3 pasow ?
>
> Ale w jako obwodnica Poznania to lokalnie ona darmowa jest. Mi wychodzi,
> że zaoszczędzenie z powodu budowy dwóch pasów zamiast trzech to gdzieś
> 10%. A teraz to będzie kosztować z pięc razy więcej niż w czasie budowy
> autostrady - warto było?
>
Z punktu widzenia podatników lepiej byłoby zrobić 3 pasy od początku. Z
punktu widzenia urzędników, polityków, firm budowlanych, agencji
doradzających, biur projektowych, ekologów, agencji ochrony, firm
cateringowych, radców prawnych itd. lepiej jest to samo poprawiać po kilka
razy. Można zarobić kilka razy. :))
--
Pozdrawiam,
yabba
-
19. Data: 2015-01-07 12:28:30
Temat: Re: podwyzka na A2
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2015-01-07 11:59, Budzik wrote:
>> Ale w jako obwodnica Poznania to lokalnie ona darmowa jest. Mi wychodzi,
>> że zaoszczędzenie z powodu budowy dwóch pasów zamiast trzech to gdzieś
>> 10%. A teraz to będzie kosztować z pięc razy więcej niż w czasie budowy
>> autostrady - warto było?
>>
> Jeżeli Twoje szacunki są własciwie to oczywiście masz 100% rację.
No to policzmy - bazowo - jeden pas więcej podraża inwestycję o 33%. Ale
zakładam, że wykup ziemi, obiekty inżynieryjne, prace ziemne procedury
administracyjne, ekrany, łapówki;) stanowią 70% ceny - sam asfalt i
podbudowa 30% - brzmi prawdopodobnie.
cena dodatkowego pasa = 0.33*0.3 = jakieś 10% wartości inwestycji.
A teraz trzeba od początku, papiery, łapówki, więcej ekranów, zamknąć
jeden pas (organizację ruchu zaprojektować, zatwierdzić), przetarg
zrobić, front robót od początku zorganizować, stare barierki
zdemontować, zutylizować, nowe postawić... O burdelu na autostradzie nie
wspominając.
Myślę, że spokojnie wyjdzie pięć razy drożej niż położyć jedną trzecią
asflatu więcej, jak było wszystko rozgrzebane, logistyka zorganizowana i
wykonawcy na miejscu.
Shrek.
-
20. Data: 2015-01-07 12:45:02
Temat: Re: podwyzka na A2
Od: masti <g...@t...hell>
Shrek wrote:
> On 2015-01-07 11:59, Budzik wrote:
>
>>> Ale w jako obwodnica Poznania to lokalnie ona darmowa jest. Mi wychodzi,
>>> że zaoszczędzenie z powodu budowy dwóch pasów zamiast trzech to gdzieś
>>> 10%. A teraz to będzie kosztować z pięc razy więcej niż w czasie budowy
>>> autostrady - warto było?
>>>
>> Jeżeli Twoje szacunki są własciwie to oczywiście masz 100% rację.
>
> No to policzmy - bazowo - jeden pas więcej podraża inwestycję o 33%. Ale
> zakładam, że wykup ziemi, obiekty inżynieryjne, prace ziemne procedury
> administracyjne, ekrany, łapówki;) stanowią 70% ceny - sam asfalt i
> podbudowa 30% - brzmi prawdopodobnie.
a masz jakiekolwiek realne dane? Bo na podstawie założeń to wszystko
można udowodnić
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett