  • Data: 2011-09-23 09:13:14
    Temat: Re: podczerwień
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:j5g7j4$h6q$1@news.onet.pl...
    > To ja sie podepne. Mam kamerke internetowa z wbudowanymi diodami bialymi
    > (5mm, 6 szt.), ktore zupelnie nie spelniaja swojej funkcji, bo tak raza w
    > oczy, ze sie nie da na klawiaturze pisac. Pomyslalem, ze moze by je
    > zastapic diodami IR. Odleglosc do obiektu oswietlanego w przedziale
    > 50-100cm.
    > Da rade cos takiego zrobic? Jakie diody byscie polecili? Nie musza byc
    > jakies super-high-end ;) Bardziej chodzi o zabawy z lutownica i
    > eksperyment.

    Jak białe rażą to rozumiem, że podczerwone też będą świeciły w oczy, tylko
    nie będzie widać.
    Kilka lat temu sprawdzałem jak się zachowują poszczególne diody IR +
    odbiorcze w sensie Iwy/Iwe i opóźnień przy przenoszeniu prostokąta. Nadawczą
    umieszczałem przed sobą na biurku po prawej skierowaną w lewo, a odbiorczą
    po lewej. Patrzyłem na to co robię, ale zawsze z pozycji co najmniej 45
    stopni od jej osi optycznej. Zasilałem ją prądem 50mA DC lub prostokąt.
    Po dwóch dniach takich eksperymentów zaczęły mnie szczypać oczy. Przeszło mi
    dopiero po kilku kolejnych dniach bez eksperymentów IR.
    P.G.