  • 1. Data: 2011-09-21 19:30:28
    Temat: podczerwień
    Od: "gsm" <g...@w...pl>

    Kamery do monitoringu czesto maja podświetlenie w podczerwieni
    Czy to taka sama podczerwień (taka sama długośc fali) jak w różnego rodzaju
    pilotach?
    Generalnie chodzi o to by coś podświetlić dodatkowo - czy moge zstosować
    standardowe diowy IR?

  • 2. Data: 2011-09-21 19:38:10
    Temat: Re: podczerwień
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    gsm wrote:

> [...]
    > rodzaju pilotach?
    > Generalnie chodzi o to by coś podświetlić dodatkowo - czy moge zstosować

    Było już parę razy. Ale najpierw napisz co to są wg ciebie standartowe diody
    IR? Chcesz podświetlić mało widzialnie czy prawie niewidzialnie? Na jaką
    odległość? Jaki kąt?

    Waldek

  • 3. Data: 2011-09-21 20:22:25
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Waldemar Krzok pisze tak:

    > Chcesz podświetlić mało widzialnie czy prawie niewidzialnie? Na jaką
    > odległość? Jaki kąt?

    Też się do tego zabieram. Chcę podświetlić pokój 4m x 3m. Kamera na
    suficie, patrzy w dół. Ściany białe, pali sie mała lampka. Obraz już
    czarno biały i zaszumiony ale widać jeszcze kontury twarzy. Chodzi mi o
    osłabienie widzialnego a dołożenie podczerwieni. Podobno białe
    przedmioty (np pościel) bardzo smuża i jeszcze bardziej nic nie widać
    tylko plamy.

    --
    Piotr

  • 4. Data: 2011-09-21 21:19:59
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    PiteR wrote:

> [...]
    > osłabienie widzialnego a dołożenie podczerwieni. Podobno białe
    > przedmioty (np pościel) bardzo smuża i jeszcze bardziej nic nie widać

    Dobrym rozwiązaniem, acz starym, jest lampa z żarówką i filtrem, na przykład
    RG850. Tylko draństwo grzeje się zajebitnie. Do oświetlenia pomieszczenia w
    miarę równomiernie najlepsza jest lampa z "wiadra" LEDów. Płytka 160x100, a
    właściwie dwie płytki (ze względów mechanicznych). do jednej wstawiasz LEDy
    do oporu, robisz wsie połączenia, druga jest tylko po to, by druty się nie
    stykały. Obcinać ich nie wolno, bo się szybciutko spali. Robią one za
    radiator. Możesz oczywiście wstawić wsie do bloku aluminiowego i przykręcić
    go mostkami do radiatora, ale to od ch... roboty i cięższe też będzie. W
    tylnej płytce dużo dziur ma być, za tym wentylator. Diod od 128 do 256 w
    połączeniu n x (16 diod szeregowo + opornik) równolegle. Zasilanie około 27V
    (trafo 24V i prostownik + kondzior za tym). Ewentualnie regulator PWM do
    tego. Bez wentylatora będzie trudno. Jedna dioda na pełnych obrotach
    wydziela ok. 120-150mW. Całość ok. 40W, a to trzeba gdzieś odprowadzić. Taką
    lampą oświetlam pomieszczenie 5x5x5 m^3 i jest dość jasno.
    Używam diod 950nm, bo są praktycznie niewidzialne. Niestety też dla kamery,
    dlatego taka duża moc. Przy 880nm wystarczy jakieś 30% tego przy CMOSach.

    Waldek

  • 5. Data: 2011-09-21 21:44:36
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Dobrym rozwiązaniem, acz starym, jest lampa z żarówką i filtrem, na przykład
    > RG850. Tylko draństwo grzeje się zajebitnie.

    Można by zastosować czujnik pir do włączania, chyba kolega wątkotwórca
    nie planuje rejestrować nieobecności tylko wręcz przeciwnie :)

  • 6. Data: 2011-09-21 21:55:15
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 21.09.2011 23:19, Waldemar Krzok wrote:

    > Używam diod 950nm, bo są praktycznie niewidzialne. Niestety też dla kamery,
    > dlatego taka duża moc. Przy 880nm wystarczy jakieś 30% tego przy CMOSach.

    A jakby filtr z kamrery zdjąć to 1% ;)

    Mirek.

  • 7. Data: 2011-09-21 22:04:59
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Mirek wrote:

    > A jakby filtr z kamrery zdjąć to 1% ;)

    czarno-białe filtrów nie mają (prawie wszystkie), kolorowe owszem.

    Waldek

  • 8. Data: 2011-09-22 08:39:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" napisał w wiadomości grup

    >czarno-białe filtrów nie mają (prawie wszystkie), kolorowe owszem.

    A pdf do tej kamery masz ?
    Krzem przy 950nm ma chyba wieksza czulosc niz przy 880.
    Nieznacznie .. ale wieksza.

    Wiec co - optyka tlumi, czy diody znacznie gorsze ?

    J.

  • 9. Data: 2011-09-22 12:59:22
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    J.F wrote:

    > Użytkownik "Waldemar Krzok" napisał w wiadomości grup

    > A pdf do tej kamery masz ?
    > Krzem przy 950nm ma chyba wieksza czulosc niz przy 880.
    > Nieznacznie .. ale wieksza.

    Nie mam. O ile mnie skleroza nie myli, to właśnie jakieś 30% w stosunku do
    880nm. Mam gdzieś od innej kamery, też CMOS. Tam też tylko procenty są. Jak
    znajdę to podeślę.

    Waldek

  • 10. Data: 2011-09-22 18:11:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Sep 2011 14:59:22 +0200, Waldemar Krzok napisał(a):

    > Nie mam. O ile mnie skleroza nie myli, to właśnie jakieś 30% w stosunku do
    > 880nm. Mam gdzieś od innej kamery, też CMOS. Tam też tylko procenty są. Jak
    > znajdę to podeślę.

    no coz, jestem raczej przyzwyczajony ze krzem ma ch-ke taka:
    http://jp.hamamatsu.com/products/sensor-ssd/pd041/pd
    042/pd043/S1336-18BQ/index_en.html

    maksimum wlasnie przy 950nm, mimo ze jest to fotodioda z gatunku
    "UV to Near IR: High-UV"
    http://jp.hamamatsu.com/products/sensor-ssd/pd041/pd
    042/index_en.html

    W IR to jest "naturalna ch-ka krzemu" - producent pracuje tu nad czuloscia
    w UV.

    J.