  • 11. Data: 2012-04-17 20:58:51
    Temat: Re: plyty glowne z DDR2+DDR3
    Od: K <...@...c>

    W dniu 17-04-2012 20:13, maX pisze:

> [...]
    >
    > Obecnie takie płyty są zupełnie nieopłacalne. Pamięci DDR3 są teraz
    > znacznie tańsze niz DDR2. Więc jeśli masz DDR2 to sprzedaj je (nawet w
    > "skupie" za pół ceny) i wystarczy ci na taką samą ilość DDR3. I wtedy
    > kup płytę tylko z gniazdami DDR3.
    > Płyty z gniazdami pamięci dwóch typów mają sens tylko gdy nowy typ
    > pamięci wchodzi dopiero na rynek. Jest on wtedy znacznie drozszy niż
    > stary, więc kto ma stare pamięci (lub nie stać go na kupno nowych) może
    > wtedy kupić taką "tandemową" płytę umożliwiającą w przyszłości
    > przesiadkę na nowy typ pamięci bez wymiany płyty głównej.

    to nie dla mnie i licza sie koszty, tak wiec na chwile obecna zostana na
    niej zamontowane stare ddr2

  • 12. Data: 2012-04-17 21:12:12
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "K" <...@...c> napisał w wiadomości

    > to nie dla mnie i licza sie koszty, tak wiec na chwile obecna zostana na
    > niej zamontowane stare ddr2

    Jak teraz sprawdziłem pamięci DDR3 są 3-krotnie tańsze niż DDR2 (2 GB DDR3
    zaczynają sie od 40zł, 2 GB DDR2 od 120 zł). Więc nawet jak te DDR2
    sprzedasz za 1/3 wartości, to i tak starczy na taką samą ilość DDR3.
    Płyta główna z samymi gniazdami DDR3 też napewno będzie zdecydowanie tańsza
    niż taki Combo z DDR2 & DDR3. Oczywiście będzie też ich znacznie większy
    wybór i dostępność (w przypadku combosów jesteś skazany na zaledwie kilka
    modeli).

  • 13. Data: 2012-04-18 01:25:44
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Płyty z gniazdami pamięci dwóch typów mają sens tylko gdy nowy typ
    > pamięci wchodzi dopiero na rynek.

    To jak wytłumaczyć że cytowany Asus obsługuje 4GB DDR3 a 8GB DDR2 :)
    Wygląda że DDR3 jest dla ubogich którym zamiast 8GB droższej musi
    starczyć 4GB tańszej pamięci :)

  • 14. Data: 2012-04-18 16:16:46
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości

    > To jak wytłumaczyć że cytowany Asus obsługuje 4GB DDR3 a 8GB DDR2 :)
    > Wygląda że DDR3 jest dla ubogich którym zamiast 8GB droższej musi starczyć
    > 4GB tańszej pamięci :)

    Wyjaśnij więc sens kupowania takiego combosa w momencie gdy ceny DDR3 już
    się zrównały z DDR2 (nie mówiąc juz o sytuacji jak teraz, gdy DDR3 są
    3-krotnie tańsze niż DDR2). Nawet jak ktoś ma pamięci DDR2 ze starego kompa,
    to warto i tak sprzedać je nawet za pół ceny w "skupie" i dodać nieco do
    takiej samej ilości DDR3 (ten dodatkowy koszt i tak zostanie zrekompensowany
    przez to że płyta z samymi gniazdami DDR3 jest tańsza niż Combo z DDR2 &
    DDR3).

  • 15. Data: 2012-04-18 20:16:01
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2012-04-18 16:16, maX pisze:

> [...]
    > nieco do takiej samej ilości DDR3 (ten dodatkowy koszt i tak zostanie
    > zrekompensowany przez to że płyta z samymi gniazdami DDR3 jest tańsza
    Co mam wyjaśniać, właśnie zauważyłem że to nie ma sensu, szczególnie gdy
    gniazda na nowszy typ pamięci pozwalają jej włożyć 2 razy mniej zamiast
    odwrotnie.