  • 1. Data: 2012-04-17 13:47:56
    Temat: plyty glowne z DDR2+DDR3
    Od: Mieczyslaw Tarnawski - Zielona Góra <...@...c>

    witam,
    widzialem w ofercie bodajze Gigabyte plyty glowne ktore maja
    2xDDR2+2xDDR3. pytanie: czy te plyty sa w stanie obslugiwac oba rodzaje
    pamieci na raz?

  • 2. Data: 2012-04-17 14:22:22
    Temat: Re: plyty glowne z DDR2+DDR3
    Od: geos <g...@n...invalid>

    Mieczyslaw Tarnawski - Zielona Góra wrote:
    > witam,
    > widzialem w ofercie bodajze Gigabyte plyty glowne ktore maja
    > 2xDDR2+2xDDR3. pytanie: czy te plyty sa w stanie obslugiwac oba rodzaje
    > pamieci na raz?

    mam taką płytę innego producenta (ale prawdopodobnie na tym samym
    chipsecie co reszta tego typu pyt) i jest albo, albo.

    pozdrawiam
    geos

  • 3. Data: 2012-04-17 16:21:39
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 17.4.2012, Mieczyslaw Tarnawski - Zielona Góra napisał(a):

    > widzialem w ofercie bodajze Gigabyte plyty glowne ktore maja
    > 2xDDR2+2xDDR3. pytanie: czy te plyty sa w stanie obslugiwac oba rodzaje
    > pamieci na raz?

    Nie.
    Mam taką GA-P35C-DS3R.
    --
    Jeśli nie zdecydowałeś jeszcze komu podarować 1%
    ze swego podatku zrób to proszę na rzecz tej osoby

  • 4. Data: 2012-04-17 18:48:58
    Temat: Odp: plyty glowne z DDR2+DDR3
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Asus ma takie co pozwalają na jednoczesną obsługę DDR2 i DDR3.

    http://pl.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_775/P5K
    C/

    PC

  • 5. Data: 2012-04-17 20:03:46
    Temat: Re: Odp: plyty glowne z DDR2+DDR3
    Od: geos <g...@n...invalid>

    PC wrote:
    > Asus ma takie co pozwalają na jednoczesną obsługę DDR2 i DDR3.
    >
    > http://pl.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_775/P5K
    C/

    strona 2-14 manuala: you can only install either DDR2 or DDR3. otherwise
    the system will not boot.

    geos

  • 6. Data: 2012-04-17 20:13:35
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Mieczyslaw Tarnawski - Zielona Góra" <...@...c> napisał w
    wiadomości news:jmjlcb$csm$1@mx1.internetia.pl...
    > witam,
    > widzialem w ofercie bodajze Gigabyte plyty glowne ktore maja
    > 2xDDR2+2xDDR3. pytanie: czy te plyty sa w stanie obslugiwac oba rodzaje
    > pamieci na raz?

    Obecnie takie płyty są zupełnie nieopłacalne. Pamięci DDR3 są teraz znacznie
    tańsze niz DDR2. Więc jeśli masz DDR2 to sprzedaj je (nawet w "skupie" za
    pół ceny) i wystarczy ci na taką samą ilość DDR3. I wtedy kup płytę tylko z
    gniazdami DDR3.
    Płyty z gniazdami pamięci dwóch typów mają sens tylko gdy nowy typ pamięci
    wchodzi dopiero na rynek. Jest on wtedy znacznie drozszy niż stary, więc kto
    ma stare pamięci (lub nie stać go na kupno nowych) może wtedy kupić taką
    "tandemową" płytę umożliwiającą w przyszłości przesiadkę na nowy typ pamięci
    bez wymiany płyty głównej.

  • 7. Data: 2012-04-17 20:14:41
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 17.04.2012 18:48, PC pisze:
    > Asus ma takie co pozwalają na jednoczesną obsługę DDR2 i DDR3.
    >
    > http://pl.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_775/P5K
    C/

    Bzdura. W instrukcji jest jasno napisane, że nie można łączyć
    pamięci różnych typów.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 8. Data: 2012-04-17 20:19:08
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 17.4.2012, PC napisał(a):

    > Asus ma takie co pozwalają na jednoczesną obsługę DDR2 i DDR3.
    > http://pl.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_775/P5K
    C/

    Sprawdzałeś?
    Padłeś ofiarą manipulacji słowem. W 'manualu' "jak byk stoi", że DDR2
    i DDR3 jednocześnie nie ma prawa działać (pkt. 2.4.1).
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://polish.spampoison.com/

  • 9. Data: 2012-04-17 20:19:30
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Dałem się nabrać sloganowi w nagłówku ;)

    PC

  • 10. Data: 2012-04-17 20:56:50
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dałem się nabrać sloganowi w nagłówku ;)

    Tak to jest jak się przegląda polską stronę producenta. Na orginalnej
    anglojęzycznej do P5KC takich bzdur nie piszą.
    Ostatnie płyty które pozwalały łączyć dwa różne typy pamięci jednoczesnie
    powstały chyba jeszcze w zeszłym wieku.