  • 1. Data: 2013-04-04 10:19:31
    Temat: płyta pod i3 z ATA/133
    Od: Corran <c...@g...com>

    Szukam jakiejś w miarę sensownej płyty pod i3 3220, ale było by mi bardzo na rękę
    gdyby miała kontroler ATA/133.

    Problemem okazało się znalezienie takiej.

    Inne pożądane funkcja to co najmniej jedno stare PCI.

    Fajnie gdyby była mATX.

  • 2. Data: 2013-04-04 14:25:26
    Temat: Re: płyta pod i3 z ATA/133
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-04-04 10:19, Corran pisze:

    > Szukam jakiejś w miarę sensownej płyty pod i3 3220, ale było by mi bardzo na rękę
    gdyby miała kontroler ATA/133.
    > Problemem okazało się znalezienie takiej.

    Raczej nie znajdziesz - przynajmniej typowej płyty, a nie
    specjalizowanej konstrukcji za nieproporcjonalne pieniądze (bo jak ktoś
    potrzebuje do komputera przemysłowego/sprzętu specjalizowanego gdzie
    cena komputera jest dodatkiem do karty to i pewnie znajdzie mobo pod i7
    z ISA).

    > Inne pożądane funkcja to co najmniej jedno stare PCI.
    > Fajnie gdyby była mATX.

    Kup kontroler na PCI z 2 portami PATA, albo lepiej (ze względu na
    pozbywanie się złącz PCI - kolejny genialny pomysł Intela) SPRAWDZONĄ
    przejściówkę SATA->PATA.

    --
    /MB

  • 3. Data: 2013-04-04 18:41:28
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Corran" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    > na rękę gdyby miała kontroler ATA/133.
    >
    > Problemem okazało się znalezienie takiej.
    >
    > Inne pożądane funkcja to co najmniej jedno stare PCI.

    Można dostać płyty spełniające wszystkie te wymagania (czasem i z 2xPCI),
    nawet dość tanie, ale na AM3(+).

  • 4. Data: 2013-04-04 19:11:43
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    gdyby miała kontroler ATA/133.

    > Problemem okazało się znalezienie takiej.
    >
    > Inne pożądane funkcja to co najmniej jedno stare PCI.

    Jak zrezygnujesz z wbudowanego ATA/133 na rzecz karty PCI (lub prostego
    interfejsu), to przestaniesz mieć problem

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2013-04-05 18:07:24
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-04-04 18:41, maX pisze:

    > Można dostać płyty spełniające wszystkie te wymagania (czasem i z
    > 2xPCI), nawet dość tanie, ale na AM3(+).

    Pokaż mi:
    - pod AM3+
    - dostępną w dystrybucji PL
    - tanią
    - z PATA.

    AFAIK jedynymi dostępnymi w PL mobo pod AM3+ z PATA były Asrocki
    990FX-Extreme4 i Deluxe, ale i one jakiś czas temu zniknęły z
    dystrybucji, poza tym tanie to raczej nie były (600-700 zł).
    Drugi model mobo AM3+ z PATA to jakiś ECS którego nazwy nie pamiętam i
    który nigdy nie był sprzedawany oficjalnie w PL - widziałem tylko na
    Neweggu.
    Z oczywistych powodów przestarzałe konstrukcje pod AM3 albo AM3+ z na
    siłę dodanym czarnym gniazdem AM3+ (w starych mobo wystarczyłaby też
    zmiana biosu, ale producenci tego nie zrobią by wymusić kupno nowych, a
    takie same wczesniej kupione "ekologicznie" na śmietnik) z całą
    infrastrukturą staroci pozostającą z AM3 (SATA 2/USB 2.0)
    pomijam. Nie warto ich kupować w 2013 r. gdy od grudnia 2012 zaprzestało
    dostaw Phenomów - to co jest, to resztki starych ostaw z magazynów.

    --
    /MB

  • 6. Data: 2013-04-05 19:14:33
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Pokaż mi:
    > - pod AM3+
    > - dostępną w dystrybucji PL
    > - tanią
    > - z PATA.

    A ile to tanio?

    Ja znalazłem na przykład takie:
    Asus M5A78L/USB3
    Gigabyte GA-78LMT-USB3
    ASRock 960GM-GS3 FX
    MSI 760GM-E51 FX

  • 7. Data: 2013-04-05 19:18:20
    Od: nadir <n...@h...org>

    Czy ta jest sensowna?
    http://pl.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8
    H67M_EVO/#CPUS

  • 8. Data: 2013-04-05 19:24:12
    Od: nadir <n...@h...org>

    Albo bierz dowolną płytę i coś z tych gadżetów.
    http://allegro.pl/listing.php/search?string=przej%C5
    %9Bci%C3%B3wka+sata+ata&category=0&sg=0

  • 9. Data: 2013-04-05 19:59:59
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-04-05 18:07, Michal pisze:

    > Pokaż mi:
    > - pod AM3+
    > - dostępną w dystrybucji PL
    > - tanią
    > - z PATA.
    Prosze bardzo:
    - Asrock N68-VS3 FX AM3+ GF7025 2DDR3 RAID uATX (jest pATA, jest PCI,
    jest mATX, jest tania ~150zł, jest ~30szt w AB)
    - Asrock 960GM-GS3 FX AM3+ AMD760G 2DDR3 RAID uATX (tez ma pATA, PCI,
    mATX, tylko czipset AMD)
    - Gigabyte GA-78LMT-S2PT AM3+ AMD760G 2DDR3 DSUB uATX, to samo...

    jest tego trochę, to tylko 3 najtańsze

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2013-04-05 22:38:03
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-04-05 19:14, nadir pisze:

    > A ile to tanio?
    >
    > Ja znalazłem na przykład takie:
    > Asus M5A78L/USB3
    > Gigabyte GA-78LMT-USB3
    > ASRock 960GM-GS3 FX
    > MSI 760GM-E51 FX

    Te wszystkie badziewia są na AMD 760 - bez SATA 3.0 i USB 3.0 (albo na
    zewnętrznym chipie), do tego często z tylko 2 slotami na pamięć i sekcją
    zasilania projektowaną chyba pod Athlona II X2 - już widzę jak toto
    uciągnie jakiegoś AMD FX8350 itp.
    Naprawdę uważasz, że dla tego portu PATA warto pakować się w 2013 r. w
    taki crap udający mobo AM3+?
    IMHO by płyta mogła nazywać się AM3+ powinna być wykonana jak ten Asrock
    990-FX Extreme4 - jedyna dostępna (i to dawno) w PL mobo AM3+ z PATA a
    nie takie badziewie na starym AMD 760, z przestarzałym kompletem
    interfejsów (już widzę to podłaczanie SSD pod SATA 2, a zewnętrznych HDD
    pod USB 2.0) tylko po to by podłączyć coś pod PATA, zamiast na karcie
    PCI z takimi portami albo na zwykłej przejściówce SATA->PATA.

    --
    /MB