  • 21. Data: 2011-01-02 21:04:03
    Temat: Re: płyny do spryskiwaczy
    Od: AL <a...@s...tam>

    Borys Pogoreło pisze:

    > Rany, czy za tę wajchę od spryskiwacza ciągniesz z nudów? Bo ja nie wiem
    > jak można mieć takie zużycie płynu. Może zwiększ odstęp od pojazdu przed
    > Tobą?
    >
    > Ja zużywam mniej-więcej litr-dwa na miesiąc. A wcale nie mam brudnej szyby
    > i nie jeżdżę jak emeryt.

    1.jezdzisz rzadko (co nie znaczy jak emeryt ;)
    2.jezdzisz w warunkach, gdy akurat nie trzeba uzywac tego plynu

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 22. Data: 2011-01-02 21:18:16
    Od: tadek <t...@p...onet.pl>

    On 2 Sty, 20:35, to <t...@a...xyz> wrote:
    > begin tadek

    > Może chodzi o to, że przy moim benzynowym V6 pewnie nawet woda by nie
    > zamarzła? ;)
    >
    > --
    > ignorance is bliss

    zawsze możesz spróbować

  • 23. Data: 2011-01-02 21:20:40
    Od: tadek <t...@p...onet.pl>

    .

    > Jak ida duze mrozy - setka denaturatu do zbiornika.
    >
    > pozdr
    > AA

    coś Ty szkoda lepiej w szyję wlać

  • 24. Data: 2011-01-02 21:21:05
    Od: PJ <p...@g...com>

    ja stawiam na ksenony ze spryskiwaczami, które są uruchamiane zawsze
    ze spryskiwaniem szyby :-) mi wychodzi 1L /100 km i wszyscy płaczą ze
    za dużo :-)

    P.

  • 25. Data: 2011-01-02 21:34:34
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 02.01.2011 Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> napisał/a:

> [...]
    > Tobą?
    >
    > Ja zużywam mniej-więcej litr-dwa na miesiąc. A wcale nie mam brudnej szyby

    Wszystko zależy od tego, po jakich drogach jeździsz. Jeśli zaczniesz
    jeździć z dużymi prędkościami po drogach do tego odpowiednich, to
    zobaczysz, że spod poprzedzająego nawet o 100m samochodu leci taki brudny
    sprej, że po wajchę sięgasz co chwilę, bo inaczej nic nie widać.
    --
    Samotnik

  • 26. Data: 2011-01-02 21:35:42
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 02.01.2011 PJ <p...@g...com> napisał/a:
    > ja stawiam na ksenony ze spryskiwaczami, które są uruchamiane zawsze
    > ze spryskiwaniem szyby :-) mi wychodzi 1L /100 km i wszyscy płaczą ze
    > za dużo :-)

    To podwaja zużycie płynu. :) Ostatnio w aucie z ksenonami zużyłem ponad 5l
    płynu (przed jazdą wlałem 5l baniaczek, a coś jeszcze przedtem było) na
    200km trasę.
    --
    Samotnik

  • 27. Data: 2011-01-02 21:49:51
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 2 Jan 2011 20:34:34 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

> [...]
    > zobaczysz, że spod poprzedzająego nawet o 100m samochodu leci taki brudny
    > sprej, że po wajchę sięgasz co chwilę, bo inaczej nic nie widać.

    Jeżdże po wszystkich - od przepraw po drogach lokalnych po przeloty A4. I
    pytanie co rozumiesz przez duże prędkości i w jakich warunkach. Bo 180 na
    suchej autostradzie a 130 na zwykłej drodze w deszczu to jakby dwa inne
    światy.

    A jak leci "brudny sprej" to zwyczajnie zwiększam odstęp, jeśli nie mam
    zamiaru wyprzedzać. A jeśli mam zamiar, to wyprzedzam i problem z głowy.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 28. Data: 2011-01-02 21:55:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 02 Jan 2011 19:27:26 +0100, megrims wrote:
    >za 4 litry. Tak sobie myślę, że jak w kerfurze kosztuje 5,49
    >a w praktikerze 9.99 to pewnie będzie lepszy. Zmylił mnie jeszcze
    >napis "zapachowy".
    >Powiem szczerze: tak jebie glikolem, że po prostu wyrzygać się można.

    Jak "jebie" glikol ? Wiki podaje ze jest bez zapachu .. czysty
    oczywiscie.

    Glikol bywa dodawany do plynow i to mam wrazenie ze do tych lepszych.
    Podejrzewam ze to jeden z czynnikow powodujaczyc ze przy wiekszym
    mrozie "nie zamarza na szybie".

    >I pytanie: czy ktoś rozpoznał temat gdzie można kupić płyny
    >sensowne, co by nie zamarzały i nie śmierdziały masakrycznie?

    Ja mam glowne podejrzenie ze w marketach beda oszczedzac na etanolu.
    Ale chyba nie - tylko trzeba patrzec czy na -22, -20 czy -17.
    Taki "-22" .."zawiertosc etanolu ponizej 20%", ech, co te przepisy
    zrobily z marketingiem ..

    >Ma ktoś jakieś inne doświadczenia?

    Hm, ostatnio wlewalem tesco, albo jestem niewrazliwy albo nie
    smierdzi.

    J.

  • 29. Data: 2011-01-02 22:06:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 02 Jan 2011 19:44:03 +0100, neoniusz wrote:
    >Byl. Zwal sie Aura. Byl rzeczywiscie dobry i tani - 4l za 9zl.
    >Od pewnego czasu w Biedronkach spotykam tylko plyn Aura Nano.

    A swoja droga o co to chodzi - w tesco tez jest jakis Nano - w
    skladzie krzemionka. Krzemionka bardzo rozna moze byc, ale zeby miala
    jakies cudowne wlasciwosci ?

    J.

  • 30. Data: 2011-01-02 22:12:35
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-01-02 22:06, J.F. pisze:

    > A swoja droga o co to chodzi - w tesco tez jest jakis Nano - w
    > skladzie krzemionka. Krzemionka bardzo rozna moze byc, ale zeby miala
    > jakies cudowne wlasciwosci ?

    Bo teraz wszystko jest nano - nanoczasteczki, kosmiczne technologie z
    NASA i te sprawy. Na ludzi to dziala. Ja roznicy nie zauwazylem a
    kupilem tylko dlatego, bo poprzednia Aura byla swietna a jej nie bylo
    akurat. Ale to nano okazalo sie syfem. Do -5 jest dobrze, pozniej mi
    zamarza na szybie.