eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyplyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracyRe: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
  • Data: 2012-04-16 18:28:44
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sun, 15 Apr 2012 01:55:26 +0200, marcin wrote:

    > Otoz potrzebuje troche lepszy niz standardowy plyn chlodniczy poniewaz
    > standardowe w pewnych warunkach nie daja rady. Od razu uprzedzam aby nie
    > pisac o zakamienionej chlodnicy czy zuzytej pompie wody, bo wszystko w
    > silniku jest sprawne i nowe, lecz temperatura otoczenia czesto siega 55C
    > i to wszystko w polaczeniu z podjazdem pod stroma i dluga gore ciezkim i
    > zapakowanym autem powoduje gotowanie chlodziwa.
    >
    > Koncentrat prestone mozna zmieszac z woda w proporcjach 7:3 i wg
    > producenta temperatura wrzenia bedzie 136 st.
    > http://www.prestone.pl/produkty/uklad-chlodzenia/kon
    centrat-plynu.html
    >
    > i to by bylo ok, ale mam obawy czy taka mikstura, pomimo ze wytrzyma
    > wyzsza temperature, to czy przypadkiem nie bedzie gorzej odbierac i
    > oddawac cieplo niz taka 50:50 i w konsekwencji uzyskiwac wyzsza temperature?

    Sposobem na przegrzewające się silniki stosowanym w motorsporcie jest po
    prostu woda (destylowana) i korek podnoszący ciśnienie (i pamiętać żeby
    wymienić na płyn na zimę).

    Tylko w sumie nie wiemy z czym tak naprawdę masz problem i w którą stronę
    powinieneś go rozwiązywać. Bo przyczyny mogą być dwie - niewystarczająca
    wydajność odbierania ciepła od silnika albo niewystarczająca wydajność
    oddawania ciepła przez chłodnicę.

    Pierwsze (i to zazwyczaj tu jest problem w sportowych autach) rozwiązuje
    właśnie woda - duża pojemność cieplna i zjawisko wrzenia w miejscu styku
    wody z blokiem które odbiera dużo ciepła tu pomagają.

    Drugi problem rozwiąże tylko większa chłodnica i/lub większy wymuszony
    przepływ powietrza przez nią.

    Tajniaczysz się z modelem samochodu jakby to niewiadomo co było -
    zainteresuj się (poszukaj na forach) w jakiej konfiguracji ten samochód
    szedł na rynki afrykańskie, Arabię Saudyjską i inne pustynie. Tam zazwyczaj
    samochody mają inny układ chłodzenia który daje radę w warunkach dużo
    gorszych niż to z czym się zmagasz.
    Jak poznasz numery części, to bywa że kupisz to nawet w ASO.

    Tak miedzy wierszami wyczytałem że to będzie cośtylnonapędowego, pewnie
    BMW, a skoro się grzeje, to pewnie mocna benzyna.
    Poszukaj na jakiś forach o driftingu. Tam zazwyczaj mają takie problemy -
    inna sprawa że rozwiązują je często w sposób niezbyt akceptowalny w
    warunkach drgoowych, ale może coś podpowiedzą.

    Przy okazji pamiętaj że do grzejącego się silnika należy stosować inny olej
    - są syntetyki 10W50, albo 15W60, właśnie do eksploatacji w takich
    warunkach.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: