eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyplyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracyRe: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
  • Data: 2012-04-16 19:36:15
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 16 Apr 2012 18:15:53 +0200, marcin wrote:

    >> Małe osobówki są mniejsze, lżejsze, mniej załadowane pewnie.
    >> Z ciekawości podaj, gdzie występuje temperatura plus 55 stopni i jest
    >> długi stromy podjazd, bo ja sobie takiego miejsca nie wyobrażam.
    >
    > w azji oraz w afryce. na dole jest czasem te 55, na gorze moze mniej ale
    > napewno powyzej 40(wybacz nie robie pomiarow i nie zapisuje :) ).
    > roznica poziomow w jednym miejscu prawie 2tys metrow przy dystansie
    > niecale 20km i miejscami tak stromo ze przy predkosci 40km/h wrzucenie
    > luzu daje wrazenie jakbys depnal hamulec lekko.

    Jeżeli jedziesz te 40km/h, to dokładanie wentylatorów niewiele Ci już
    pomoże, bo przepływ powietrza jakiś tam masz.
    Możesz się zaintereswować czy masz odpowiednią ilość wylotów tego powietrza
    (np. czy pod silnikiem nie jest jakoś zbyt szczelnie zabudowane osłonami).

    Wspominasz gdzieś tam o chłodnicy klimy - powinieneś klimę wyłączać na
    takim podjeździe na którym silnik Ci się przegrzewa. Raz że silnikowi
    będzie lżej, dwa że klima nie będzie Ci wstępnie podgrzewać powietrza przed
    chłodnicą (zwłaszcza jak jeździsz gdzieś po górach gdzie jest już mało
    powietrza w powietrzu).

    Co do samego układu chłodzenia - upewnij się jeszcze na 110% czy ukłąd Ci
    się nie zapowietrza. Zwłaszcza taki regularnie przegrzewany może mieć
    tendencje do zaciągania gdzieś powietrza podczas stygnięcia.

    Modyfikacje to wspomniane już przez ciebie bandaże na kolektor wydechowy
    czy inne osłony które odseparują chłodnicę od gorąca w silniku.
    Pompę wody żeby przyspieszyć trzeba założyć mniejsze kółko napędowe.
    Albo dalej powiększać chłodnicę.

    Tylko tu powinieneś pomierzyć jak sprawuje się obecna chłodnica - jeżeli
    spadek temperatury na chłodnicy jest niewielki, to pomoże zwiększanie jej
    powierzchni, bo to oznacza że ona się nie wyrabia. Jeżeli woda wraca z
    chłodnicy wyraźnie chłodniejsza niż do niej wchodzi, to znak że nie wyrabia
    się czynnik (czyli zalej wodą, lub zwiększ wydajność pompy).

    Bo domyślam się że różne kombinacje typu jazda wolniej na niższym biegu,
    szybciej na wyższym itp. to już ćwiczyłeś?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: