eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyplyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracyRe: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
  • Data: 2012-04-16 19:46:36
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: marcin <l...@k...cwo> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Jeżeli jedziesz te 40km/h, to dokładanie wentylatorów niewiele Ci już
    > pomoże, bo przepływ powietrza jakiś tam masz.
    > Możesz się zaintereswować czy masz odpowiednią ilość wylotów tego powietrza
    > (np. czy pod silnikiem nie jest jakoś zbyt szczelnie zabudowane osłonami).

    oslony pod silnikiem juz dawno nie mam

    >
    > Wspominasz gdzieś tam o chłodnicy klimy - powinieneś klimę wyłączać na
    > takim podjeździe na którym silnik Ci się przegrzewa. Raz że silnikowi
    > będzie lżej, dwa że klima nie będzie Ci wstępnie podgrzewać powietrza przed
    > chłodnicą (zwłaszcza jak jeździsz gdzieś po górach gdzie jest już mało
    > powietrza w powietrzu).

    klimy w ogole nie uzywam, bo w tropikach ona nic nie daje. bardzo slaba
    jest a kubatura wnetrza ogromna. mam zamiar ja wywalic (chlodnice)


    >
    > Co do samego układu chłodzenia - upewnij się jeszcze na 110% czy ukłąd Ci
    > się nie zapowietrza. Zwłaszcza taki regularnie przegrzewany może mieć
    > tendencje do zaciągania gdzieś powietrza podczas stygnięcia.

    na 1000% jest wszystko tak jak ma byc. pincet razy juz grzebalem przy
    ukladzie wymieniajac chlodnice, weze, termostaty i inne cuda.

    ale jest jedno ale. auto posiada tylna nagrzewnice pod fotelem.
    zastanawiam sie czy ona nie zaburza przeplywu wody. w sensie ze woda nie
    idzie w calosci z glowicy do chlodnicy, tylko czesc marnuje sie w
    niepotrzebnej nagrzewnicy. moze sprobuje ja wywalic.

    > Modyfikacje to wspomniane już przez ciebie bandaże na kolektor wydechowy
    > czy inne osłony które odseparują chłodnicę od gorąca w silniku.
    > Pompę wody żeby przyspieszyć trzeba założyć mniejsze kółko napędowe.
    > Albo dalej powiększać chłodnicę.
    >

    podobno zwiekszanie obrotow po jakiejs tam wartosci powoduje spadek
    przeplywu? wyczytalem na jakims forum.


    > Tylko tu powinieneś pomierzyć jak sprawuje się obecna chłodnica - jeżeli
    > spadek temperatury na chłodnicy jest niewielki, to pomoże zwiększanie jej
    > powierzchni, bo to oznacza że ona się nie wyrabia. Jeżeli woda wraca z
    > chłodnicy wyraźnie chłodniejsza niż do niej wchodzi, to znak że nie wyrabia
    > się czynnik (czyli zalej wodą, lub zwiększ wydajność pompy).
    >
    > Bo domyślam się że różne kombinacje typu jazda wolniej na niższym biegu,
    > szybciej na wyższym itp. to już ćwiczyłeś?
    >

    cwiczylem. tylko jazda na jedynce z obrotami 1,5k ale wtedy predkosc mam
    ponizej 20 :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: