  • Data: 2009-12-10 14:07:34
    Temat: Re: platforma TVP do kosza?
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy> szukaj wiadomości tego autora

    Cavallino wrote:

    > Ale on był pełnowartościowy, skoro oficjalnie dvb-t do dziś w
    > Polsce nie działa, to analog wystarcza.

    Ależ nie był. Nie był przez przynajmniej (około) rok
    wstecz. Wcześniej by się można by spierać - z racji
    braku mocy prawnej projektu rozporządzenia, które w
    końcu zostało zatwierdzone i weszło w życie.

    Co więcej NIE jest pełnowartościowy, gdyż zwracam Ci
    uwagę że rozpoczęto pierwszą fazę cyfryzacji, i już
    oficjalnie (nie testowo) w niektórych rejonach jest
    już DVB-T nadawane.

    > W przypadku zakazu również.
    > Nikt by dobrowolnie nie złomował sprzętu który ma leżeć na
    > magazynach.

    Bez demagogii proszę. Czy ktoś tu pisze o złomowaniu?
    Producenci musieliby ściągnąć z rynku modele z MPEG2
    (tak jak miało to miejsce "za miedzą"), a co z tym by
    dalej zrobili to ich broszka. Mogliby przekierować je
    do krajów w których MPEG2 obowiązuje. I pewnie tak to
    się odbyło.

    Co do telewizorów obsługujących wyłącznie MPEG2, które
    zostały nabyte JUŻ PO terminie wydania rozporządzenia,
    to uważam że klienci mieliby pole do manewru. Nasze
    prawo przewiduje nieważność umowy ze względu na
    działanie pod wpływem błędu czy podstępu.

    W tych ramach moim zdaniem mieści się sprzedawanie
    niepełnowartościowych telewizorów nieświadomym ich
    niepełnowartościowości klientom.

    Polecam szczegółnej uwadze kodeks cywilny dotyczące
    takich sytuacji, chociażby artykuły 84 i 88.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat i ludzka
    głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.