  • Data: 2009-12-10 14:19:01
    Temat: Re: platforma TVP do kosza?
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy> szukaj wiadomości tego autora

    Cavallino wrote:

    > Ale co ma zapamiętać, jak on tego po prostu NIE WIE.
    > Ty nie wiesz i on też.
    > Macie do swojej niewiedzy dokładnie takie samo prawo.

    Mylisz relację klient <> personel sklepu (która nas
    nic nie interesuje) z relcjacją klient <> po(d)miot
    gospodarczy. Przyjmuje się założenie iż klient jako
    strona transkacji ma słabszą pozycję. Zakłada się iż
    firma winna jest w ramach swojego funkcjonowania
    należytej staranności. W tym wypadku niewiedza kogoś
    z personelu to problem sklepu, w interesie którego
    jest by personel był przeszkolony należycie. Nie ma
    tak dobrze, że sprzedawanie towarów nie wiąże się z
    odpowiedzialnością za ich sprzedawanie. Sprzedasz
    coś, co wyrządzi szkodę, to masz problem. Sprzedasz
    oszukując klienta co do istotnych cech towaru, to
    też masz problem, bo klient ma podstawy by domagać
    się uznania umowy za nieważną ze względu na działanie
    pod wpływem błędu (klienta) czy podstępu (ze strony
    sprzedawcy). O "niezgodności towaru z umową" już nie
    wspominając.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat i ludzka
    głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.