  • 131. Data: 2011-07-21 13:05:19
    Temat: Re: plastyka obrazu
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > To chyba tylko w Polsce kupuje się Harley'a dla
    > "szlachetnego brzmienia". Na całym świecie motor jest po
    > prostu środkiem transportu. Kupuje się głównie turystyczne
    > / off-road - zgodnie z przeznaczeniem. Jak ktoś ma więcej
    > kasy, a do tego potrzebuje motoru głównie do jazdy po
    > mieście i cieszenia się słońcem, to kupuje Harleya. Jak
    > ktoś chce się ścigać na torze, to wybiera ścigacz.

    Ciekawe rzeczy prawisz ;-). To jak wytłumaczysz fenomen VW
    garbusa? Ani toto jedzie, ani wygodne, a jednak niektórzy by
    się dali za niego pokroić ;-). I nie tylko w Polsce...

  • 132. Data: 2011-07-21 13:31:04
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Kształt tej krzywej pokazuje jak przenoszony jest kontrast.- Zitierten Text
    ausblenden -

    > - Zitierten Text anzeigen -

    tutaj w celach porownawczych masz dwa wyniki pomiarow MTF na tej samej
    matrycy

    canon 100/2,8 - obiektyw niezly , rysujacy juz " plastycznie"

    http://www.colorfoto.de/testbericht/canon-ef-2-8-100
    -mm-usm-macro-an-canon-eos-5d-mark-ii-328884,886.htm

    zoom sigmy nie majacy opini rysujacego plastycznie :

    http://www.colorfoto.de/testbericht/sigma-ex-4-5-5-6
    -12-24-mm-dg-asph-hsm-canon-eos-5d-mark-ii-333006,88
    6.html

    porownaj sobie ksztalty krzywych.

    krzywe z canona sa na dluzszym odcinku plaskie , opadaj pozniej. calka
    z tej krzywej ma wyzsza wartosc. Z lewej strony sie unosi w gore.

    Te obiektywy , ktore rysuja "plastycznie" zawsze maja z lewej strony
    zaraz na poczatku wzrost krzywej , i wysoka wartosc. Te rysujace
    "plasko" opadaja skosnie w dol - szybciej lub wolniej. Roznice sa
    rozpoznawalne "golym okiem " i " golym okiem " widac roznice w jakosc
    zdjec .

    nie chce mi sie podpinac roznych obiektywow - tego "plastycznego " i
    plaskiego i pomierzyc je - mam wszystko co potrzeba zeby wyliczyc i
    wykreslic dla nich mtf.

    co do uwagi, ze to powstaje w matrycy i software to jest to uwaga w
    duzej czesci sluszna.
    ostatecznie kazdy obraz powstaje przez wyliczenie , co jest kwestia
    software.
    Dlatego tez pisalem pare razy o ukladzie obiektyw / matryca.
    Tutaj mimo tej samej matrycy ksztalt krzywych jest rozny , a wiec nie
    jest to wylacznie kwestia matrycy czy software ale takze i obiektywu.
    I ta wlasnosc decyduje czy obraz odbierzemy jako "plastyczny " czy
    tez nie w jaki sposob przenosi obiektyw kontrast.
    Im wieksze podbicie na poczatku tym masz wrazenie bardziej
    plastycznego rysunku - a to nic innego jak mikrokontrast na granicy
    elemntow motywu. To podkreslenie kontrastu , nawet jego zwiekszenie
    ( w stosunku do czego ? ) sprawia wrazenie owej plastycznosci .

  • 133. Data: 2011-07-21 15:12:33
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-21 13:39, Henry(k) pisze:
    > Jak nie widać jak widać. Kiedyś nawet Dizlowi pokazywałem odbitki 10x15 z
    > labu i się zapytał co to za obiektywem robione - więc coś musiało być
    > widać. A był to akurat manualny pentax 50/2... szkoda że pożyczyłem koledze
    > na "długo"...

    Moje cztery już tak wędrują :(

    --
    pozdrawia Adam
    /publikując swe dane prowokujesz wszystkich do wszystkiego - Polaku,

  • 134. Data: 2011-07-21 15:19:51
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-07-21 07:56:30 +0000, Grzegorz Maj <g...@g...com> said:

    > Kiedy zoomujesz zdjęcie z 135 na monitorze, przy jakiej rozdzielczości
    > nowe detale przestaną się pojawiać? dla mnie to jest coś koło HD,
    > czyli 720 linii, czyli niecały megapixel. a teraz zmniejsz 4x5 do HD i
    > co dzieje się z tą plastyką? oba zdjęcia są takie same.

    Czy ja Ciebie dobrze zrozumiałem.
    Sugerujesz, że powiększenie 20x30 z małego obrazka i 4x5 będzie takie same?
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 135. Data: 2011-07-21 16:42:03
    Od: Keyser Soze <"f2000[wytnijto]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-19 22:56, de Fresz pisze:

    > Nie, to się zwykło określać per "bokeh".

    Czemu wyciąłeś tylko część zdania, a reszty po przecinku
    nie cytujesz dalej ? Nie napisałem przecież, że plastyka
    to bokeh, tylko, że w zespole cech, które ja nazwałbym
    plastyką taki bokeh się też znajduję.

    p!
    Keyser Soze

    --
    Takie tam moje zdjęcia... -> http://nazar.cba.pl

  • 136. Data: 2011-07-21 16:42:11
    Od: Keyser Soze <"f2000[wytnijto]"@poczta.onet.pl>

  • 137. Data: 2011-07-21 17:30:07
    Od: Keyser Soze <"f2000[wytnijto]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-20 15:13, de Fresz pisze:

    > Nie widzę żeby pisał coś na tej grupie.

    Ale czytam od wielu lat _codziennie_. Coś mnie tknęło,
    żeby teraz napisać, ale jednak dyskusja poszła tradycyjnym
    torem udowodniania, że moje jest najmojsze itd. :(
    "MOIM ZDANIEM" w tym temacie wydaje się być ważne,
    bo plastyka nie jest pojęciem liczbowym.
    Nie da się też wyliczyć co jest ładne lub
    co jest sztuką.

    Wiem, że to nie pomoże, ale trochę więcej tolerancji
    i wysłuchania opinii innych przez niektórych nie
    zaszkodziłoby poziomowi tej dyskusji. Kąsanie nic
    mądrego raczej nie wniesie, poza zniechęceniem do
    siebie czytających...

    p!
    Keyser Soze

    --
    Takie tam moje zdjęcia... -> http://nazar.cba.pl

  • 138. Data: 2011-07-21 17:33:42
    Od: Keyser Soze <"f2000[wytnijto]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-19 21:49, Mateusz Ludwin pisze:

    > To jeszcze powiedz, co to jest plastyka 5D, he he he.

    5D nie wiem, ale granice 7D są tutaj:
    http://www.doobybrain.com/wp-content/uploads/2010/08
    /burned-canon-7d.jpg

    --
    Takie tam moje zdjęcia... -> http://nazar.cba.pl

  • 139. Data: 2011-07-21 17:49:26
    Od: Keyser Soze <"f2000[wytnijto]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-20 16:18, de Fresz pisze:

    > "Pisanie na temat muzyki jest jak tańczenie na temat architektury."

    Bardzo trafne.

    http://www.spiritualjourneys.net/Ship%20Open%20River
    .jpg
    http://tugster.files.wordpress.com/2010/06/00aart0.j
    pg
    http://www.shorpy.com/files/images/4a21996a.jpg

    Na trzech zdjęciach statek.
    MOIM ZDANIEM trzecie zdjęcie ma to coś. Może plastykę?

    p!
    Keyser Soze

    --
    Takie tam moje zdjęcia... -> http://nazar.cba.pl

  • 140. Data: 2011-07-21 18:24:26
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-21 19:49, Keyser Soze pisze:
> [...]
    > http://www.shorpy.com/files/images/4a21996a.jpg
    >
    > Na trzech zdjęciach statek.
    > MOIM ZDANIEM trzecie zdjęcie ma to coś. Może plastykę?

    A zakład, że da się tak z cyfry? Tylko może nie z automatu.

    --
    pozdrawia Adam
    /90% ludzi nie powie nigdy nikomu tego, o czym myśli przez 90% czasu/