  • Data: 2011-07-22 08:17:16
    Temat: Re: plastyka obrazu
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale czytam od wielu lat _codziennie_. Coś mnie tknęło,
    > żeby teraz napisać, ale jednak dyskusja poszła tradycyjnym
    > torem udowodniania, że moje jest najmojsze itd. :(
    > "MOIM ZDANIEM" w tym temacie wydaje się być ważne,
    > bo plastyka nie jest pojęciem liczbowym.
    > Nie da się też wyliczyć co jest ładne lub
    > co jest sztuką.

    pojeciem liczbowym sa tylko liczby.
    wiele zjawisk mozna opisac ilosciowo a wiec za pomoca liczb.

    potrzeba pewnie kilku lat zeby zrozumiec , ze te ceche obiektywu
    ( nie OBRAZU ) , ceche obiektywu , ktora powoduje iz obraz wydaje sie
    bardziej plastyczny ( tak jak moze wydawac sie bardziej ostry ) mozna
    rowniez sprobowac opisac liczbami w celach porownawczych.

    Laik bedzie sie dziwil - jak mozna ostrosc opisac liczbami ? Ostrosc
    to ostrosc !

    To nie jest tak ze podpinasz dwa rozne obiektywy , z jednego obraz nie
    robi wrazenie szczegolnie plastycznego , a do drugiego wstepuje duch
    swiety i czyni obraz plastycznym. Musza byc pewne cechy obiektywu ,
    wynikajace z jego konstrukcji , zastosowanych materialow slowem z
    techniki , ktore powoduja ze obraz jest bardziej "plastyczny".

    Moge powtorzyc po raz kolejny za te wlasnosc powodujaca ze obiektyw
    zdaje sie rysowac plastycznie odpowiada sposob przenoszenia kontrastu
    przez obiektyw . Tendencja do podkreslania , kontrastu , wlasciwie
    mikrokontrastu na granicy elemenow powoduje ze zostaja one jakby
    bardziej wyodrebnione z otoczenia , staja sie bardzuiej plastyczne,

    Jasne, ze mozna powiedziec ze obraz bardziej kolorowy jest bardziej
    plastyczny.

    Ja mowie tutaj o pewnej wlasnosci obiektywu nie obrazu. Wlasnosci ,
    ktora powoduje ze obraz wydaje sie bardziej plastyczny a wiec ....
    daje wrazenie glebi , mniejszej plaskosci , jakby wieksze zludzenie
    trojwymiarowosci - to sprawa przenoszenia kontrastu. A sposob
    przenoszenia kontrastu bardzo ladnie ilustruja krzywe MTF , gdyz one
    wlasnie sa wyliczane w oparciu o zmiany kontrastu , dzieki czemu udaje
    sie rowniez okreslic rozdzielczosc obiektywu.

    Nie podejmuje sie odpowiedzi na pytanie ktory obraz jest plastyczny ,
    ktory nie , natomiast nie ma wiekszych problemow ze wskazaniem
    obiektywu rysujacego bardziej "plastycznie " niz inny.