  • Data: 2011-07-21 13:31:04
    Temat: Re: plastyka obrazu
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Kształt tej krzywej pokazuje jak przenoszony jest kontrast.- Zitierten Text
    ausblenden -

    > - Zitierten Text anzeigen -

    tutaj w celach porownawczych masz dwa wyniki pomiarow MTF na tej samej
    matrycy

    canon 100/2,8 - obiektyw niezly , rysujacy juz " plastycznie"

    http://www.colorfoto.de/testbericht/canon-ef-2-8-100
    -mm-usm-macro-an-canon-eos-5d-mark-ii-328884,886.htm

    zoom sigmy nie majacy opini rysujacego plastycznie :

    http://www.colorfoto.de/testbericht/sigma-ex-4-5-5-6
    -12-24-mm-dg-asph-hsm-canon-eos-5d-mark-ii-333006,88
    6.html

    porownaj sobie ksztalty krzywych.

    krzywe z canona sa na dluzszym odcinku plaskie , opadaj pozniej. calka
    z tej krzywej ma wyzsza wartosc. Z lewej strony sie unosi w gore.

    Te obiektywy , ktore rysuja "plastycznie" zawsze maja z lewej strony
    zaraz na poczatku wzrost krzywej , i wysoka wartosc. Te rysujace
    "plasko" opadaja skosnie w dol - szybciej lub wolniej. Roznice sa
    rozpoznawalne "golym okiem " i " golym okiem " widac roznice w jakosc
    zdjec .

    nie chce mi sie podpinac roznych obiektywow - tego "plastycznego " i
    plaskiego i pomierzyc je - mam wszystko co potrzeba zeby wyliczyc i
    wykreslic dla nich mtf.

    co do uwagi, ze to powstaje w matrycy i software to jest to uwaga w
    duzej czesci sluszna.
    ostatecznie kazdy obraz powstaje przez wyliczenie , co jest kwestia
    software.
    Dlatego tez pisalem pare razy o ukladzie obiektyw / matryca.
    Tutaj mimo tej samej matrycy ksztalt krzywych jest rozny , a wiec nie
    jest to wylacznie kwestia matrycy czy software ale takze i obiektywu.
    I ta wlasnosc decyduje czy obraz odbierzemy jako "plastyczny " czy
    tez nie w jaki sposob przenosi obiektyw kontrast.
    Im wieksze podbicie na poczatku tym masz wrazenie bardziej
    plastycznego rysunku - a to nic innego jak mikrokontrast na granicy
    elemntow motywu. To podkreslenie kontrastu , nawet jego zwiekszenie
    ( w stosunku do czego ? ) sprawia wrazenie owej plastycznosci .