  • Data: 2011-07-21 07:56:30
    Temat: Re: plastyka obrazu
    Od: Grzegorz Maj <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 20 Lip, 15:47, "Henry(k)"
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:

    > Ta akurat pojęcie z innej bajki.
    > Mam na ścianie przed sobą dwie odbitki BW - stykówkę z 4x5" i 18x24 z
    > małoobrazkowego FP4+. Pierwsza ma piękną "plastykę" a druga to syf i
    > malaria. Po prostu pierwsze jest ostra do granic rozdzielczości oka i
    > gładziutka w tonach jak pupa archanioła - żadnego ziarna czy artefaktów. W
    > dodatku wokół jasnych świateł czy czerni nie ma żadnego halo jak po USM
    > (odbitka z fp4+ je ma - hgw skąd bo raczej nie wołałem akutancyjnie... a
    > może...) - a to jedna z podstawowych wad które psują "plastykę" zdjęć
> [...]

    Pomiędzy 135 a 4x5 jest pewna różnica, nie? nie chodzi tu o plastykę a
    o zwykła rozdzielczość.
    Kiedy zoomujesz zdjęcie z 135 na monitorze, przy jakiej rozdzielczości
    nowe detale przestaną się pojawiać? dla mnie to jest coś koło HD,
    czyli 720 linii, czyli niecały megapixel. a teraz zmniejsz 4x5 do HD i
    co dzieje się z tą plastyką? oba zdjęcia są takie same.