  • Data: 2011-07-20 16:45:05
    Temat: Re: plastyka obrazu
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

    Rzecze Henry(k):

    > No nie wiem. Filtry tylko wpływają na kontrast (kolorowe w BW, polar, nd w
    > kolorze). Mam na ścianie (tablicy korkowej) próbki ze średniego z niskim i
    > dużym kontrastem i jedne i drugie sprawiają wrażenie "plastycznych".

    To właśnie wpływanie na kontrast powoduje pozorną gigantyczną dynamikę zdjęć
    z wielkiego formatu.

    > Masz na myśli shift czy tilt/swing? Bo chyba tilt, a jeśli tak to żeby
    > zwiększyć ostrość na całym obiekcie czy żeby przesunąć płaszczyznę i
    > zmniejszyć ostrość?

    Napisałem shift.

    > Luksusy emerytów albo tych ze "środami dla artystów" ;-) W rzeczywistości
    > się gdzieś jedzie i po prostu liczy na szczęście i albo się wróci ze
    > zdjęciem albo bez...

    No właśnie tak robią ci z Sigmą 10-20. Jak ktoś profesjonalnie zajmuje się
    fotografią wielkoformatową, to siedzi nawet dwa tygodnie w jednym miejscu i
    czeka na światło. Dlatego zdjęcie wychodzi perfekcyjnie.