  • Data: 2011-07-19 19:21:43
    Temat: Re: plastyka obrazu
    Od: Keyser Soze <"f2000[wytnijto]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-07-19 20:58, proartisma pisze:

    > plastyki nigdzie nie widzialam. prosze o wyjasnienie tematu, najlepszy byl by
    > taki przyklad pokazujacy identyczne ujecie wykonane za pomoca obiektywow o
    > dobrej i zlej plastyce obrazu.

    Plastyka to dla mnie zespół cech zawierających np. wygląd rozmycia tła
    zależny od konstrukcji obiektywu (np. budowa listków przysłony),
    jasność od której zależy możliwość uzyskania małej GO, czy też
    winietowanie zmieniające lekko odbiór danego kadru. Myślę, że pewne
    parametry fizyczne typu transmisja lub kontrast przy pracy pod
    światło też zwiększają wrażenie ciekawej plastyki.

    To dla mnie mniej ładne:
    http://www.rickdenney.com/images/CRW_2792.jpg
    niż to:
    http://www.rickdenney.com/images/CRW_2793.jpg

    Widać różnice w okrągłości listków przesłony, czy ostrości
    krawędzi w obiektach poza GO, które lekko rozpraszają.
    Akurat tutaj obiektyw z okrągłą przysłoną generuje mimo wszystko
    mniej przyjemny obrazek.

    p!
    Keyser Soze

    --