  • Data: 2011-07-19 20:02:56
    Temat: Re: plastyka obrazu
    Od: Kosu <6...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-07-19 20:58, proartisma wrote:
    > plastyki nigdzie nie widzialam. prosze o wyjasnienie tematu, najlepszy byl by
    > taki przyklad pokazujacy identyczne ujecie wykonane za pomoca obiektywow o
    > dobrej i zlej plastyce obrazu.

    Bo "plastyka" to tak naprawdę jest w aparacie tylko w mózgu/na zdjęciu.
    Z grubsza: jak się zdjęcie podoba, to jest "plastyka", a jak brzydkie,
    to nie ma :)
    Co ładnie ilustruje ten wątek:
    http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=54903
    Niektórzy podchodzą do tematu z dystansem i humorem, ale ~większość
    bardzo przeżywa i pisze "moim zdaniem plastyka to jest jak...".

    Ktoś tam się podpiera terminem ze słownika: plastyka = "wyrazistość,
    bryłowatość form, kształtów". Szkoda że ten słownik nie ma wytłumaczenia
    "bryłowatość form" :D

    Ja radziłbym się skupić na terminach "ostrość" czy też "odwzorowanie
    barw", a nie na branżowej legendzie (do tego dosyć lokalnej, jak
    wcześniej zauważył M. Ludwin :))

    pozdrawiam,
    PK