-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: plaga dojeżdzaczy
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <X...@l...net>
<nipuqm$q0k$1@node2.news.atman.pl>
<575082be$0$653$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid.160602.invalid>
<57508e04$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
<5753eab6$0$686$65785112@news.neostrada.pl>
<nj1cbh$1fc$2@node2.news.atman.pl>
<57545b7a$0$663$65785112@news.neostrada.pl>
<nj1mej$6fo$1@node1.news.atman.pl>
<57546d3f$0$687$65785112@news.neostrada.pl>
<nj1rl2$ged$1@node2.news.atman.pl>
<57548242$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
<nj4aol$v2e$1@node2.news.atman.pl>
From: Slavekk <s...@g...pl>
Date: Mon, 6 Jun 2016 20:08:42 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.1.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <nj4aol$v2e$1@node2.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 127
Message-ID: <5755bc35$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.29.95.127
X-Trace: 1465236533 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 652 83.29.95.127:63375
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2583226
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2016-06-06 o 19:09, RadoslawF pisze:
> W dniu 2016-06-05 o 21:49, Slavekk pisze:
>
>>>>>>> Choćby po to, że są uzasadnione wątpliwości, czy plusy z tego
>>>>>>> systemu są
>>>>>>> dodatnie czy ujemne;)
>>>>>>
>>>>>> Uzasadnione?
>>>>>> Czym?
>>>>>> Głębokim brakiem znajomości tematu? ;)
>>>>>
>>>>> Chociażby. A raczej nazwałbym to brakiem głebokiej znajomosci tematu;)
>>>>> Taką przeciętną:P
>>>>>
>>>>> Generalnie wiadomo, że włączanie i wyłaczanie w kółko silnika mu
>>>>> warunków pracy nie poprawia
>>>>
>>>> ... ale i nie pogarsza, bo i tak silnik jest rozgrzany.
>>>> S&S działa na rozgrzanym silniku. Wcześniej się po prostu nie włącza.
>>>
>>> Pogarsza. Pogarsza też ogrzewanie pracujące na płynie z chłodnicy.
>>
>> W tym zakresie temperatur - nie ma żadnego znaczenia.
>> Zauważ że nic temperatury OLEJU nie obniża.
>
> A widziałeś gdzieś ogrzewanie na olej pompowany przez nagrzewnicę ?
Nie zrozumiałeś.
Jeśli silnik stoi to nic nie chłodzi płynu w bloku ani oleju w obiegu
(bo obieg jest zatrzymany).
Wg twojej teorii przedstawionej niżej to uruchomienie po zatrzymaniu
powinno być w LEPSZYCH warunkach termicznych.
> Więc nie zmieniaj tematu. Wim że jest akurat lato i ciepło bez
> ogrzewania, ale jak zrobi się +5 lub mniej to różnica będzie
> odczuwalna.
Guzik będzie.
Nic nie przepycha czynników przez wymienniki to i wymiana ciepła
(prawie) nie zachodzi.
>>>>> - nawet jak akumulator i rozrusznik do tego
>>>>> przystosowany, to i tak będzie działał krócej.
>>>>
>>>> Nieprawda.
>>>> Poza tym niekoniecznie rozruch odbywa się z akumulatora.
>>>> No i "rozrusznik" niekoniecznie jest rozrusznikiem...
>>>
>>> To z czego jest brana moc do zakręcenia silnikiem przez
>>> ten nie rozrusznik ?
>>
>> Np. z kondensat6ora naładowanego energią odzyskaną przy hamowaniu.
>> Tak mam w C4
>
> Pogadaj z jakimś elektronikiem na temat wielkości zmagazynowanej
> energii w kondensatorze.
Masz wiedzę sprzed ćwierćwiecza.
Kondensatorowe zasobniki energii są już w powszechnym użyciu.
Ja wiem, że sprzedawcy na allegro sprzedają kit i pewnie tym należy
tłumaczyć aktualne oferty na kondensatory do układu S&S Citroen/Peugeot ;))
>>> Bo chyba nie piszesz o czołgu
>>> i odpalaniu ze zbiornika ciśnieniowego.
>>>
>>>>> Wiadomo też, że szybciej ruszę jak mam włączony silnik, niż jak
>>>>> dopiero
>>>>> będzie odpalany.
>>>>
>>>> Nieprawda.
>>>> Zanim przeniesiesz nogę z hamulca na gaz (w automacie) lub zanim
>>>> wrzucisz bieg (po naciśnięciu sprzęgła - w manualu) silnik już pracuje
>>>
>>> Sprawdzałem i opóźnienie było. Ale podaj markę i model gdzie
>>> nie ma, trafi się okazja to sprawdzę.
>>
>> Citroen C4 eHDI (automat, albo jak wolą puryści - zrobotyzowany manual)
>> Skoda Octavia III 150kM diesel (manual)
>> Tych używam na codzień.
>> Żadnych opóźnień.
>
> Dzięki sprawdzę.
>
>>>>> Wiadomo też, że zużyje trochę mniej paliwa - czy się
>>>>> opłaca - nie jest to już takie oczywiste. Ale skoro jesteś pewny, że
>>>>> się
>>>>> opłaca to używaj - przecież nikt ci nie broni.
>>>>
>>>> Oszczędności są spore nawet wyłączając silnik, który nie ma S&S -
>>>> sprawdziłem, że wyłączając w mieście, nawet nie na każdym skrzyżowaniu,
>>>> tylko na tych gdzie zmiana świateł trwa długo - wychodzi ponad 10%.
>>>>
>>> Tyle że jest to metoda oszczędnościowa szoferaka który jeździ cudzym
>>> samochodem. W swoim przeważnie warto spalić te pół litra więcej
>>> a mniej zużyć silnik.
>>
>> 1. To był eksperyment
>> 2. Samochód był mój
>> 3. Uzasadnij, że silnik się bardziej zużywa jak się go wyłaczy na 1,5
>> minuty.
>>
> W przykładowej skodzie z dizlem jeździsz w chłodne pory roku na
> niedogrzanym silniku.
W przykładowej Skodzie jest miernik temperatury oleju i drugi do płynu.
Stąd wiem, że piszesz bzdury.
> I tylko nie napisz że mam uzasadnić że to
> negatywnie wpływa na silnik.
Tak się popisałeś wiedzą, że żadnego uzasadnienia od ciebie nie potrzebuję.
> Odpalanie co chwila też żywotności silnika nie zwiększy a zmniejszy.
Jeśli zmniejszy to w pomijalny sposób.
Jest 100k przyczyn wpływających na trwałość.
> A najfajniej to już mają szczęsliwcy z dobrze oturbionymi silnikami
> gdzie zielona procedura ma wszystko w dupie i zatrzymuje gorącą
> turbinę bo oszczędza paliwo. :-)
No popatrz jaki ty jesteś mądry.
Ty jedyny o tym wiesz, a konstruktorzy silników nie...
Sławek
Następne wpisy z tego wątku
- 06.06.16 20:11 Slavekk
- 06.06.16 20:36 r...@k...pl
- 06.06.16 20:53 twistedme
- 06.06.16 21:42 RadoslawF
- 08.06.16 14:53 g...@g...com
- 09.06.16 08:51 robot
- 09.06.16 10:42 r...@k...pl
- 09.06.16 11:16 p...@g...com
- 17.10.17 13:21 Poldek
- 17.10.17 14:47 Zenek Kapelinder
- 17.10.17 18:56 Poldek
- 17.10.17 20:13 Zenek Kapelinder
- 17.10.17 20:30 cef
- 17.10.17 20:30 Mateusz Viste
- 17.10.17 20:45 Poldek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=